Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som har hatt noen erfaringer med å reise gjennom tiden i drømmeverdenen? I de siste nettene har jeg hatt drømmer som går på kryss og tvers av tid og rom. Forrige natt så begynte drømmen med at moren min og jeg var i steinalderen, så var vi på romerrikets tid hvor vi satt på toppen av et tempel og så kamper mellom romere og andre under oss. Vi satt faktisk og gjemte oss der oppe og så på at noen ble henrettet og at en soldat begikk hara-kiri. Deretter beveget vi oss videre gjennom tiden. Vi endte opp inn i fremtiden hvor moren min stod på ett slags stort hvitt stein podium. Det var mange andre mennesker rundt. Moren min stod med en innretning og speidet opp mot himmelen. Innretningen så ut som ett slags kamera og når du så gjennom det, fokuserte det inn på den planeten man ønsket å se. Vi så på solen.

Jeg synes disse drømmene er utrolig interessante og jeg våkner opp med en underlig følelse i magen. Har veldig lyst å høre om andre har andre erfaringer med slike drømmer, eller lignende opplevelser.
GjenopprettetMedlem
Ikke akkurat drømmer, men jeg har gått på "energirester" som har vist meg tidligere liv og jeg har blitt vist tidligere liv i trommereiser. Dette har fått meg til å tro at vi fødes/gjenfødes sammen med en gruppe sjeler, hvor vi etter avtale intar forskjellige roller for å lære av hverandre. Kanskje dette var en måte for deg å se hvordan rolle, eller hva slags betydning hennes sjel har for deg.
Bare ett forslag.... kan ikke påstå å kunne drømmetydning.

:biggrin: Elin
GjenopprettetMedlem
Når jeg mediterer reiser jeg til de udeligste steder ;)

Jeg har ikke som jeg kan huske gått opp igjennom historien slik du beskriver det (skole historien).
Men jeg går oftere og oftere opp igjennom min egen historie, barneminner og tidligere opplevelser/tilstander.

Dette har smittet over til min våkne tilstand, og jeg får "barne følelsen" sterkere og sterkere tilbake. det er deilig!
Av og til er det akkurat som tiden ikke har gått i det hele tatt, og min bevisthet er akkurat som om jeg skulle vært guttunge igjen ;)
En herlig følelse etter å ha mistet denne følelsen for mange år siden...

Dere som kjenner meg her på sonen vet at jeg har slitt med psyken pga. rusmiddler, og det var nettop da jeg mistet denne følelsen..

Så det å gå igjennom min egen historie via meditasjon, har for meg gjennoppbygget en dypere kontakt til meg selv!
Kanskje siden du opplever en mer felles menneskelig historie bli spilt om igjen for deg, kanskje du er på vei til å få mer av den felles beviste menneskelige bevistheten tilbake?!

Dette kan bare du svare på..

Kanskje spiller bestemoren din en viktig rolle i dette, har hun vært som en veiviser for deg?
De fleste bestemødre har vel vært det, men er det noe spesiellt hun har etterlatt seg til deg i form av ord eller lignende, som kan handle om den felles bevisthet?
Noe du burde ta fram igjen?

Men, det er sikkert noe mer du kan merke i livet ditt og ikke bare i drømme!?
Siden det har holdt på en stund vil du sikkert kunne sette fingeren på noe det gjør med deg i det daglige våkne liv også, eller hva?

mvh jim
GjenopprettetMedlem
Hei Bærserk.

Jeg synes din drøm om mor var veldig fin.
Fikk en følelse av forløsning av bånd,og erfaringen av andre verdner,pg.av dette.
Noe godt du har gjort mot deg selv,som har fått spirituelle ring-(((((((O))))))-virkninger.

Du er flink å HUGSA
:wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for tilbakemeldinger!
"jimango":

Så det å gå igjennom min egen historie via meditasjon, har for meg gjennoppbygget en dypere kontakt til meg selv!
Kanskje siden du opplever en mer felles menneskelig historie bli spilt om igjen for deg, kanskje du er på vei til å få mer av den felles beviste menneskelige bevistheten tilbake?!

Dette kan bare du svare på..

Kanskje spiller bestemoren din en viktig rolle i dette, har hun vært som en veiviser for deg?
De fleste bestemødre har vel vært det, men er det noe spesiellt hun har etterlatt seg til deg i form av ord eller lignende, som kan handle om den felles bevisthet?
Noe du burde ta fram igjen?

Den jeg drømte om var moren min, men ikke desto mindre fungerer hun som en veiviser for meg. Hun er den i min familie som jeg kjenner at jeg har et spesiellt sterkt bånd til. Hun er faktisk veldig sterk, men vil ikke se det selv. Føler at min rolle blir å ta fatt i den familie kraften å få den til å skinne! Tror det er lenge siden den har gjort det i sitt fulle potensial.

Har også blitt pensa inn på mine tildligere liv gjennom beskjeder osv. Har ikke vært noe hensikt før nå å ta fatt i det temaet der. Har hatt nok med å rydde opp i dette livet ;) Men føler mer og mer for å se litt lengre bakover. Føler et behov for å rydde opp i gammel karma og sjeletap som har fulgt med inn i dette livet. Om noen har tips om hvordan man best mulig kan nærme seg dette, tar jeg imot med åpne armer.

Varme hilsener, Berserken!!!
GjenopprettetMedlem
Vision Quest er anbefalet.

du å naturen å flere dager.

naturen bytter ut sjeletap me sjelekraft.

:respect:

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Vision Quest er anbefalet.

du å naturen å flere dager.

naturen bytter ut sjeletap me sjelekraft.

:respect:

Den kjøper jeg tvert!!! Gir gjenklang gjennom marg og ben, helt inn til min edelsten!!!