Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Igår kveld, när jag skulle sovne... och var mitt emellom våkenhet och sövn...
og jag lå i tankens verden og så mange bilder gli forbi... da kjente jag en rörlse ved mitt hår ved öret (som en lett hånd mot öret)
... og så skrek noen höyt:
"Det är ju det jag alltid har sagt!" och jag hoppade till, ble våken med ens!
Kjente rörelsen i håret igen och slo opp öynene, med turbo i hjertet.
Huff så rädd jag blev av styrken i lydet!
Jag så meg omkring... Det var ingen der... så meg omkring igen
och hjertet ble normalt igen... till slutt... sukk
Tenker... smiler litt... og sovner...
Dette er da forste gang noen, spökelse/ånde skriker i öret mitt!
Jag tror kanskje at de var noen av bildene som sa noe og at det siden blev en bekreftsels av noen,
men jag ble så redd av lydet, at jag glemte bildene!
Skremmes sånn - hva er da meningen om jag blir så redd att jag glemmer???

GjenopprettetMedlem
For det første: vær ikke redd.
Det er nok en av læremestrene dine som vil fortelle deg noe. I tilstanden du er i mellom søvn og våken tilstand er du på det mest motakelige, derfor skjer det akkurat da. Læremesteren din er hos deg, og vil at du skal lytte til ham/henne. Jeg tror nok også at det er bevisst fra læremestren sin side å skremme deg litt. Deg gjør han for at du skal "våkne", hvis det bare hadde vært en svak hvisking ville du nok ha avfeid det med en drøm eller noe, men slik som dette måtte du ta seriøst.
Neste gang, ikke bli redd, men lytt og fokuser. Læremesteren din mener du er klar.
Anonymous
Tack för råden gidgeroo, ska försöka att vara mer "cool" om det händer igen

Men tydligt är ju, att noen vill kommunicera med mig.
GjenopprettetMedlem
Skjønner godt at du ble redd Lie. Klart man skvetter, når man plutselig får en stemme inn på øret.
Men det er nok som gidgeroo sier, at det er din lærermester. Nå fikk jeg selv en forklaring på hvorfor de snakker så himla høyt noen ganger, så jeg vil også takke gidgeroo.
For noen dager siden hørte jeg en lavmælt stemme, som sa "Gabriel". Stemmen gjentok dette to ganger, så jeg tror sannelig det kan være navnet på min hjelper

Anonymous
Ja visst är det så Tullsjura. Vi är ju vana att höra stemmer, men icke såna skrik.
I forsgårs kväll kom stemmen igen, men svagare i styrka och upprepade/gjentok en setning, om och om igen, så där förmanande i rösten, men jag förstod inte ett ord. Jag försökte kommunicera, medvetet/bevisst och bad honom upprepa/gjenta, men det var samma "kakalorum"... kanske ett annat språk?
Jag såg ut i rummet och såg "energier" som började bilda kroppar, men som aldrig tog form. Jag tittade en stund, väntade och vände ryggen till och somnade. Jag har inte tid med sånt här om nätterna, jag behöver ju sova!
2 kvällar har jag blandat vetivertolja och med olivolja och masserat mig lite. Vetivert sägs ju vara jordande (och en massa mer saker). Jag kanske inte är så "här och nå" som jag tror (det är ju ett "problem" jag har). Och jag har bett att slippa sånt här när jag ska sova - det får komma när jag gör transresor i ett bevisst tillstånd!
Det har i alla fall varit kolugnt i 2 nätter...
http://www.shenet.se/ravaror/eovetivert.html
http://www.shenet.se/vaxter/vetivert.htmlpsbot [Picsearch]
Det e litt spesiellt å våkne eller bli oppmerksom på sånne høye røster som snakker til deg, når man skal sove.
Æ opplever det tilstadighet. En natt sprang æ inn på rommet til gutta mine på 10, for æ hørte så tydelig at de ropte mamma.... men de sov som steiner.
Våkner også av at noen roper navnet mitt til stadighet. Slitsomt og litt ekkelt.
Æ bruker bare å be om at vi får snakke sammen når æ e våken, eller be om å få et tegn om dagen, når de vil ha kontakt.
Det bruker å hjelpe. Da blir det iallfall stille. (hører som regel ikke noe om dagen)
Kansje du har gått å tenkt på noe spesiellt en stund(?) så får du vite at "det var jo det jeg sa". At det svaret du har lurt på, har du i deg selv.
Ikke vet æ, sender nu over disse tankene iallfall.
klems
GjenopprettetMedlem
Ja, det er veldig irriterende. Jeg har en som roper navnet mitt og sier DU SKAL LYTTE, SE OG LÆRE. Noe som er helt greit - men kunne godt ropt dette når man ikke skal sove. Begynner å venne meg til det nå. I starten hadde jeg også slik reaksjon som ædni, at jeg løp inn på rommet til ungene for jeg trodde det var dem som ropte, men de sov i sin søteste søvn.
RITA

GjenopprettetMedlem
Endelig fant jeg det emnet jeg har lett etter!!
I gårkveld, like før jeg sovna, så "våkna" jeg av et brak uten like. Det hørtes ut som takras helt inntil øret, og det er ikke første gang jeg har opplevd dette. Og takras er umulig her jeg bor, da jeg har flatt tak

Det er ubehagelig, men hva det skal bety; ja det vet jeg ikke!
Kanskje noen av dere har en anelse???

psbot [Picsearch]
Kansje det va noen som ville ha din oppmerksomhet.
Ka tenkte du rett før "raset", eller rett etter?
Anonymous
Har tänkt litt på det här...
Mina 2 jordiska lärare säger till mig att JAG ska bestämma när jag ska ha andekontakt... och om jag har den då jag INTE vill - då har inte jag kontroll. Och det trenger man å ha om man ska fungera bra - BÅDE i det andliga och det jordiska.
Jag vet att det har slirat lite för mig tidigare; Jag har glidit mellan världarna lite väl mycket och det tar kraft.
För att stänga dörren måste man bestämma sig till 100% att ha kontroll och bara ha kontakt, när man själv har en klar och tydlig intention. Inte fortsätta vara nysgerrig på om det ska hända något när man ska somna.
Det enda sättet att ha kontroll, är att göra en rutin, så att man alldeles säkert skapar tillfällen då budskapen får chans att komma till en. Jag reste till min andlige lärare igår och h*n sa att det ICKE var h*n, som kom och snackade med mig. DET är ju rätt bra att veta.

Jag ska fortsätta att utforska detta, men inte när jag ska sova, utan när jag gör en trumresa med ett speciellt och bevisst spörsmål.
Jag drömde något i natt, som har gett mig en ledtråd och jag ska resa och fråga om det
GjenopprettetMedlem
Det jeg har gjort når det har kommet noen fra åndeverden på et tidspunkt som ikke passer meg, er å si i fra. Da sier jeg bare, ikke nå, du kan komme igjen ....også angir jeg et nærmere tidspunkt. Det også for å få det inn i riktige former slik at det er meg som har kontroll. Det jeg opplever som det viktige med å gjøre det slik er at de kan komme igjen hvis det er viktig, og jeg kan få kontakt med noen av mine veiledere/hjelpere/mestere som jeg kanskje ikke ville kontaktet selv fordi jeg ganske enkelt ikke vet om dem. Noen ganger kommer de ikke tilbake, og da kan det jo hende at det var noen som var ute etter å forstyrre meg (det skjer også).
Keep up the good work Lie.
GjenopprettetMedlem
Jeg tar opp denne tråden igjen fordi jeg hørte en "historie fra virkeligheten" forrige dagen
Min venninnes svigerfar ble enkemann i en alder av 87 år og han ble veeeeldig ensom og alene etter et langt liv med kona. Min venninne ser litt etter han nå og da - og på et tidspunkt like etter at han ble alene - bekjente han for henne at han følte seg litt dum fordi han satt og snakket høyt til kona si - og hun var jo dø

Bare snakk du - sa venninnen min - hun er jo her og passer på deg vet du

så han har fortsatt å snakke med kona - nå i snart 2 år.
Forrige dagen var han i vedskjulet for å hente ved. Plutselig hører han kona roper på han - så han forter seg ut av vedskjulet - og i samme øyeblikk raser vedstabbelen ned bak ham
Så hun er der ja - passer på - ingen tvil om det !

GjenopprettetMedlem
Heia Lie.
Spennende emne du tar opp her.
Stemmer en hører inni hodet kan like godt være ens egne tanker som har blitt fortrengt.
Slik blir djævulen til i mange sammen-henger.
Jeg var engang så delirisk etter mange døgn uten skikkelig søvn
at jeg begynte å høre stemmer,de sa at noen lyttet,og at de skulle komme å ta meg.
Kjente på meg den der sommerfugler i magen,før noen kommer på besøk også
så det var svært reelt.
I ettertid har jeg skjønt at dårlig søvn kan gjøre det svært mystisk å ha et hode.
vår "egen" underbevissthet kan bli rasende på oss,om vi trosser dens subtile stemme
som sier at vi ikke bør tiltvinge for mye kontroll over sjels livet.
men være åpne og nysgjerrige på hva som faktisk foregår deri.
GjenopprettetMedlem
Greia er vet du teleterkji - hvertfall for min del - at stemmen er ikke inne i øret, men utenfor

Har også opplevd at en "vekkerklokke" går av når jeg ligger på sofaen og slumrer - og kort tid etterpå får jeg besøk i virkelighetens verden - og må sette på kaffen! Så jeg blir vekt og snakket til ja

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
I ettertid har jeg skjønt at dårlig søvn kan gjøre det svært mystisk å ha et hode.
Det er jammen sant!

GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
Greia er vet du teleterkji - hvertfall for min del - at stemmen er ikke inne i øret, men utenfor 
Har også opplevd at en "vekkerklokke" går av når jeg ligger på sofaen og slumrer - og kort tid etterpå får jeg besøk i virkelighetens verden - og må sette på kaffen! Så jeg blir vekt og snakket til ja 
Hei Greie Hex!
Jeg tenker at ja,underbevissthet,høres litt platt ut,ok,men la oss si vårt høiere selv da.Øyet som aldri blunker,ikke en eneste gang.
Vi kunne sagt hjelpere,elsker dem,greia er at jeg ser det hele fra mange vinkler også.
heldigvis.
Ha det deilig med flodhesten din.

GjenopprettetMedlem
Grei & grei fru Blom - vet ikke det - alltid

Mange vinkler er fint - det gjør jeg og - det er det som er problemet - det kan bli for mange noen ganger kanskje ?
Hvertfall for min del
Også var det ikke jeg som hadde pus....

Anonymous
"Hexedoktor":
Ja den här stämman var faktiskt också UTANFÖR örat... det sker så ibland.
Men det finns ju stemmer I huvudet också... men de låter faktiskt olika, beroende på om det är min inre röst, eller någon annan som talar till/igenom mig... t.ex. när jag ger healing=handpåläggning.
Men det har faktiskt varit lugnt några nätter nu och det är jag nöjd över.
Det här rummet som detta sker i, är inte mitt ordinarie sovrum. Det är min dotters, men hon har flyttat hemifrån och när gubben min snarkar för hemskt, då går jag till dotterns rum för att få sova.
Jag snackade med dottern min igår kväll och frågade hur hon upplevt sitt forna ungdomsrum.
"Det var aldrig lugnt där", sa hon...
"Man kände hela tiden att det var nån där"... jag var ALDRIG ensam och jag som så gärna ville vara själv och ha lite space!", sa hon och skrattade. Så frågade jag om hon sett någon, men det hade hon aldrig gjort. Jag har ju däremot sett energierna av en kropp, som att den nästan ska ta synlig form.
Det är märkligt tycker jag... att det är sån forskjell mellan rum i samma hus...

GjenopprettetMedlem
Teleterkji - morsomt at du redigerte innlegget ditt

Flodhesten er kul han sikkert - når du lærer han å kjenne
Ellers : til Lie

- hvis du har "fremmedfolk" på ungdomsrommet - så er jo den en helt annen sak

og at vedkommende ikke viste seg for din datter, men at du ser energiene - kan jo bare være for at du er den du er -
mottagelig. Blir det plagsomt så får du rense rommet - eller få noen til å rense det for deg

Anonymous
Ja... eller... just den här skrikande rösten och skikkelsen var i ungdomsrummet da...
men ellers vad det gäller de andra stämmorna, trummorna, jojkarna... då är det i mitt/mina vanliga rum
GjenopprettetMedlem
Okey - så du har huset fullt av folk du altså

Ja. ja ... er det noe du har levd med lenge eller ?
Har du noen gang prøvd å rense huset - eller trives du med dem?
Anonymous
Det har nog varit "aktivitet" här, ända sedan vi flyttade hit för 7 år sedan.
Ja... jag trivs nog rätt bra med dem - man trenger ju inte å vara allena
En utav dem är nog min svigermor...
inte kan jag be henne å gå?!
Men det är inte hon, som skriker, jojkar och trummar...
hon flyttar blomsterpotter och "röffer" med mig, när jag krangler med mannen min
men det är såååååååååå sjelden
I går kväll kom kraftdjuret starkt till mig, i min syn, när jag försökte sova.
Nära nära... ögat... pälsens strån... en massa vinklar... vibration
Så nu blir det en reisa till kraftdjuret och spörre litt
GjenopprettetMedlem
Hei igjen Lie
Så lenge du trives med dem så er det jo greit forsåvidt

men at en av dem er din svigermor - det kan jo ikke være lett

Må innrømme - jeg begynte bare å le når jeg leste det - min svigermor er også dø - hun kom til meg på et tidspunkt og fortalte meg at det var veldig komfortable stoler "der oppe" - hun var glad i gode stoler også når hun var her - hun ville jeg skulle fortelle det til min exmann -
hvilket jeg gjorde. Han trodde ikke på meg
Og jo - du kan be henne gå - eller hjelpe henne videre - hun skal jo ikke være her lenger

Hvem i himmelens navn er det som skriker, joiker og trommer da? Vet du det?
Ønsker deg en strålende reise med kraftdyret ditt
Ha det godt så lenge - vi snakkes
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Hei Igjen Lie,ikke meningen å avmystifisere dine opplevelser.fy meg.
Takk for at du deler
Min Morfar gikk nettop hjem til sine,og etter begravelsen satt jeg i stolen å slumret
så hørte jeg tydelig han si,med tydelig glede over stemmen,at nå hadde han vært ute å kjørt.
(han var svært glad i å kjøre rundt å kikke)
Ble inspirert og rørt av Hexedoktor sin opplevelse.

GjenopprettetMedlem