Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg var på konsert i formiddag

Nå skjedde nok ikke dette i virkeligheten. På grunn av influensa gikk jeg og la meg og drømte dette.
Drømmen foregikk på en skole, der jeg stort sett gikk fra rom til rom og lette etter mine klær. Av en eller annen grunn forsvant klærne fra kroppen min, på mystisk vis. I store deler av drømmen gikk jeg på leting etter buksa mi. Når jeg endelig fant den, manglet den ene sokken min. Jeg fant ikke min sokk, men derimot en masse barnesokker som jeg ga til lærerne på skolen. Tilslutt vandret jeg rundt i en t-skjorte, for alle de andre klærne var borte.
Jeg vandret videre inn i en pen liten stue, der det stod en dobbeltseng. Fristelsen ble for stor.

Jeg ballet meg godt inn i dyna som var i en nydelig oransje farve og skulle til å sove. Akkurat da kom det en mengde folk inn i rommet og kastet nysgjerrige blikk på sengen der jeg lå. Dette syntes jeg var pinlig. De var på vei til en konsert, og jeg ble med.
På scenen stod det en ung mann som joiket. Det var en nydelig joik
Etter konserten gikk jeg inn i den lille stuen. To damer stod der og beundret en bukse og topp. Ikke de samme som jeg hadde mistet, men disse var nye.
I slutten av drømmen fyltes det opp med folk i rommet.
I sidesynet så jeg en mann sette seg i sofaen. Jeg kastet et blikk mot ham og så at det var noe kjent med ham. Han satt i hverdagslige klær, men disse ble brått forvandlet til en feiende flott hvit kofte og lue, med røde striper i.
Det var mannen fra scenen. SE ropte jeg til de andre, det er samen.
Han smilte mildt til meg, så begynte han å joike med en kraftfull stemme. Joiken danset rundt i rommet som førte til at vi ble sittende og vugge med kroppen, helt i ekstase. Det var fantastisk.
Etter joiken ringte mobilen min (i drømmen). Jeg har en samisk låt som ringetone.
Alt i alt en herlig drøm

GjenopprettetMedlem
Hej Tullsjura
Det er fantastisk, hvad drømmene kan præsentere én for af spøjse (rare) situationer

. Er der ikke nogle sammenfald i temaerne i drømmen hér og så din drøm om en dårligt syet kofte? (
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,7735.0). »Det samiske«, dét med klæderne og en snert af noget pinligt også …

GjenopprettetMedlem
Ja, du sier noe

GjenopprettetMedlem
Hvis de to drømme er en del af en serie, så virker det som om, at denne går tættere på eller dybere ind på en eller anden måde. Samens og sangens kraft synes meget stærk, koftens forvandling, og at din telefon som vækker dig – det er stærkt. Telefonen går forresten også igen i de to drømme.

GjenopprettetMedlem
Det kan se sånn ut tjørn. Da jeg hørte joiken og så samen, glemte jeg av alt annet. i denne drømmen var det som det skulle være. Kofta, joiken og med den følger tilhørigheten som jeg har savnet.
GjenopprettetMedlem
Flott at du pakket deg inn i en dyne som var
oransje. Det er fargen som hjelper når en sliter med lungene,-noe en jo ofte gjør om en har influensa også

God bedring

GjenopprettetMedlem
Takk arkadia.
Da var det jo fint at dynen var oransje

GjenopprettetMedlem
Se også på drømmen som du beskrev tidligere: på skogstur i drømme. Jeg tror at den og den med kofta og denne er en serie på 3 drømmer med samme budskap.....
Du mista klærne dine nå... Klærne er vår identitet eller beskyttelse, det plaget deg en stund, men så virka det som om du slo deg til ro med...
Du er den du er og det er ok eller???? Kanskje føler du deg som en som har røtter flere steder og at det begynner å være OK. (Du bærer ikke klær og det er OK)
Du fant ikke sokkene dine men fant noen barnesokker som du gav til læreren din. Sokker kan være symbol på hvordan vi presenterer oss for omværden. Presenterer du deg i forhold til hva du kan eller er kunnskap viktig for deg???
Orange dyne - orange /harachakra) kan stå for følelser instinkter eller livskraft.
GjenopprettetMedlem
takk zchimmer. Det er interessant det du sier. Jeg er den jeg er og det er ok eller? Ja, denne setningen skal jeg grunne litt på.
GjenopprettetMedlem
Fortsettelsen på en serie med drømmer, som ser ut til å henge i hop.
Det er merkelig, men kofte og telefon går visst igjen.
I natt drømte jeg at telefonen ringte. Det var en mann på tråden, og han ringte fra skolen.
Han lurte på om ikke vi skulle komme på skolen. Ville ikke min sønn ha gave? Det var nissefest, og nissen skulle snart komme med gaver. Jeg sa vi skulle komme med en gang.
Jeg var ferdig pyntet før de ringte fra skolen. Jeg hadde tatt på meg kofte, sjal, sølje og lue. Jeg satt fremfor speilet på en stol og studerte meg selv, og lurte på om jeg kunne ha på meg kofta når jeg skulle til skolen.
Etter å ha diskutert med meg selv en stund, kom jeg til at dette var meg.
Det var naturlig at jeg skulle ha kofte på meg.
Det eneste som ikke passet inn i bildet var mine sorte vanlige støvletter.
GjenopprettetMedlem
Det slår mig med det samme, at du i denne drøm har koften på selv, og beslutter dig for at gå ud i offentligheden med den. Altså en udvikling fra at koften er i stykker, til at du ser den i fuld kraft på en mandlig same, til at du nu selv er i den. Giver det nogen mening?

GjenopprettetMedlem
Javisst gir det mening, tjørn

GjenopprettetMedlem
Tullsjura, der står i egen kraft

GjenopprettetMedlem
Utrolig fremgang dersom man tolker drømmene slik disse er gjort. En serie drømmer over samme tema med stor fremgang (er det ikke?)
Skoene kan sees på som gitte ferdigheter eller en rolle man har. Kan man si at du fortsatt har en fot i "to verdener" og siden skoene er dine vanlige sorte støvletter vil jeg anta at de viser deg en rolle eller noen ferdigheter du finner behagelig. (Bare fordi at de vanlige skoene ofte er behagelig og at det er derfor de er de vanlige)
Du er tydeligvis inne i en god periode hvor du har endringer som er possitive for deg
flott
Takker for at du deler...
spennende å følge en slik serie

GjenopprettetMedlem
Jeg ser liksom for meg en transformasjon som starter i hjertet og brer seg utover. Og kanskje er den ikke nådd helt ut til beina, men en vakker dag får du vel komaga også!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"zchimmer":
Utrolig fremgang dersom man tolker drømmene slik disse er gjort. En serie drømmer over samme tema med stor fremgang (er det ikke?)
Skoene kan sees på som gitte ferdigheter eller en rolle man har. Kan man si at du fortsatt har en fot i "to verdener" og siden skoene er dine vanlige sorte støvletter vil jeg anta at de viser deg en rolle eller noen ferdigheter du finner behagelig. (Bare fordi at de vanlige skoene ofte er behagelig og at det er derfor de er de vanlige) 
Takk for din tolkning, du er flink som drømmetyder

Fårhåpentligvis har du rett i det, at det viser fremgang. Den siste drømmen virket veldig positiv. Det kan være at jeg har en fot i to verdener, og at det er meningen at det skal være slik, derfor de sorte støvlettene.
Men jeg håper vel at det blir slik som stridshjelp skriver, at jeg en dag får meg komaga. Det er som om den siste biten må på plass.
GjenopprettetMedlem
Det slår meg når jeg leser din tilbakemelding (og takk for den), at jeg har oversett noe... Dette med skoene, Du vet selvsagt hvor skoen trykker og hvordan du lever ditt liv, hvilke savn, lengsler du har eller hva du søker for den saks skyld...
Sko kan altså sees på som gitte ferdigheter, eller en rolle. Kan det være at disse skoene bare forteller deg at du er du uansett hvilken verden du er i...
Bare et apropo som slo meg akkurat nå

GjenopprettetMedlem
En ting som er viktig å huske,Tullsjura, og det er at vi har alle vårt eget personlige drømmespråk. Egentlig kan ingen tolke drømmer for andre,men vi kan hjelpe hverandre til å se nye muligheter med drømmen.
F.eks kan sko bety en ting for deg og en annen ting for meg.
Men,uansett er det godt å få hjelp som du får nå
Noe jeg lærte på drømmekurs var: om du vil dypere inn i drømmen skal du ta et essens/hoved-bilde og meditere på det. Da kan du få nye bilder som du kan tyde videre og da får du en enda bedre tolking av drømmen

GjenopprettetMedlem
Ja det er kjempeviktig

Så man må ta de tipsene om hvordan tegn kan tolkes for det det er....
I allefall ingen sannheter

GjenopprettetMedlem
"zchimmer":
Sko kan altså sees på som gitte ferdigheter, eller en rolle. Kan det være at disse skoene bare forteller deg at du er du uansett hvilken verden du er i...
Bare et apropo som slo meg akkurat nå

Ja, det gir mening.
arkadia, jeg er klar over at vi har vårt eget drømmespråk. takk for tipset om å meditere på hovedbildet, det må jeg prøve.