Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Naturen velger seg sine ledere, de kan ikke annet enn å lede, de er valgt og det er naturen som helhet som har valgt de til å lede, de er gitt indre struktur, kroppsvevet er bygd slik, hele organismen er formet av naturen for å lede. Lederen er viktig og vokser som regel fram alikevel. I denne prosessen så er det viktig av oss å ikke være sjalue, vi som ikke er ledere. Det er viktig å gjennkjenne oss som noe annet enn ledere for vi er gitt noe annet av naturen. Vi kan "mene" "tenke" og bruke den "hvite stygge kristne manipulasjons delen av nøtta" så mye vi vil uten at det gjør noen forandring. Det er viktig å akseptere oss selv slik naturen har lagd oss med alt hva det medfører. Jeg ser mye tull som: "lederkurs" bli "leder i ditt eget liv" osv. Alle skal plutselig ha makt og bli ledere, men det ikke sånn. Jeg for eksempel KAN ha en lederfunksjon så lenge den andre lederen er borte. Ofte organiserer naturen det slik at lederen kommer og uansett hvordan jeg tenker og utagerer så er min funksjon å støtte lederen, en slags provider, sørge for at lederen sitter godt, har vann osv. Med en gang lederen drar så velger naturen meg som leder, jeg tenker som en og agerer som en. Nå skal jeg ikke male opp dette som absolutte sannheter for det er ikke, naturen er alltid mer fleksibel enn som så men bare en pekepinn på en som gjennkjenner og er stolt at en annen funksjon enn lederfunksjonen.
GjenopprettetMedlem
Å være leder er mye ansvar og slit, og ikke mye å trakte etter. Ikke er det nødvendig fra et spirituelt perspektiv heller, tvertimot kan det ta fokus vekk fra oppvåkning. Da jeg var ung og dum ville jeg gjerne være leder og var litt misunnelig på alt fra kronsprins til lederen av Hells Angels. I dag er den misunnelsen borte, byttet ut med lettelse og fryd over at andre gidder å være ledere, slik at jeg kan slappe av og nyte godene. Ledere er jo ministers, tjenere, og for det er jeg evig takknemlig. Håper enda flere føler ansvar og ego-trang til å bli ledere.

GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke så stor respekt eller føler att jeg må støtte de ledere jeg har møtt i mitt liv. De sitter som ledere fordi de har haft penger/ mulighet/ kjent rett folk og så videre. De er helt vanlige folk med sine problem, og de er ikke alltid så veldig medmennesklige.
Jeg prøver å finne min egen vei og på den veien er jeg faktiskt lederen.
Anonymous
Det er forskjell på naturlig utvalgte ledere og de som higer etter lederskap for å tilfredstille sin hunger om å være på toppen av stigen. De som ikke er ment til å være ledere vil føle dette som slit fordi det er imot dems natur, men ledere må vi ha. Mennesket er et sosialt dyr og noen vil alltid være der for å ta initativet i forhold til det kollektives behov, det er en ekte naturlig leder. Dyrene har ledere og de føler det kollektivets behov og går først, og vi er dyr, det er alt hva en leder trenger å gjøre, gå først og vise vei. Det er forskjell på sjef og leder også.
Alle som higer etter titler higer etter sikkerhet i en eller annen form, til syvende og sist får de aldri den sikkerheten.
Hvis vi alle faller tilbake til den naturlige tilstand så vil lederne tre frem. De er arrogant å dumt å frykte ledere, vi har alle vår plass (og det blir opp til naturen å velge).
GjenopprettetMedlem
Finnes det noen naturlige ledere idag synes du?
Anonymous
"Skogul":
Jeg har ikke så stor respekt eller føler att jeg må støtte de ledere jeg har møtt i mitt liv. De sitter som ledere fordi de har haft penger/ mulighet/ kjent rett folk og så videre. De er helt vanlige folk med sine problem, og de er ikke alltid så veldig medmennesklige.
Jeg prøver å finne min egen vei og på den veien er jeg faktiskt lederen.
Jeg skjønner hva du mener O sårede, du som har møtt de slipskledde gribbene for å bruke et enkelt språk
men forstå at jeg snakker ikke om titler. Jeg snakker ikke om samfunnposisjoner. Det fins de som ER ledere, de er født sånn, de kan ikke annet enn å lede, du har sikkert møtt dem. De som ved sosiale sirkler bare utpeker seg av naturens side som genuine ledere uavhengig av annet enn deres vesen. De som leder ann men synker tilbake i mengden når de har gjort sitt, de fins uten titler og har sin posisjon uavhengig av om det skulle befinne seg en konsernleder i samme krets. Må vi alle være ledere på vår egen vei Jeg har ingen egen vei jeg, jeg deler min med dere og her er det nok av ledere, både avledere og ledere.
Anonymous
"Skogul":
Finnes det noen naturlige ledere idag synes du?
Naturen er der, ikke tvil. under alt.
Det moderne samfunn, babylon, dens håpløse struktur er bygd ovenpå, mye skade har skjedd i løpet av de siste tusen årende men naturen er av det første prinsip, naturen er leddet mellom det evig skapende og livet slik vi ser det. Så lenge det fins natur så fins det natulige ledere.
Ps: For de som tviler kan de sende meg en sjekk på 20.000 kroner så skal jeg sette opp et kurs: "Hvordan finne din indre naturlige leder"
pps: Send pengene først da jeg har en utenlandsreise rundt hjørnet, takk

GjenopprettetMedlem
Eg er selv en naturleg leder. Eg står fram i grupper og eg blir valgt in i ting og folk stoler på meg. Når eg er ute og reiser kjem det alltid fram folk og forteller mig hele deres livshistorie. Eg føler mig ikke såret, eg føler bare at lederrollen er et påhitt i våre sinn.
Naturen er hard og ledere blir de som er hardest og smartest. Men vi mennesker har et valg. Vil vi virkelig blir styrt av ledere, i noen form?
Anonymous
Hmm, jeg gidder ikke å skrive mer innlegg jeg. Dette føles jo ikke bra. Jeg sitter men en higen etter å dele noe men hvis ikke folk vil ha tankegodset mitt så blir det bare søppel. Jeg vil jo dele for å nære noe og stoler på at det fins der ute men hvis det blir bare en løs tråd som fanger en eller annet frustrert argumenterende menneske så nærer det ingen og kan dø med dette, jeg vil ikke preke og tvinge folk til å høre.
Gate Gate
GjenopprettetMedlem
Hehe, det er nok en del her på sonen som kommer til å analysere det siste innlegget ditt. Bra skrevet!

GjenopprettetMedlem
Eg er ikke et frustrert argumenterede menneske. Eg skrev bare det eg mener, eg tar ikke allt folk sier for god fisk. Eg kan tenke selv og har mine egne meninger. Eg har ikke kalt deg ting i denne diskusjon, men du har kallt meg "såred" og "frustrert" er det virkeleg nødvendig?
GjenopprettetMedlem
Ledere er også avhengig av å bli støttet opp av andre for å kunne være det. Så uten noen som vil ledes blir det
heller ingen leder. Men noen leder for sin egen del og lurer andre til å gi opp sin egenverdi og integritet.
Noen ledere er vise og leder på vegne til det beste for helheten. tror på at folk kan være fødte ledere. Er også mange
potensielle gode ledere som ikke får den muligheten, men blir undertrykt av andre.
Og dessverre er det ofte folk med stort ego som får makt, fordi det er de som vil ha makt.
GjenopprettetMedlem
"kristin":
Og dessverre er det ofte folk med stort ego som får makt, fordi det er de som vil ha makt.
Dette er dessverre riktig. Gjennom 40 år i arbeidslivet var jeg utsatt for både gode og dårlige ledere. De dårlige hadde hverken faglige eller menneskelige kvalifikasjoner for å være (en god) leder. Men én ting hadde de: VILJE TIL MAKT. Og av disse sistnevnte så var de kvinnelige lederne de verste. Mye verre enn de dårlige mannlige lederne. Uten at jeg vil si noe mer om det her. Bare at slik er min livserfaring. Dessverre.
GjenopprettetMedlem
Den beste lederen jeg har møtt er Einar Sørbye på Unity. Bedre og mer hyggelig menneske skal man leve lenge etter. (liten skrivefeil her, men den passet bra!)
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det er mye bra i det du skriver Sjokko :biggrin:
For å lede må du kunne tjene er vist nok et gammelt ordtak fra østen. Det tror jeg nesten er 1. bud vedr ledelse. Og så tror jeg at den som selv ønsker å bli en leder helts ikke burde være det, men har sett ekspempler på at det allikevel kan bli bra. Det er som du sier noe som kommer naturlig til den......som et ønske fra andre. Ikke trenger en leder å være leder i enhver situasjon heller. Kanskje er det kun innenfor enkelte felt den egner seg best og andre ikke? Jeg har ingen problemer med å "underkaste" meg en leder som jeg kjenner at jeg stoler på. Jeg kan være villig til å gå langt med den når jeg kjenner tillitt til at dens måte er til for det beste mulige som jeg selv kan se og gå for. En god leder er klok, modig og varm...og får vel egentlig frem det samme i andre ved sin inspirasjon.
Vil gjerne peke på et tidligere innlegg som jeg en gang la inn her. Det forteller om forskjellen på en "leder og en leder" som jeg synes gir enormt forskjellige resultater:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,1304.0
.....ikke gå da Sjokko :P
GjenopprettetMedlem
Ikke gå. Innlegget mitt angående analyse var myntet på alle analysatorene her inne, inkludert meg selv!

Anonymous
"Skogul":
Eg er ikke et frustrert argumenterede menneske. Eg skrev bare det eg mener, eg tar ikke allt folk sier for god fisk. Eg kan tenke selv og har mine egne meninger. Eg har ikke kalt deg ting i denne diskusjon, men du har kallt meg "såred" og "frustrert" er det virkeleg nødvendig?
EG! EG! EG!
Jeg kallte deg O sårede i den annledning innlegget ditt og du har jo selvfølgelig klart å dra ordet ut av konteksten, du har forandret deg nå så don't stick to it.
Hvis du skal suse innom denne tråden for å være en "sår" og "ikketråpåmeg" aktig så har jeg et godt råd som min gode venn michael jackson så fint sa det: "beat it". Enkelt og greit. Don't bring a knife to a gunfight eller slutt å ha egne agendaer på andres mark. Lag din egen tråd og kall den: "EG kan tenke" eller noe annet.Det er god takhøyde i mine tråder og vi tåler mye poesi så lenge tråden blir fulgt og forsøk på å "bli såret" eller "holde fast" i folk blir unngått. Hold deg sjøl nok uttafor trådene da! værssåsnill, takk
AdsBot [Google]
Synes denne filmen viser mye klokt om "lederen":
http://www.youtube.com/watch?v=tqfvUA2vRAM
(Indigenous Native American Prophecy (Elders Speak part 2)