Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har hatt to "morsomme" drømmer i det siste - som har gitt meg mye. Fikk lyst til å fortelle :) fordi jeg har utviklet mitt eget "drømmespråk" -
og har min egen tolkning av det som nå følger - og det hadde vært morsomt hvis noen føler seg kallet til å komme med nye innspill til meg
på følgende : -

"Halla mæ" på sofa'n en stakket stund forrige dagen :) idet jeg nærmet meg bevissthet igjen stod et bilde på netthinnen
- sammen med en setning :) det var side på side med akkurat dette bildet du ser nå - innleggene på sonen - på rekke & rad.
Fra innlegg til innlegg gikk en tråd - nesten hvit - en slags løs "garntråd" fra det ene innlegget til det andre. I hver "skjøt" var
det et lite hjerte. Beskjeden som fulgte var : "Det er en sammenheng i alt" - også våknet jeg helt. :)

Neste var nå inatt :) Jeg satt bak rattet i Dorotea (bobilen min), og jeg hadde med meg en passasjer - vet ikke hvem :)
Kjørte ut på en "trebrygge" og måtte kjøre veldig sakte for imot oss kom rene "17. mai-toget"  av blide feststemte folk -
som kom fra et sted jeg ville til - vet ikke hva eller hvor :) Jeg hadde litt "hastverk" - en veldig følelse av et "mål" - jeg
måtte dit. Jeg sa : "Pass dere - ut av vei - her kommer bobildama" - og jeg smilte & lo til alle på brygga & min passasjer.
Brygga begynte å knirke - Dorotea var for tung - hun veier jo 3,5 tonn :) - så jeg måtte stoppe.

d va d :)

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Post (Digital post her), kan stå for en erkjennelse - eller nye hendelser. Innholdet i din post er at alt har en sammenheng.

Skjer det en del nye ting i livet ditt nå?? Kan denne drømmen fortelle deg at hendelser i livet ditt henger sammen.

I neste drøm kjører du bil (bobilen din - tøft navn foresten, men hvorfor er alltid bile en hun? :biggrin:) Kjøre bil i drømme kan tolkes som å ha eller ta kontroll over en situasjon eller over livet. Du har en passasjer, - du tar ansvar også utenfor deg selv.. (Muligens)
Du kjører ut på en brygge - usikker grunn.. Du tar ansvar også når du er usikker...
Du blir hindret/sinket av et 17. mai tog - 17.mai tog kan vel sees på som befolkningen rundt deg, dine medborgere, og du går mot dem - er du litt "kjærringa mot strømmen". Eller mens jeg skriver såslår det meg at det kan sees som om du måtte ta hensyn til et helt 17 mai tog og at du fortsatt tar ansvar..

Er litt usikker nå fordi jeg ser flere måter å tolke denne på...

1. Du blir vist i drømmen at du er sterk nok til å ta ansvar - selv om livet gir deg motstand, ja du gjør det jo med smil og latter. (men ler du litt av deg selv? - hva gjør det med deg i såfall)

2. Du føler deg litt som kjærringa mot strømmen og føler deg litt alene på din ferd - men du har jo en passasjer - (hvorfor ikke finne ut mer om denne...) Du er i allefall på vei et sted i livet ditt og det er endringer og de virker bra for deg. (Du ler og smiler)

3. i drømme kan vei symbolisere den retningen man følger og veien kan vise noe om hvilken kunnskap man innehar og hvor livet fører deg. størrelsen på veien kan si noe om hva du selv synes om de valgene du har tatt. I din drøm kan da en sviktende brygge sammen med motgående 17 mai tog symbolisere at du føler deg litt alene på din vei og at du er usikker på om dine valg har vært riktig for deg...
Men du smiler og ler, og ber folk om å gi deg plass så jeg vil si at du er på rett vei selvom det kan føles tungt. OG ta med forrige drøm som forteller at alt henger sammen... :biggrin:

Kunne dette bidra på noen måte?
GjenopprettetMedlem
Hei :)

Ja det bidro absolutt - tusen takk :)
Og du har rett - det skjer mange nye ting i livet mitt p.t. - og jeg har lurt på - i mitt stille - om det har noen sammenheng.
Tok denne drømmen som en bekreftelse på mitt uutalte spørsmål :)

I.f.t. bildrømmen - så har jeg vel på mange måter tatt mere kontroll & ansvar i vinter - mot hva som har vært "normalt"
de siste par år hvor jeg har levd som "flyttsame" i bilen :) Jeg har tatt noen valg - og jeg har kvittet meg med mye baggasje
jeg ikke har bruk for - og er klar for en ny sesong med Dorotea, samtidig usikker i.f.t. hvor veiene vil føre oss, men jeg har
lagt en plan - og jeg har tatt et par grep.

Det var ikke direkte et 17. mai tog - ingen flagg - bare en strøm av festkledde/-stemte/blide folk. Akkurat som når folk
strømmer ut fra en "happening" i flokk hvis du skjønner? Kalte det bare for "17" fordi det var så mange, og drømmen var "fersk".
Jeg var ikke - følte jeg - kjerringa mot strømmen for det var ingen "kamp" - mer at jeg var litt "sent ute" - "happeningen" var over??
Jeg tok jo hensyn da - kjørte pent for ikke å skade noen - lo ikke av meg selv, men til livet og alle som var der da :)
det føltes på ingen måte tungt - og jeg føler meg sjelden alene. Skal prøve å finne ut hvem passasjeren var.

Veien = brygga. Den var hjemmeprodusert med brede plank med litt mellomrom mellom - du vet :)
Bredden var litt bredere enn Dorotea som er 2.30 m - ca. 3,5 - 4 m tenker jeg.

I.f.t. å være sterk - ja - jeg er det. I tillegg klar - til å gå ut å gjøre noe med det :)
Er nok typen som ikke ser motstand - bare utfordringer - lukker en dør seg - er det mange andre som åpnes opp :)
Det jeg er usikker på er vel i.f.t. å stole på intuisjonen - hehe...

Jeg vet jeg er på rett vei - altfor mange tilfeldigheter i det siste - dominoeffekt - igjen.  :w00t:

Hexedoktor'n