Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Denne artikkelen er vanvittig spennende og går konkret inn på energiene i forhold til de hemmelige okkulte selskap som ofte har stor makt i politikken. Jeg lurer på om dere har noen synspunkter til dette og finner den høyst relevant og skremmende, men spennende ikke minst! Noen som har satt senn inn i Steiners teorier ?
http://www.uncletaz.com/norsktaz/hemmelosj.htmlAnonymous
Takk for en spennende link! Steiner var selv stormester i en "hvit" orden, som han jo mente var nødvendig for å balansere mørkere krefter i tiden. Men han var etter min mening ikke drevet av redsel, tvertimot! En mann med sterk tro og skaperkrefter, selv om skrivestilen hans kan være overlesset. Og så er mange artikler basert på muntlige foredrag som ble stenografert og ikke alltid publisert mens han levde, såvidt jeg vet. Så da kan man ikke være 100% sikker på om innholdet var intendert akkurat slik av forfatteren.
GjenopprettetMedlem
Nope men har lest masse om konspirasjonsteorier i det siste og når man ser på alex jones avsløring av bohemian grove og i tillegg ser de irrasjonelle krigshandlingene opp igjennom årene fra USAs side. for ikke å snakke om vestens skolesystem hvor alt "over"naturlig kan forklares rasjonelt. At alt tyder på at 911 var en innside jobb gjør ikke saken bedre, så må man begynne å lure på er deres motiver for all dritten!
her er en film som også bør sees
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4878490822GjenopprettetMedlem
jøss, enten er de flinke til å holde seg skjult eller så har en viss konspirasjonsteoretiker spist liiittegrann LSD

GjenopprettetMedlem
Bra link.

GjenopprettetMedlem
Netopp som du sier at pennen skal være vårt våpen skal vi også legge til medfølelse og kjærlighet. Men jeg vil gjerne ha flere meninger om dette her. Om noen har satt seg inn i dette og vet noe mer, syns at det er viktig å diskutere dette emnet.
her er forøvrig en link til en "former satanist" som ble frelst av jesus men som også på en måte har blitt bundet til kristendommen på en måte jeg misliker. Mannen virker veldig troverdig men han har da endåg ikke satt seg godt nok inn i temaene han snakker om som omhandler Pokemons satanistiske symboler og det med magic the gathering. Har spilt magic og har selv hatt pokemon kort så vet nok mer enn han om dette. se selv her
http://video.google.com/videoplay?docid ... =occultismGjenopprettetMedlem
Vi er en del av verden,så er det opp til oss hvordan vi vil den skal være

GjenopprettetMedlem
Det som er problemet er at kirka hele tiden må ha en syndebukk,slik som hekseprosessene,homofile osv.
Kirka bruker alle midler for å skremme folk,for å holde på dem.Men de er på sterk retur,så for dem er alle midler lovlig,for å prøve å holde på sin posisjon.Men med de angrep de kommer med,har de gjort det stikk motsatte.Flere og flere søker alternativt,for de vil finne en mening med livet,kirkas himmel og helvete fungerer ikke lenger,folk er blitt opplyste.

GjenopprettetMedlem
Helt klart vi er frie individ

GjenopprettetMedlem
Sjekk han her a

virker veldig troverdig egentlig, hvis man legger igjen fordommer til konspirasjonsteorier..
http://video.google.com/videoplay?docid ... an+maxwellGjenopprettetMedlem
Sanhetens øyeblikk

GjenopprettetMedlem
Skal vi motarbeide det at røde kors får går bak frontlinjene?
Eller er dette en rettighet, og en tradisjon, midt i all verdens elendighet, som bør bevares?? Skal vi sause sammen alle disse fenomenene, så blir vi jo paraniod. Og det spørs om det lønner seg på lang sikt. Dersom vi skal gjøre verden bedre, så bør vi følge sannhetens lys. Og bruke redelige metoder. Hvis vi går oss vill i disse mørkegangene, så kan vi forsvinne. Og det er ingen tjent med.
Dette med å tenke selv, som han nevner, kan være en del av veien. Tenk selv. Slutt å overforbuke media. Kutt ut alkohol, tv- serier og eskapisme. Tenk reajonelt gjennom hvordan vi vil leve livene våre. Ta utdannelse. Lær nye ting osv. Dette er gode råd.
Men metodene som vi bruker er viktige. Metodene er en del av veien. Dette skriver jeg fordi det er lett å miste retningen, og forsvinne inn i følelsenes rike, når man hører ting som dette. Dette gjør det viktig å minne oss på metodene, som skal føre oss til målet (målet er fred, reelt demokrati, stabilt ressursforbruk osv).
Metodene er
redelighet - ærlighet - og - ikkevold
Og de er en del av veien.
Veien og målet er ett.
Anonymous
Nemlig Brukernavn, det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Nei Brukernavn du for din del må gjerne gi bengalokk i konspirasjoner, og de som konspirerer er nok vel så fornøyde med det (hvis de noen gang er fornøyde da). Jeg derimot, jeg elsker skjulte sannheter. Jeg vil gjerne vite hva som foregår bak kulissene. Og det er da titusener av ledetråder som snakker denne sak. Å være ignorant til hvem som trekker i de største snorene i verden er skummelt.
Her er en artikkel om hvordan gnn.tv som gir seg ut for å være anti-bush osv mens de som styrer siden har bakgrunner som får en til å begynne å lure. Genialt samspill.
http://www.smartamerican.com/forums/viewtopic.php?t=450GjenopprettetMedlem
Hei!
Jeg kan lite om konspirasjonsteorier og slikt.
Med siden du spør, så kan jeg svare at jeg har studert Steiners skrifter i mange år, jeg er utdannet førskolelærer på Rudolf Steinerhøyskolen. Har ikke satt meg veldig inn i tregreninga til Steiner. Men nå lenge etter ferdig utdannelse, leser jeg fortsatt til tider Steiners skrifter, fordi de vekker opp gammel kunnskap som er lagret i mine celler.
Ellers vil jeg si at kunnskapen Steiner hadde, var unik for sin tid.
Hans skrifter er ofte en kartlegging av den åndelige verden. Jeg skrev nylig en oppgave om rytmer til høyskolen.
Det interessante er at mye av det jeg skrev var egentlig kunnskap fra medisinhjulet og sjamanisme, men beskrevet med antroposofiske ord. Fordi kunnskapen til Steiner innebefatter sjamanisme og enhet.
Å vandre i medisinhjulet, er en type universell innvielsesvei.
Steiner beskriver også en innvielsesvei, noe annerledes.
Jeg har kun funnet lys i Steiners skrifter.
Steiner opprettet foreningen teosofisk forbund.
Han meldte seg ut igjen ca etter et år, fordi han allerede da så at det han mente ble missforstått...
Vet dere forresten at vår egen, kjære kjærlighetsfulle Marcello Haugen var meget inspirert av teosofien og
antroposofien.
Steiners budskap er vel egentlig det samme som mange er optatt av i vår tid.
Og endre våre tanker og ego, slik at vi kan skape lys...
Vennlig hilsen Hlin.
GjenopprettetMedlem
Marcello Haugen var en stor og god mann

Anonymous
Har nettopp kjøpt boka om ham og ser fram til å begynne å lese den.

GjenopprettetMedlem
Du vil bli overrasket

Anonymous
Hører at mange på Steinerhøyskolen er opptatt av eller praktiserer sjamanisme.
GjenopprettetMedlem
Ja han var det!
Han er virkelig et forbilde og ha;
en kunstner i å ha respekt og kjærlighet for alt som vandrer på den jorden!
En fredens mann.
Anonymous

Rudolf Steiner er en stor ånd.