Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømmen startet med at jeg satt alene i stuen min, da jeg plutselig hørte at noen trampet rundt oppe på taket mitt.  Det viste seg å være naboen min.
Med det samme kom det inn en skokk med damer, som skravlet og lo seg i mellom.

Oppi alt dette, kom min nevø trekkende på min sønn, og sa at han hadde funnet ham i skogen, i ferd med å sette fyr på skjura.  Min sønn sa at han måtte jo brenne opp skjura.

Det ble stressende å løpe rundt. Jeg måtte ta meg av de besøkende og servere dem kaffe og noe å bite i, samtidig som jeg lurte på hva naboen drev på med oppe på taket. Jeg måtte også løpe i full fart et par ganger ut i skogen for å hanke tak i min sønn, som ikke nå bare skulle sette fyr på skjura, men også kråka.

Telefonen ringte, og jeg vurderte sterkt å la være å ta den, men jeg røsket tak i den til slutt. Jeg hørte en mumlende lavmælt mannsstemme i røret. For å høre bedre hva han sa, måtte jeg gå ut på altanen.

Vi snakket sammen en stund, før jeg utbrøt at jeg hadde sett en hestesko i et syn. 
Er det virkelig sant? Det var da rart, for jeg fant en hestesko i redskapsboden min i dag, sa han. Han spurte så om jeg ville være med ham ut på en vandring.

I neste øyeblikk befant jeg meg i et hus, som lå litt skjult langt inne i skogen. Jeg kom inn i et rom, som var fullt med folk. Mannen som jeg hadde snakket med på telefonen, satt på en tykk madrass på gulvet, mens de andre satt vendt mot ham. Det virket som han skulle holde kurs. Den eneste ledige plassen, var ved siden av ham. Litt skeptisk satte jeg ned, men med det samme kom det springende to damer og presset seg ivrig imellom oss. 

Mannen som til nå hadde vært rolig, forandret seg plutselig. Han begynte å synge, mens han samtidig reiste seg opp. Han røsket av seg klærne, til han ble stående i hvit t-skjorte og truse. Så begynte han å gjøgle vilt rundt på gulvet.

Farsken, han e jo blitt helt crazy, tenkte jeg for meg selv, og prøvde etter beste evne å gjøre meg usynlig.

Plutselig stupte han ned på knærne fremfor meg, der jeg nå satt med ansiktet skjult i hendene mine. Nei, og nei, han går jo helt amok den fyren, tenkte jeg.

Han klappet i hendene sine like foran meg. Jeg lot som jeg ikke hørte. Inni meg ba jeg febrilsk om at han heller måtte konsentrere seg om damen som satt på siden av meg. Han klappet en gang til i hendene, men denne gangen hørte jeg det langt i det fjerne, for jeg var på vei inn i en lammende mørk tilstand.

HAH, sa han høyt og røsket tak i føttene mine, og slepte meg ut på gulvet.
Der ble jeg sittende og rødme dypt, mens de andre deltakerne fniste.
GjenopprettetMedlem
fnis...  :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
Pøh  :P
GjenopprettetMedlem
Du er så crazy at det halve hadde vært nok

nabo på taket å greier.

futti katta
Sensis [Crawler]
Så det var altså deg som snek deg usett inn på det kurset jeg nettopp holdt i nord,

greit det, men å skrive om det...

a
GjenopprettetMedlem
haha, ja jeg tok på meg den usynlige kappen.  :lol:

Hvis det er sånn du opptrer på kurs,  så skal jeg holde meg langt unna  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hej du!
Ja ... då begynner vi igen och samarbetar kring drömmarna.  ;D

"Tullsjura":

sette fyr på skjura.  Min sønn sa at han måtte jo brenne opp skjura.

Va skulle han sätta fyr på? Tullskjura eller fuglen Fönix?

sette fyr på skjura, men også kråka.

Vem och vad är kråka? For deg?

hestesko

Va är hestesko? For deg?

om jeg ville være med ham ut på en vandring.

En reise... med mannen i deg?

et hus, som lå litt skjult langt inne i skogen.

Langt langt in i skogen... i det ubevisste deg?

Mannen som til nå hadde vært rolig, forandret seg plutselig ... Farsken, han e jo blitt helt crazy, tenkte jeg for meg selv, og prøvde etter beste evne å gjøre meg usynlig.

Vill du ikke vara crazy, tullskjura...  ;)

satt med ansiktet skjult i hendene mine.
HAH, sa han høyt og røsket tak i føttene mine, og slepte meg ut på gulvet.
Der ble jeg sittende og rødme dypt, mens de andre deltakerne fniste.

Nei det går ikke an å gjemme seg, vet du! ... Ikke i din utvikling...  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei orre, så koselig at du er tilbake  :biggrin:

Til ditt første spørsmål må jeg svare at det vet jeg ikke. Men det er det jeg har lurt litt på, om hvorfor det var så viktig å sette fyr på skjura.

Jeg ser på kråken som en litt sky og fredelig fugl.

Hestesko betyr egentlig ikke så mye for meg. Jeg var opptatt av den i drømmen, det er så. Ellers så jeg den i et syn, rett i forkant av drømmen, så det er forsåvidt litt pussig.

Jeg tror også at den crazy fyren, skulle symbolisere mannen i meg. Det som skurrer litt her, er at jeg aldri ville oppført meg sånn i virkeligheten, da jeg er altfor alvorlig og beskjeden til det. Så da må jeg svare nei til spørsmålet ditt, om jeg vil være crazy.

takk Orre  :wub:
GjenopprettetMedlem
hvorfor det var så viktig å sette fyr på skjura.

Vad är ild? Varme... kraft... ödeleggelse... eller begynnelse? Eller noe annat?

Nej du trenger inte svara... det är bara spörsmål for å föra tanken vidare.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Kanskje det var en påminner om at du ikke skal være så redd for å sleppe deg litt løs....
være litt mer leken og "crazy" ...?  ;)