Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tør jeg å legge ut min merkelige drøm, og håpe at noen vil kommentere......  :wub: Er kjempefasinert over deres måte og tolke drømmer på.... Jeg har tolket drømmer selv, men mer sinnstemningen i drømmen....som er vanskelig å beskrive i noen tilfeller...

Skole og blyanter
Minnene fra drømmen starter i et Klasserom, der skal klassen ha en avstemmning. det som skal stemmes over er om en av elevene skal få lov til å få barn og i såfall hvordan metode som skal benyttes for å få til det.

Mannen som ønsker å bli pappa er mørkhudet og skiller seg ut i klassen både på grunn av hudfarge og størrelsen hans og muligens alder. Han er stor og kraftig uten å være tykk. De andre elevene er mer ungdommer selvom det er mennesker jeg kjenner som voksne i det daglige opptrer de som ungdommer i denne drømmen.

Min rolle i klasserommet er at jeg skal stå foran og passe på at alle som vil si noe får komme til ordet. Jeg er i utgangspunktet uenig med massen som vil at han skal benytte den vanligste metoden som alle gjør (i drømmen- muligens prøverør, men ikke den vanlige naturlige måten). Jeg mener at hans synspunkt må være avgjørende for hvilken metode som skal benyttes. (jeg vet ikke helt hvorfor vi diskuterer metoder, hvilke metoder som er aktuell eller om dette barnet skal ha en mor, ei heller hvor hun eventuelt er i historien...)

Det viser seg at denne "oppgaven"  er en form for eksamen og at det var riktig av meg å mene at  vi måtte høre på vedkommende og at det var mye viktigere enn hvilken metode som ble valgt (en form for lureoppgave der svaret ikke var viktig, men hvordan man kom frem til svaret)

Plutselig er klasserommet tomt, det vil si at det bare er jeg og den mørkhudede blivende pappaen igjen, og vi er på tur å gå. Før vi kan gå må jeg samle tingene mine og når det er gjort er jeg klar. Vi skal ha ny eksamen neste dag og har fått beskjed om at det ikke er lov å ta med blyanter ut fra klasserommet.  sekken jeg bærer er stor og tung (type stor tursekk), såvidt jeg klarer å bære den. Mannen tilbyr meg hjelp, men jeg vet at jeg har en blyant i bunnen og at jeg dermed må bære den selv slik at det bare er mitt ansvar derso jeg blir tatt. Konsekvensene er store men likevel ikke slik at jeg orker å pakke ut på grunn av en blyant. Synes bare regelen er teit så da så, liksom...  Vi forlater klasserommet og går gjennom en lang koridor og mannen takker meg for at jeg hørte på ham.. Vi klemmer og sier hade.

Utenfor skolen kommer jeg på at jeg har glemt jakken min oppe på klasserommet og at nøkkelen til bilen min sansynligvis er i lommen. Jeg kaver litt, men vil ikke gå opp igjen på tross av det er meget dyr jakke og at jeg nødig vil miste den. Valget blir gjort og jeg går videre uten jakke. Nøkkelen til bilen finner jeg likevel i en lomme i sekken.

Biler og mobbing
På parkeringsplassen befinner det seg en ungdomsgjeng og det viser seg at de venter på meg. De er ute etter bilen min.

Det er på en måte viktig for meg å passe på at ungdommene ikke finner ut hvilken bil som er min, og jeg prøver flere ganger å lure dem til å tro at det er en annen bil enn den jeg har som er min, men de lar seg ikke lure. Vi kaver mye rundt på et stort område med masse sne som gjør det vanskelig å bevege seg, sekken hemmer meg også mye. Jeg føler meg mer mobbet av disse ungdommene enn som en reddsel for livet mitt, eller redsel for tingene mine eller bilen som de er ute etter.

Jeg klarer til slutt å bli kvitt disse ungdommene (er usikker på hvordan), og jeg befinner meg i blien på tur hjem.

Slanger
Jeg tror jeg er hjemme, befinner meg i allefall i et rom som føles kjent. I rommet er det et glassbur fullt av slanger. I buret er det noe jeg må ha, tror det er blyanter, men jeg tør ikke å ta nede blandt slangene. Jeg vet at det er viktig at jeg får hentet opp dette som er nedi boksen med slanger og at det har noe med den kommende eksamen å gjøre, men jeg tør ikke.

Plutselig så endrer hendene mine seg til å bli til slanger. hver finger blir til en lang tynn svart slange. Hendene mine er som ormebol og de vrir og vrikker på seg.  De angriper alt jeg prøver å røre ved og de angriper meg. Slangen angriper menneskene rundt meg som jeg er glad i og jeg vet at jeg burde heller ha hentet opp det som var i boksen med slange for da hadde jeg sluppet dette, samtidig som jeg tenker dette, og er livredd disse svarte buktende lange slangene klarer jeg å tvinge opp øynene slik at jeg våkner. 
GjenopprettetMedlem
Hello Zchimmer!

Du har et spennende drømmeliv du.                                                                                                                                                         

Blyanter biler og slanger er alle symboler på fremdrift
energi,((lets go!)),type energi.
Den mørkhudete blivende pappaen,kan være underbevisstheten personifisert,og den som skal avføde "ham",er deg.
Men samtidig er de symboler på underbevisstheten,åndeverden,og lysten til å formidle visdommen,lysten til å reise innover,innover.
Ha det fortsatt godt
Zchimmer.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Teleterkji

Tusen takk for tilbakemelding.
Dette gav meg mening...

Energi altså....    og drømmen fikk helt ny mening for meg...

Takk :wub: :)