Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Kanskje noen vil se på denne? Jeg drømte at jeg var gravid, med stor G! Høygravid! Faktisk var det rett før jeg fødte barnet. Men det var ikke mitt, for jeg var nemlig surrogatmor!? Vel, jeg kunne tydelig kjenne barnet røre seg inne i meg, barnet snudde seg rundt inne i magen, og jeg så hvor de små føttene sparket, kjente dem tydelig ved symfysen og oppe ved ribbena. Et aktivt barn, omtrent like realistisk som da jeg var høygravid på ordentlig. Jeg hadde gått med dette barnet i magen på overtid, det var mer enn klart til å bli født. Jeg gikk rundt med sterke kynnere, som var på tur til å bli ekte rier. Jeg holdt på en måte barnet igjen, for jeg hadde så lite lyst til å gi det fra meg, som planen var. Jeg følte en stor sorg i meg over tanken på å overgi dette livet jeg bar på til en annen mor. Drømmen sluttet før barnet ble født. Har tenkt på drømmen hele dagen!
Anonymous
Spennende drøm. Surrogatgraviditet...her kan tolkninger være kompliserte...
Graviditet kan bety at man ruger på "noe nytt", nye ideer eller ett nytt giv kan være på vei inn i ens liv. Dette trenger IKKE å være et nyfødt barn. Det kan like gjerne være en ny retning som man er i ferd med å velge, eller ønsker å ta, det kan være en beskjed om at det nå presser på med nye hendelser eller valg. Bare du kan fornemme hva det kan dreie seg om.
Surrogat...noen forslag til synonymer...hvor assosiasjonene mine går alle vegne:
- en rolle som mellommann - eller en agent;
- vikar; stand-in, back-up, en temporær ad hoc situasjon; en rolle der man kan erstattes
- to personer (evt. to av dine arketypfigurer) der roller nylig er blitt endret eller snudd trill rundt;
- en "uekte" eller uønsket rolle som man fornemmer at andre har villet fange en i;
En slik drøm tror jeg du kan ta som gitt markerer "noe nytt" og er en viktig beskjed - men om hva og om hvordan kan bare du vite -
Snappy [Bot]
Tusen takk for at du tok deg tid til dette. Du ga meg mye å tenke på, og det kan være flere aspekter ved livet mitt som viser seg gjennom denne drømmen. Befinner meg i en situasjon med mye usikkerhet når det gjelder fremtiden og står på en måte på "vent" hvor jeg ikke vet hva som kommer i morgen. Vel, skal nok finne ut av det også!
SEO Crawler
Hei! Jeg har faktisk også drømt jeg var gravid, mange år tilbake (ca 10). Jeg var mann og spilte til og med fotballkamp med nokså stor mage.
Noen fødsel drømte jeg ikke, men drømmen sluttet med at jeg holdt et lite barn i armene og følte en enorm "morskjærlighet". Fantastisk drøm, som jeg ikke glemmer. Jeg ble helt "høy" av den, og fortalte den til alle jeg traff i tiden etterpå. Til slutt møtte jeg ei "rar" dame (takk og pris for "de rare"!) og hun utbrøt spontant "det er et tegn på utvikling". Og det slo meg som en logisk og intuitiv tolkning (fødsel, vekst etc), der og da. I ettertid har jeg fått to barn, så gudene vet...
Slike drømmer er så fine...
I natt hadde jeg en helt utrolig mektig drøm, en slik jeg sjelden har. Det var ild, bål, vind, kjærlighet og død, reinkarnasjon og jeg gråt i drømmen. Som fra et tidligere liv. Det føltes som drøm som kom fra et meget dypt indre plan (og symbolene med ild og alt tyder jo på det..)
Ahh, er det ikke kveld snart!

Snappy [Bot]
Ja Torstein, jeg fikk også den "høy" følelsen

. Har enda ikke klart å distansere meg fra den drømmen, er sikker på at den hadde et viktig budskap.
Anonymous
Jeg har i mange, mange år drømt om graviditet, både min og andres, om spedbarn, smårolleringer og bleievask.
De har alltid kunne relateres til mitt daglige arbeid. Enten er det en melding om prosjekt/er, som jeg vet skal starte og som jeg får se utfallet av ved å gå gjennom graviditeten og fødselen i drømmen. Det kan være prosjekter som kommer til å få økonomiske/etiske problemer, eller ledelses-/gjennomføringsproblemer av en eller annen art. Det har aldri vært relatert til relle graviditeter, men oppgaver som hender i mitt fang på en eller annen måte.
Noen er helt klart selvforskyldte "graviditeter", men det er like gjerne jeg som får en melding om at jeg må rydde om "ta bleieskiftene" til andre.
Disse drømmene har nå blitt et nyttig arbeids"verktøy" for meg og gjør at jeg klarer å hente fram litt ekstra energi på forhånd og gå på med krom hals.
Snappy [Bot]
Takk for innspillet ditt, anced! Det var veldig nyttig, og noe jeg kan relatere til min egen livssituasjon akkurat nå.
Francis [Bot]
Bare for noen dager siden drømte jeg at jeg var gravid... Og når jeg tenker meg om så har jeg perioder hvor jeg drømmer ganske ofte at jeg er gravid, men har liksom adri skjønnt grunnen. Men ble litt klokere nå når det skrives her at graviditet kan bety at man ruger på noe nytt, en ny retning i livet osv... interessant

GjenopprettetMedlem
Hei!

Om dette i Dine referanser står for følelser..
Erkjenn at det er Ditt
Slipp det Du har i Deg fram -selv om det føles sårbart -og la det vokse
Gi litt f..!
(:o ser nå at innlegget jeg kommenterer ikke er helt nytt -sikkert på tide å legge seg, he,he:)