Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har lyst til å fortelle om en litt merkelig drøm, jeg hadde i natt.

Jeg var på skogstur med to damer. Vi var på søken etter reinsdyr og håpet at vi på turen ville klare å finne noen. Vi ertet hverandre på vennskapelig vis, mens vi klatret opp en bratt skråning.

Da vi kom til en liten bro, stoppet den ene av damene. "SE, der er det reinsdyr", sa hun, mens hun pekte ned i elven.

Jeg så ned i elven og fikk øye på en hvit fugl med 3-4 unger. I drømmen tok vi dette for å være reinsdyr, selv om jeg ikke fikk dette til å stemme helt. Noe sa meg at jeg måtte gå tilbake den samme ruten som vi hadde kommet.

Jeg begynte å småløpe nedover skråningen, mens de andre ble igjen. Da jeg hadde kommet ned, stoppet jeg brått.
Noen få meter unna meg, stod det en hvit stor reinsdyr bukk.

Min første tanke var å gjemme meg, slik at den ikke kom til å angripe meg. Bukken stod derimot helt rolig og betraktet meg. Jeg fikk tanker om at den ville at jeg skulle komme i møte med den.
Jeg visste at hvis jeg gjorde dette, måtte jeg gå i ett med naturen, på samme måten som det reinsdyr bukken gjorde.

Mens jeg stod og grunnet på om jeg ville klare dette, for det så ut som en umulig oppgave, våknet jeg.
GjenopprettetMedlem
Det første som slo meg i dag tidlig da jeg leste den (hadde ikke mulighet til å svare da), var at dette er jo akkurat det samme budskapet som med kofta... :)

Skriver mer om en stund....  Måtte bare si førsteinntrykket med en gang for det kom så bestemt til meg... :wub:
SEO Crawler
Jeg vil dele assosiasjoner jeg får. Denne korte drømmeskildringen har mye visdom i seg.

Alle gode ting er 3. 3 kvinner i lag, kan symbolisere månens 3 faser, de 3 nornene, kort og godt den hele kvinnen, integrert

Bro er alltid et symbol for skifte av dimensjoner, en overgang. Du går først opp en bratt skråning, noe som kan tolkes både som livsferdens strev,
men også overgangen til en høyere verden. Elva er livet selv, i dets uendelighet.
(Vannsyklsusene fra fjellkilder, ned elveløp til havet, og med overgangen til luft
gjennom damp, deretter til skyger og regn, og så alt om igjen. Et bilde på reinkarnasjon)

Når du ser de hvite fuglene får du tanken om å gå samme vei tilbake. 
Da tenker jeg at kunnskapen er medfødt og enkel. Den har alltid vært der. Det er mer snakk om avlæring enn læring

Hvit er fargen for det hellige, og hvite fugler (hvilke fugler var det?) får meg til å tenke på forfedreånder, i forstand av høyere vesen som er nært naturen og det fysiske
Reinen er et hjertedyr, det er forfedrekraft, bukkens horn er som stier til det høye

For å fullere kunne møte forfedrekraften, Hjertet, det hellige, må man bli ett med alt, ett med naturen. Tross din tvil, så viser drømmen deg at dette kan du, det er nærmest barnelærdom, for som barn gjorde vi dette hele tiden. Dette er medfødt kunnskap, og det er enklere enn vi tror. Reinsdyrsbukken kan lære oss om tillit, det å lytte, være stille, bli Ett - og at dette er naturlig. Slik blir vi den vi egentlig er.
GjenopprettetMedlem
Du er sammen med noen å søker etter reinsdyr, er noe usikker her , men kan reinsdyr stå for en samisk bakgrunn - din opprinnelse eller en samisk kultur/tro/levesett på samme måte som kofta i drømmen om kofta med dårlige sømmer?

Dere er 3 stykker og 3 kan også symbolisere familien som i far, mor og barn. - kan også symbolisere en gruppe som tenker nytt eller som skaper noe nytt.

Dere er i skogen og leter og skog kan stå for dine ideer, meninger eller din natur.
Dere går oppover en bakke. bakke kan vise til en utfordring som overvinnes
Dere går over en bro, og bro kan symbolisere forbindelse mellom ulike følelser, ønsker eller retninger. At man går fra en fase i livet til en annen. Forbindelsen mellom mennesker eller mellom deg og en mulighet.

Mine tanker om drømmen blir derfor at du er på søken etter noe som har med din bakgrunn/barndom å gjøre. Gjerne barnetro eller annen tro. Kan også ha med din vei å gå som " sjamanspire"  (jeg vet ikke). kan det være at du er inne i en periode der det kjennes ekstra strevsomt (Bakken) og der du opplever at ikke alt stemmer... Kan være at du dras mellom flere retninger eller mellom ulike miljø (broen)

Drømmen din sier meg at du skal stole på din egen intuisjon, slik du gjorde i drømmen. Da de andre sa at fuglene var reinsdyr var det noe som sa at det ikke var rett og du gikk din egen vei og da fant du det du søkte etter.

Du står og vet at du må gå i ett med naturen på samme måte som den hvite reinbukken, tror dette handler om å være tro mot deg selv og tillate deg å være deg selv. Være tro mot dine ideer og natur, sloss litt for deg selv og det du tror på, samt tro på deg selv.

Det er som Torstein sier: Dette kan du, du må bare stole på deg selv...

Der du er usikker - stol på din intuisjon. :shock: :surprised: :)
Anonymous
Intressanta drömmar du har  :)
Du har fått mycket god hjälp, så jag skriver inget mer
GjenopprettetMedlem
Veldig bra svar du har fått...

Tenkte også , stol på din intuisjon. Din første tanke var å gjemme deg, du har frykt for det du møter( reinsdyret , som representerer noe for deg, arv eller sjamanen i deg ?)
Kanskje du har gjemt deg lenge nok? Reinsdyret prøver å fortelle deg at det er ok, den står rolig og venter på deg.

Du tror oppgaven er umulig, men du tar deg tid til å vurdere det.... hva sier intuisjonen , er det umulig?

Ingenting er umulig.
GjenopprettetMedlem
Æ bli så imponert over dokker  :respect: Alt faller på plass, når jeg leser tolkiningene deres. Skal grunne litt på dette
en stund.