Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg drømte for to netter siden at jeg dro ut en 5-6 cm's lang spiker (den var ny og fin, sånn galvanisert type) -av min venstre albue.. Har selv noen vage formeninger om hva det kan tyde på, samt en (for meg, noe) pompøs drømmebok -som jeg ikke alltid skjønner meg på.., så jeg vil gjerne høre om det er andre som assosierer dette med noe spennende og/eller nyttig
Pfh, tusen takk

GjenopprettetMedlem
Min tolkning:
Spikeren er tung, fortettet energi. Du ser den som en galvanisert stålspiker, alltså en legering, og dette kan bety at årsaken til stagnasjonen er sammensatt.
Den satt i den venstre albuen, siden for følelser og for det feminine.
Armene har med det du gjør å gjøre, og albuen representerer noe mobilt/bevegelig.
Jeg tror du healet på et følelsesaspekt som har vært lite fleksibelt og stagnert i lang tid.
GjenopprettetMedlem
Spisse albuer er et symbol på å komme seg frem i verden. En spiker kan symbolisere en giftpil. Kan du ha fått en giftpil utenfra som har gjort at du mista handlekraft? Når du dro ut denne spikeren var det en form for selvhealing, så det er godt jobba!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Enig med Inger Lises tydning. Har bare lyst å tilføye:
Tror du har eller holder på med å kvitte deg med noe som smerter deg. Dette gjør du best gjennom å holde på med noe: arbeid, hobby aktivitet.
Armene brukes til arbeid og verken ble dratt ut derifra.
Ser i mellomtiden at Stridshjelp også har skrevet et godt tips til deg....
Zchimmer