Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En noe spesiell hendelse ca 2 mnd siden da livet var i en såkalt krise . Jeg låste meg inne på badet i søken etter beskyttelse og hvile fra min fortvilelse .

Forvirret over livet og den utholdelige situasjonen min fant jeg trøst i å få skrevet ned mine følelser hvor baderomsveggen og litt sminke var mitt verktøy .  Nesten uvitende hadde jeg skrevet " help !  Let me out ! jeg elsker livet !  livets skole ..  Dette skrevet gjentagende .
Kjente meg lettet og latteren var ikke langt unna .
Kort tid etter fikk jeg hjelp til å lære meg jording , det gjorde meg godt og sterke følelser måtte slippes ut .

Kort tid etter hadde jeg besøk av min sønn som selvfølgelig var uvitende til overstående linjer. Under hans besøk fikk jeg hjelp av en healer til å rense chakraene samt kutte livsbånd , samtidig som renselsens prossess var ferdig glødet det en vakker smaragdgrønnfarge rundt og over hele min sønn .. Aldri fått opplevd å se aurafelt men kun kunnet føle energien ..

Få uker senere ringer min sønn og forteller at han hadde sovet på soverommet som har en åpen løsning ut i stua i hybelen, da hans samboer som satt våken og hørte en plutselig stemme fra soverommet men som var ugjenkjennelig som nesten ropte ut på engelsk for så å begynne å le og prate med sin egen stemme igjen og deretter tilfreds latter . 

" LET ME OUT .....  hehehe livets skole  hehehe  "   

Min sønn Øivind er 26 år og som igjennom en kontakt (healer) fått vite at hans sjel er gammel. Han har fra sine første ord snakket om uforklarlige paranormale hendelser .  det tok meg en god stund føre jeg var riktig klar over min gutts budskap og forklaringer på ting rundt ham . 

Ca 5 år siden på en kveldstur møtte han veldig brått på ett dyr som i hans beskrivelse ikke passer inn i hans viten om skogens innbyggere .
Han kunne fortelle at det helt plutselig stod så nærme ham at han kunne tatt på det om han hadde rakt ut armen sin. Det reiste seg på to bein og rakte ham godt over hode høyde. Dyret var truende, det skrek imot ham, en lyd han ikke klarer å forklare på noe bedre måte enn at det var veldig skjærende og øredøvende.. 

I ca 2-3 sekunder klarte han ikke annet enn å stirre dyret i ansiktet nesten frosset fast og dermed slo hans urgammle innstinkt inn og han løftet armene over hodet forå gjøre seg selv like stor mens han skriker tilbake samtidig som han tar forsiktige skritt bakover uten å vende dyret ryggen .
Han kom seg ca 5-6 meter unna da dyret forsvant like overaskende som det dukket opp .

Ønsket å fortelle om dette dyret da det har fulgt flere av våre slektninger i flere generasjoner . Min far-farmor-meg selv og nå min sønn .

Setter pris på tilbakemeldinger og håp om hjelp og veiledning til forståelse .
GjenopprettetMedlem
"lotus":

Ønsket å fortelle om dette dyret da det har fulgt flere av våre slektninger i flere generasjoner . Min far-farmor-meg selv og nå min sønn .

Interessant med slik familiemytologi!

Jeg tar en ting av gangen og begynner med spørsmål:
Er det noen blant dere som har fått bedre kontakt med dyret - har noen åpnet for en indre dialog med dyret? I hvilke sammenhenger har dyret dukket opp hos de enkelte? Både i drømme og som syn for eksempel? Flere ganger i livet eller en gang?
Hvordan fikk du vite om opplevelsene til din far og farmor?
GjenopprettetMedlem
Takker deg .

Jeg husker at jeg som liten ble fortalt av farmor om sine møter .
Husker godt at hun snakket om dette med stor respekt og muligens frykt , hennes beskrivelser og skildringer ga meg som barn ett mindre godt bilde av dyret.

Jeg overhørte at min far snakket med lav,hviskende røst om sine møter av dyret til sin kone og mor .
Jeg oppfattet stemningen som den samme som når min farmor fortalte meg om dette fra tidligere .
Jeg mener å huske at min far møtte det tre ganger i alderen 25-30 år ,han mente sterkt at det lå ett forvarsel med møtene med dyret.

Min sønn var også i alderen 20 år , det var noe senere enn skumring , han har møtt det kun en gang .
Sønnen min hadde kanskje det til felles med min far at møtet skjedde på samme området og de var begge i en opposisjonstid i livet .

Når det gjelder for mitt vedkommende var det solnedgang, en god venn satt ved min side i bilen på veg til vårt familiested , vi hadde nettopp kjørt fra ett religiøst møte med predikant Ludvig Karlsen .
Jeg og min venn snudde oss etter en skikkelse ca 3 meter innpå jordet, jeg bremset ned .Men etter som bilen nærmet seg dyret som ikke rikket seg av plassen sin men bare satt helt rolig og holdt blikket rett på mine øyne . Jeg klarte ikke ta blikket bort fra den, det virket nærmest som at tiden stod stille.  Få sekunder senere stirret jeg og min venn på hverandre og vi begge visste ikke hva vi hadde observert..  Minutter senere og en del diskusjon på hva dette var så gikk det kaldt ned ryggen min og jeg måtte stoppe bilen for å samle tankene mine, da gikk det opp for meg hva jeg også hadde opplevd.
Jeg hadde en sterk følelse av at den målbevisst hadde observert meg .

Når det gjelder min farmor så har jeg ingen tall på hennes møter men vet at det hendte hyppig i mange år og i forskjelige grader. på avstand, på nært hold og til og med ved enkelte tillfeller på soverommet hennes på natterstid .
Hun hadde sin gode tro, snakket ofte om gud . Hun var også svært klarsynt ,hun snakket ofte om fremtiden og nevnte en gang i 1969 at tallkoder tydet av ett skarpt lys bestemte prisene på maten på nærhandelen.

Selv har jeg på mine dype meditasjonsreiser møtt andre dyr og hatt dialog med flere av dem.

Kan ikke snakke for min farmors del men vi andre som har blitt observert av dette dyret har ikke hatt noen dialog,annet enn ubehagsfølelse .

Håper jeg uten å miste tråden har klart å svare nogenlunde .. 

Takker deg igjen .

Anonymous
om jeg ser tilbake på mine egne opplevelser med et slikt dyr
som ikke hører til i vår fauna, mitt er en leopard
så har den hele tiden kommet når jeg burde skifte retning
i livet mitt
sånn som samme år jeg ble skilt møtte jeg ofte disse sinte
øynene før jeg tok beslutningen om å gå videre i livet
da ble det non år uten "selskap" av denne leoparden
men en natt våknet jeg og så rett på denne leoparden som
sto ved siden av senga mi
husker jeg delvis våken undret over "synet" og lot blikket følge
leopardens kropp opp til hodet
huske æ tenkt det var et vakkert dyr
men da jeg så inn i dens øyne var der ett kraftig sinne med en
klar beskjed i dem

ser på leoparden i dag som en hjelper på min vei i livet mitt

jord  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Lotus, jeg takker DEG for din utførlige beretning.

Ved å kalle innlegget LET ME OUT assosierer du din skildring av dyret med opplevelsen i baderommet, der ordene LET ME OUT tuter frem. Disse ordene ligger også til grunne for en fellesopplevelse for deg og sønnen din. Dere deler synet av dyret og disse ordene som brøt seg frem hos begge.

Kunne det være en sammenheng mellom dyret og disse ordene, spør jeg deg?
At dyret vil slippes frem i tale, samtale, forståelse, synlighet, gjensidighet.
Hvor dyret kommer fra opprinnelig, om det er knyttet til et familiested, en familiebegivenhet, kan du kanskje etterhvert få vite mer om. Det du lettere kan gjøre er å spørre dyret hva den har å si til DEG, eventuelt noe om ditt forhold til din familie, adferds- eller kommunikasjonsmønstre som går igjen i din familie og slikt.

Som jord forteller, så har også jeg ofte møtt nye dyr før viktige forandringer eller kriser inntraff. Det er en del her som tyder på kraftdyrprosesser. Men det kan også være annet. Begrep er mindre viktig enn din forståelse av prosessen, din delaktighet i prosessen, ditt grep og helheten i dine opplevelser.

Mitt første kraftdyr viste seg gjennom en serie mareritt. Det var svært ubehagelig å oppleve møter med dyret som fløy rett mot meg i drømmer. Jeg lærte å forstå drømmene etterhvert; etter at jeg hadde tatt en viktig livsforandrende avgjørelse, som også innebar en risiko, var marerittene og ubehaget i forhold til fuglen borte. En del av meg selv var satt fri, født på nytt. Dette kun som et eksempel på at ubehaget i seg selv betyr ikke at dyret utgjør noe negativt. Ubehag er for meg et stadie som indikerer at en ny balanse kan søkes. Ubehag kan også indikere noe annet, selvfølgelig. Det kan også dreie seg om et varsel. You are the key, my dear! Jeg ønsker ikke å si mer nu.
Dette er min reaksjon i kveld til det du forteller.
Ha en god natt.
GjenopprettetMedlem
Takk for melding.

Her har jeg funnet en tekst om norrøn mytologi som kanskje interesserer deg.

Fylgjen

Andre guddommelige makter var sterkt knyttet til en enkelt slekt eller person. Kanskje var vedkommende ikke klar over dette selv, men de som hadde evner for det kunne se en slik fylgje. Disse var ofte i dyreskikkelse, og fulgte eller representerte denne personen. Dette dyret var en slags avspeiling av hans sinn og vesen, og eksisterte i en parallell dimensjon.

...

Men fylgjen var også på en måte personen selv, og kunne derfor ikke bare oppfattes som et speilbilde eller et dobbeltvesen. Dette kommer tydelig frem i den islandske saga om Rolf Krake: Da Rolf og hans menn kjempet den siste kampen ved Leire, gikk en stor bjørn til angrep på fiendene deres og påførte dem stort mannefall. Men samtidig savnet man den beste av Rolfs krigere, Bodvar Bjarke. Til slutt fant de ham døsende i hallen, samtidig med at hans kamerater sloss på liv og død. Etter å ha blitt vekt tre ganger ble han endelig med ut for å kjempe, men da var bjørnen borte. Bjørnen var Bjarkes fylgje, og mens den kjempet lå Rolf og sov - tappet for krefter.

(fremhevelsen av meg)

http://www.home.no/norron-mytologi/myte ... sguder.htm

Hilsen Sonja/Sandel