Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte at jeg var i Finnmark, ved en hytte.

Jeg står utenfor hytta og prater med min ex. Han er veldig opptatt av å vise meg bilder fra kameraet sitt.  Bilder som viser hvordan man skal bruke en spark.

Han forklarer nøye hvordan jeg skal sparke, mens han viser meg det ene bildet etter det andre. Jeg står høflig og følger med på hva han sier, selv om jeg vet hvordan man skal sparke. Dette kunne jeg allerede som barn, tenker jeg med meg selv.

Så blir jeg oppmerksom på en vinrød bil som kommer kjørende ned til hytta. Da bilen stopper går jeg bort til den. Ut av bilen stiger det en venn av meg. Jeg stusser over at han virker så mye høyere og kraftigere enn det jeg kunne huske.  Vi har begge to på oss store gammeldagse briller, med tykk innfatning.
Jeg går bort til ham for å gi ham en klem, men han rygger litt tilbake mens han kaster et blikk på min ex. Jeg skjønner at han ikke vil gi meg en klem mens min ex er der. Selv om han markerer avstand, kommer hånden hans smygende og tar min hånd.

Det er tidlig på kvelden og det har begynt å bli mørkt ute. Allikevel stråler himmelen med et grønt og blått skarpt lys. Lyset fra himmelen lyser opp plassen der vi står.

Jeg våkner av drømmen og blir liggende å slumre en god stund, før jeg på nytt faller rett inn i drømmen igjen. Jeg står nå som en indianer (mann) overfor vennen min og sier til ham: ”Når skal du fortelle hvem du egentlig er?”
Her bråvåkner jeg med et rykk.