Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
først og fremst vil jeg si at dette absolutt ikke har noe med sjamanismen å gjøre men visste ikke hvor jeg skulle skrive dette.

dere har sikkert sett oppstyret med martha lois og hennes synskhet, for den saks skyld er det helt greit for min del at hun står fram. men reaksjonene som nå kommer viser ganske enkelt hvor lavtstående vår vestlige verden er.
nå leste jeg nettopp at hun var anbefalt å forlate staskirken av norsk luthersk misjonsamband, og at de var skuffet over at hun var gift og hadde sine barn døpt i den norske kirken. selv er jeg medlem av statskirken og jeg synes det er utrolig dumt at slikt skal skje bare fordi man ser litt anderledes på livet og har noen egenskaper som ikke er " normale".
hun kan sikkert hjelpe mange men som jeg også la merke til er at skolen hun danner er ikke helt billig. 12000 i halvåret er drøyt for å videreformidle kunnskap om noe som egentlig alle burde ha rett til å lære.
men dette er nå min mening, er spent på å høre deres meninger ved mindre denne bloggen blir flyttet til en mer passende plass.
GjenopprettetMedlem
Syns det er fint at Martha på denne måten viser fingen til den materialistiske åndeligheten innenfor de draperte vegger.
Jeg tenker på ++ for alle de synske folk der ute,som nå har en prinsesse opp i ermet!!

Jeg har selv kontakt med engler,¨så dette er Solglimt fra det kongelige.

Heja Marhta!!

:wub:
GjenopprettetMedlem
Jepp! Enig at det er flott at vår prinsesse tørr stå frem med sine evner. Er også enig i at 12 000,- i halvåret er ganske mye penger,
for noe som burde være et bra tilbud til alle. Men det er slik det fungerer, desverre. Skolen hvor jeg går tar jo 35 000,- kr halvåret.
Så sånn prismessig for privat skole, er det ikke så dyrt. Det er verre  er verre for de som ikke har råd til dette,
og som antagelig ikke får dekket det,
eller få det godkjent som skole.
FAST Enterprise [Crawler]
Heia Prinsesse Martha Louise!
Jeg syns det er flott at hun står frem med sine evner og syn, som hun jo gjør i mange sammenheng.
Jeg ble jo sjokkert over uttalelsen fra informasjonslederen i Norsk Luthersk Misjonssamband,som mener at prisessa burde melde seg ut av statskirka øyeblikkelig.
Og at det var veldig beklagelig at hun har giftet seg og døpt sine barn i den norske kirke.
Er det for at hun er prinsesse, at han reagerer så sterkt. Hva med alle andre som "snakker" med engler,
og har kontakt med andre åndelige vesener. Kan sjamaner være medlemmer av statskirka, eller er de ikke det. Nu er jeg vel helt på jordet :sad2: :o. Jeg er medlem av statskirka... jeg har litt kontakt, både oppover og nedover, "snakker" med engler og hjelpere. :innocent2:Burde jeg melde meg ut av staskirka?
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
Aner ikke om man bør melde seg ut av statkirka....men jeg har selv meldt meg ut da jeg ikke kan stå for det samme som
kirkene gjør. For meg blir det dobbeltmoral.

Jeg er ganske spent nå, på hva som vil skje når en slik kjent og kjær figur som prinsessen står så åpent frem om dette.
Det er så tøft, jeg har stor respekt for henne for den hun er. Tøff, åpen og ærlig.
Det kommer nok til å bli store debatter og diskusjoner frem og tilbake, men jeg tror nok også at flere kjente
etterhvert vil tørre å stå frem nettopp pga henne!

Jeg er gøøør spent nå.... :w00t:
GjenopprettetMedlem
flott å høre meningene til folk. og bare så dere ikke misforsto mitt innlegg, jeg er også fornøyd at hun har stått fram. det baner en lettere vei for fremtidige " Skap-spirituelle".hehe
jeg tror nok for min del at jeg forblir i statskirken og føler ikke noe behov for å melde meg ut, som en god venn av meg sier og som jeg er enig i er at sjamanismen og religionen overlapper hverandre. man vet at det er noe mer som skjer der ute og det fins mange som healer i guds navn. og sikker mange som healer i allah's navn som buddahs.
religion i seg selv er ikke så viktig mener jeg,. det er viktigere at vi følger en vei som kommer mennesker til gode og selvsagt følger retningslinjer i retning av de ti bud.( som er ganske fornuftige). og for bare håpe at det er nok for den eller de som venter oss på den andre siden.

om martha hadde kommet på min dør som en healer utmeldt av statskirka hadde jeg tatt ho imot med åpne armer iallefall:):) go martha.hehe
Anonymous
Jeg er ikke sikker på tilhengerne av statskirken burde anbefale Prinsesse Märtha å melde seg ut. Det kan medføre at flere tar sitt medlemskap opp til vurdering.

[sitat fra Aftenposten] Helsedirektør Lars E. Hanssen reagerer på at prinsessen bruker sin autorisasjon som fysioterapeut i markedsføringen av kurset.
- Når man er autorisert helsepersonell som Märtha Louise, stilles det krav til forsvarlighet. Jo mer hun reklamerer med at hun er fysioterapeut, jo mer forsiktig må hun være. Hvis disse englene bare skal hjelpe kursdeltagerne, er det ikke behandling og uproblematisk sett fra vårt ståsted. Dersom englene og kurset skal gi utdanning i behandling av andre mennesker, er dette problematisk, slår helsedirektøren fast.
[sitat slutt] Hva er det helsedirektøren frykter? At folk ikke forstår forskjellen på engler og fysioterepeuter?

Historien gjentar seg; ulike autoriteter er bekymret for at "ikke stuerent" tankegods skal komme godtfolk for øre. Vi vanlige døde er fortsatt ikke modne for å foreta egne valg, knapt nok å lytte til kjettersk tankegods på egenhånd.

[sitat fra Aftenposten]"Prinsesse Märtha Louises evner til å komme i kontakt med englene kan føre til at hun kommer i kontakt med demonene også" mener professor Tormod Engelsviken ved Menighetsfakultet.[sitat slutt]

Gammelt indremisjonssnakk, det er bare vi kristne som kan forholde oss til åndskreftene. De andre leker, og trår feil.

Så, jeg applauderer Prinsesse Märthas tiltak. Hun bidrar til å skape rom for noe så enkelt som folks nysgjerrighet.

Antakelig er det mange offentlige personer som har samme livsanskuelse som prinsessen, men som ikke står frem med det. Politisk korrekt skal man være. Og det er forståelig, pressen er jo i stand til å lage mye rabalder omkring noe slikt, f.eks. kan de sette ledende skikkelser dømmekraft i tvil på bakgrunn deres livssyn.

Uansett, frøet er sådd, for lenge siden. Og sakte snirkler det seg fram, vokser ubemerket, tar stadig mer plass, for så plutselig å slå ut i full blomst. Forandringens vind rusker i blomstene, og sprer nye frø i alle himmelretninger.

Leve Prinsesse Märtha!
Anonymous
Enig med dere alle her  :) mon tru om pastoren snakker fra erfaringer, ang å være i kontakt med englene ettersom han mener,hun kan komme i kontakt med demonene også,
kirken er et overformynderi,som tror at de vet sannheten,den dagen man tror man har finni sannheten slutter man å lære,min sannhet i dag kan være en annen i morgen,er mitt motto.
kjærka er redd for konkeranse isteden for å se at de er ikke alene om å stå i krafta,jeg synes pastoren er umoden å barnselig uff,når skal de slippe frykten å våkne opp. takk til Martha, når det gjelder pris synes jeg det er hennes valg dette skal være hennes levebrød,å kirka kommer ikke til å komme med mat til henne ikkesandt  :lol:
Martha  :eusa_dance:
kirken  :eusa_liar: hilsen annonym  :shyone: 
sender etter dette gode tanker til pastoren fordi jeg har brukt min ytringsfrihet  :wub:
Francis [Bot]
Synes det er flott at Märtha står frem!
Må si jeg blir rimelig sjokkert over folks negative reaksjoner bare for hun er av kongehuset. Lite respektfullt! Viser jo også bare hvor lite opplyst folk er og hvor trangsynt en kan være.
Var også en Tvpastor som kom med kommentaren "Märtha Louise er en representant fra helvette"... øh... :razz: Hva er det for en kommentar!?

Jeg blir bare litt oppgitt jeg...

Stå på du Märtha! All applaus til deg!!  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Tenkte å lage en tråd om dette tema selv...Tror det er VELDIG  bra at prinsessen gikk ut med det hun gjorde..av flere grunner! Tror og det hele er en del av en "større" plan..Først og fremst syntes jeg hun er veldig tøff som tør å gå ut med noe HUN tror på, noe HUN står for, det hun gjør i praksis er rett og slett å åpne opp hjertet sitt og si:" hei, det her er meg, og det her tror jeg på"- og her har vi vel  ALLE noe å lære, på den ene eller andre måte..ihvertfall meg :)
Og tenk dere den situajsonen da? Går egne veier tross selveste kongefamilien og hele kongeriket :eusa_pray: :respect: for et mot..!
Jeg har selvfølgelig blitt veldig provosert av alle de reaksjonen som har kommet som resultat av dette...alle de trangsynte meningene som kommer..fordi hun er en del av den familien hun er, så skal hu oppføre seg sånn og sånn...TULL!! Det jeg ser er et menneske som trenger å leve sitt liv...det vi ser er jo bare et speilbilde av samfunnet..reaksjonene kom, og hun ble syk( jeg mener jo at i dette samfunnet så er det de syke som pleier de syke, det er jo vrent og forvrengt). Pokker og, det er jo helt snudd på hodet det her, men som sagt tror jeg det at det her er veldig bra :biggrin:

Go Prinsess!!!!
GjenopprettetMedlem
så i avisen idag, det e så gjorde meg litt småsint. der hang de ut astarte i et lite stykke og ga bakgrunn for navnet astarte som var søsteren til baal, gudinne for krig og blodhevn og alle fæle ting.
så søkte på astarte. riktig nok var d noe greier med baal der og sånt. men virker som de bare har trukket ut det vonde og plassert inn..

mora mi er veldig imot alt slikt. mener det er djevelens verk. uff.. håper aldri ho finner ut av e skal begynne på skolen til ailo i slutten av denne måneden..hehe:P

her er link til det e fant forresten. http://en.wikipedia.org/wiki/Astarte

ps. visste forresten ikke at det var orginal navnet til afrodite i gresk mytologi. lærer noe hver dag :)
GjenopprettetMedlem
Jeg støtter prinsessen.

Dette er energier som er åpnet opp for , og det berører alle.

Hun er modig som tar på seg oppgaven med å " gå foran".

Frykt hos mennesker kommer frem nå, men det sår også et frø ....så vi må fokusere på det positive, og slutte og irritere oss over alle de som uttaler seg i uvitenhet.  :biggrin:

Prinsesser er likevel godt for noe...hehe :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
Ikke mange land som er så heldig å ha en så opplyst prinsesse!  :eusa_dance:  :eusa_clap:

( Hvorfor stengte du min tråd om prinsessen, trumman? Kunne jo slått dem sammen...?  Det rakk jo å komme flere bra kommentarer før denne tråden dukket opp :o )
GjenopprettetMedlem
Jeg laget en tråd om prinsessen på generelt.. der jeg lurte litt på deres meiniger om vår gode prinsesse og engleskolen, Jeg syns det er utrolig flott, og det viser at verden åpner seg mer og mer for det åndelige levesettet..(hmm levesettet, er det et ord, :lol: jeg er ikke så god og skrive)  ;)
verden åpner seg mer og mer for det åndelige og menneskene på vår moder jord  :wub:  har begynt og skjønne mer og mer at det finnes mer en det vanlige A4 livet, 9-4 jobben osv. Og at det er mer mellom himmel(universet) og jord enn folk først trodde.

kjærlighet og repekt til alle mine brødre og søstre, moder jord, gud og universet.  :wub:  :respect:

klem hans og monica
Anonymous
Martha har alltid vært en engel i hennes væremåte som jeg har observert det og en troverdighet når en kan lese hennes øyne og utstråling på en måte......mye mot ja - det har hun! :respect:
GjenopprettetMedlem
Dei siste vekers nyhetar om prinsessa vår sin spirituelle ståstad,har gleda meg.
Dette er eit av mange tegn i tida,på at me går i ei anna lei...
Markedsverdien av publiseringen for ho og firmaet er no ein ting,ein anna er ringverknadene ut i befolkningen generellt.
Dette frøet vert umåteleg interessant ,i eit større tidsperspektiv.
Og frøposen..........
GjenopprettetMedlem
for de som ikke fikk med seg prinsessen på Lørdagsrevyen 11.08.07
kan den sees på nrk nett-tv:
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/277726

man må logge inn for å se den.. regner jeg med, men nrk er jo gratis nett-tv..
GjenopprettetMedlem
Veldig flott. Vi har en flott prinsesse som vi kan være stolt av.
All ære til henne  :wub:

RITA
GjenopprettetMedlem
Prinsessen har bare formidlet hva hun har opplevd,det samme gjør jo vi her på sonen.Så får det bli opp til alle og en vær hvordan de vil tolke det.Men vi som har opplevd ting selv,vet jo at vi kan stå for det :respect: