Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg hadde en veldig forvirrende drømm i natt..
Jeg drømte at jeg var på busstur med mannen min.
Alt virket helt dagligdags...(bortsett fra at vi aldri tar bussen.)
Så kom svigermoren og svigersøsteren min på bussen.
Med min svigersøsters to barn, den ene gutt på 15, den andre ei jente på 4, og med seg hadde de sønnen min.
Han ble trillet av nevøen min.
Plutselig stanser bussen, motsatt veg av det den egentlig gikk og alle skal gå av.
Bussen skulle visst ikke lenger....
Vi hopper av, men når jeg snur meg ser jeg at nevøen min står igjen med sønnen min i bussen, og vil ikke gå av.
Bussen er i ferd med å kjøre og jeg hiver meg inn, river sønnen min ut av trilla, og hopper ut av bussen,- legger merke til at han har mistet den ene skoen.
Samtidig med at jeg kommer ut kjører bussen, med nevøen og trilla videre.
Vi tusler ned til byen hele gjengen og går inn på en restaurant.
Veldig kafeè følelse over hele greia.
Runde små bord med små brikker på over alt.
Litt tung atmosfære, som blir bekreftet av tunge gardiner, halvdimmet lys og hviskende stemmer.
(Svigerfamilien min blir liksom borte for meg der....noe jeg ikke tenker over i drømmen.)
Men jeg krabber rundt og leter etter en sko til sønnen min som passer, under små bord og bak gardiner.
For i drømmen hadde vi bare 180 kroner-det var ikke nok til sko.
Finner en som er temmelig lik og tar den på.
Ved ett av bordene finner jeg broren min og halvsøsteren min. De venter på mat... foran en TV.
Tusler bort til mannen min, som sitter sammen med sjefen sin og kona.
Der får jeg forståelsen av at jeg skal passe sønnen deres mens de liksom skal hygge seg hjemme hos oss.
(Min sønn har også forsvunnet nå.)
Syns egentlig ikke noe om dette og vandrer litt rundt i lokalene....
Kommer ut i gangen...der er standaren helt annerledes, minner meg litt om en litt annen tidsepoke, for gulvene er av malte trebord, og det er gammeldags tapet på veggene.
Taket er gult og dørstokkene er slitte.
Her myldrer det av rotter...
I haugevis, og jeg står liksom litt utenfor meg selv nå.
Ser meg selv sparke disse rottene ut av døren. Noen løper frivillig..
Noen dør av sparkene og ligger i en krøll utenfor døren. Most.
Jeg går ut og der ser jeg en busk...
Til høyre for døren...
Er liksom i litt sydligere trakter nå.
Et smijerns-gelender står fast i en liten murtrapp ut fra døren, og bak denne er det en jordvoll opp til taket på huset, som nå nesten er dekket av jord.
En dame står og beskjærer denne busken og sier at jeg kan få noen avleggere om jeg kommer tilbake litt utpå starten av sommeren.
Så våknet jeg....
Noen som vil hjelpe meg å tyde denne?
Er så mange aspekter at jeg helt går i surr!!
Klem
Lilly
GjenopprettetMedlem
Hei Lilly Fontana
Jeg opplevde å reise gjennom tid å rom,i drømmen din
du var ute på reise i åndeverdenen der tiden ikke henger fast i noe
men beveger seg flytende fra epoke til epoke
for å la deg gjennoppleve viktige detaljer,som kan være sjelebiter
for alt jeg vet.
Klemm
GjenopprettetMedlem
Jeg kan prøve meg...her var det mye spennende å gripe tak i!
Så kom svigermoren og svigersøsteren min på bussen.
Med min svigersøsters to barn, den ene gutt på 15, den andre ei jente på 4, og med seg hadde de sønnen min.
Han ble trillet av nevøen min.
Plutselig stanser bussen, motsatt veg av det den egentlig gikk og alle skal gå av.
Bussen skulle visst ikke lenger....
Svigermor og svigersøsteren...(Svigerinne?) Det er to måter som jeg har lært å tolke kvinnlige deltagere...å det ene er den feminine siden i deg selv. Anima som indikerer innsikt, toleranse, medfølelse, omsorg og aksept. Men disse kvinnene kan også ha aspekter ved sine personligheter du kanskje kan tenke nærmere etter på. Er det sider i dem (I det virkelige liv) som du kanskje kunne lære noe av...og integrere i deg selv eller som du tar avstand fra...noen sider du bør dempe?
Barn...se litt på alderen og tenk på deg selv i den alderen. Noe spesiellt du husker? De kan også indikere en ung gutt`s nysgjerrighet, vågemot, nysgjerrighet osv. Den lille jenta kan være symbol på lek og utfoldelse. Barn generelt kan stå for vekst, noe nytt som skal komme, lek, tillit osv. Din sønn går også under dette.
Buss...et fremkomstmiddel som er offentlig. Den kjører som regel faste ruter. Satt opp av et firma hvor den har et bestemt utgangspunkt (sted) og starte ferden på samt et bestemt stoppested. Vi har ingen makt over bussens ferd slik vi har over egen bil...derfor blir den et symbol på felleskapet...og hvordan vi innretter oss der. Den går motsatt vei...en den er bestemt for å gå. Bakvendt. Kanskje det har noe med at du har bestemt deg en retning å gå, men (felleskapet) har noe å si i saken og bestemmer seg for å ta deg med motsatt vei av hva du egentlig vil? Og den bestemmer når dere må gå av...dere (du) har ingen råderett over denne bestemmelsen. Kanskje dette betyr at skal du nå ditt mål, må du ikke la samfunnet eller omgivelsene dine stoppe deg...eller få deg til å snu?
Vi hopper av, men når jeg snur meg ser jeg at nevøen min står igjen med sønnen min i bussen, og vil ikke gå av.
Bussen er i ferd med å kjøre og jeg hiver meg inn, river sønnen min ut av trilla, og hopper ut av bussen,- legger merke til at han har mistet den ene skoen.
Samtidig med at jeg kommer ut kjører bussen, med nevøen og trilla videre.
Her virker det som at du egentlig er klar over at noen (bestemmer?) over deg...at du ikke helt har et ord med i laget. Det kan være indre sider i deg som på en måte forteller deg hva du skal og ikke skal. Og som prøver å ta styringen over dine mål og bestemmelser. Bussen holder på å ta sønnen din og nevøen med seg videre...men du får i siste liten grepet tak i din sønn...og bussen drar videre med trilla og nevøen. Her kan det tyde på at du allerede har begynt å ta grepet...over ditt mål og frihet.
Sko har med jording å gjøre...føttene våre som er i kontakt med moder jord. Å miste den ene kan kanskje indikere på at du bær jorde deg mer?...du er kanskje litt i ubalanse...kan det ha noe med et av dine indre barn å gjøre?
Vi tusler ned til byen hele gjengen og går inn på en restaurant.
Veldig kafeè følelse over hele greia.
Runde små bord med små brikker på over alt.
Litt tung atmosfære, som blir bekreftet av tunge gardiner, halvdimmet lys og hviskende stemmer.
Kafè...også ute i felleskapet...noe offentlig. En side som kanskje trenger å luftes i. Fjerne tung energi...blokkeringer? Her er det dempet stemmning...man føler ikke friheten til å heve stemmen i det offentlige. Man føler kanskje ikke friheten til å stå frem som den man er?
(Svigerfamilien min blir liksom borte for meg der....noe jeg ikke tenker over i drømmen.)
Men jeg krabber rundt og leter etter en sko til sønnen min som passer, under små bord og bak gardiner.
For i drømmen hadde vi bare 180 kroner-det var ikke nok til sko. Finner en som er temmelig lik og tar den på
Krabber rundt og leter etter sko...jording igjen! Men nå tar du grepet...å skal finne balansen. Og rotchakraet står for det motsatte av materielle goder...(180 kr)...det står for indre trygghet, livsgrunnlaget vårt...tryggheten ute blandt andre. Og den kan ikke kjøpes for penger. Den må letes etter...finnes...jordes!
Ved ett av bordene finner jeg broren min og halvsøsteren min. De venter på mat... foran en TV.
Tusler bort til mannen min, som sitter sammen med sjefen sin og kona.
Der får jeg forståelsen av at jeg skal passe sønnen deres mens de liksom skal hygge seg hjemme hos oss.
(Min sønn har også forsvunnet nå.)
Syns egentlig ikke noe om dette og vandrer litt rundt i lokalene....
Mannen din er en representant for din maskuline side...din Animus som indikerer handlekraft, mål, retning, besluttsomhet og konkurranse. Sjefen representerer en leder...en som handler, organiserer, leder, iverksetter ting. Kona hans igjen noe med din feminine side. Se litt på hva for tanker du har om dem.
Du reagerer på at du må sitte barnevakt, mens de skal hygge seg. Igjen noe som kanskje tar litt overstyring på deg igjen. En del vil ikke at du skal more deg...men bare være til nytte? Og dette blir du kanskje rastløs av?
Kommer ut i gangen...der er standaren helt annerledes, minner meg litt om en litt annen tidsepoke, for gulvene er av malte trebord, og det er gammeldags tapet på veggene.
Taket er gult og dørstokkene er slitte.
Her myldrer det av rotter...
I haugevis, og jeg står liksom litt utenfor meg selv nå.
Ser meg selv sparke disse rottene ut av døren. Noen løper frivillig..
Noen dør av sparkene og ligger i en krøll utenfor døren. Most.
Tre står også for jording...den har røttene sine dypt i jorden. Men kan også stå for det hverdagslige...(stammen) og Tankene (krona)...her kommer kanskje *surr surr surr* inn. Kanskje du må finne skillet mellom det som finns i *kjelleren* - som står for våre minner, frykter, mørke, skjulte rom, traumer osv. Skille det fra det hverdagslige og fra tankespinnet. (Bare en følelse). Gult står for solar plexus og symboliserer handlekraft. Slitte dørstokker indikerer på mye trafikk.
Du ser det myldrer av rotter. Disse gnagerne vekker redsel i oss, der de piler ukontrollert av gårde. Det kan ha noe med kontroll å gjøre, at du er litt redd for å miste kontrollen over noe? Du sparker dem bort...av redsel? Noen dør. Det kan også symbolisere at du selv tok grepet med å rydde bort ugangskråker (forvirring)?
Rotter...er tilpasningsdyktige...sosiale vesner og overlever det meste. Mange ser på den som et skadedyr, men egentlig er den et nyttedyr. Den spiser opp søppel og andre *ugangdyr*. Den rydder unna. Og er en effektiv hjelper som kraftdyr. Den kan hjelpe deg å rydde opp i kaoset.
Jeg går ut og der ser jeg en busk...
Til høyre for døren...
Er liksom i litt sydligere trakter nå.
Et smijerns-gelender står fast i en liten murtrapp ut fra døren, og bak denne er det en jordvoll opp til taket på huset, som nå nesten er dekket av jord.
En dame står og beskjærer denne busken og sier at jeg kan få noen avleggere om jeg kommer tilbake litt utpå starten av sommeren.
Busk er igjen noe som kan ha med jording (rotchakra) å gjøre. Den står også for vekst, liv, grønt (hjertechakra). Vår høyre side representerer vår evne til å ta i mot. Det siste avsnittet her sier meg noe om vekst. Kanskje noe nytt er i ferd med å gro opp i deg. En ny side ved deg selv, en ny evne...osv. Dette sier meg også litt om at dette vil skje når du får ryddet opp i ditt kaos. Og bruk rotten som en hjelper!
Håper du får noe ut av dette!

Anonymous
Tusen takk!!
Sitter og skriver, og sletter nå.
Vet ikke akkurat hva jeg skal si...
Mye å tenke gjennom...
Føles ut som kommoden min ble til et skap nå....
Enda flere skuffer å sortere, ennå flere ledige knagger å henge ting på.
Klem
Lilly
GjenopprettetMedlem
Husk at tolking IKKE er en veiledning...men et slags verktøy! Det viktigste er at du følger det som kjenns riktig ut for deg!

Anonymous
Helt enig Silva.
Og det er kjempeviktig å følge det som føles riktig.
Men uten en tolkning,er det ofte vanskelig å se.
Det som tilbys er briller.... jeg må plukke ut de som passer meg
Tusen takk igjen.
Klem
GjenopprettetMedlem

Jeg digger det du sier....om å få servert ulike briller...å plukke ut de som passer!
Ofte er det godt å få en tolkning når man går litt i surr!
Bare hyggelig forresten. Å tolke drømmer er kjempespennende!