GjenopprettetMedlem
Meningen med tittelen "Sannheten kommer!!" er at den kommer frem i lyset..
At det som kommer fram igjennom mediet ligner mer og mer pÄ noe som nÊrmer seg det jeg kan akseptere...
Jeg ser f.eks en stor forbedring mellom silva-teknikken og "loven om tiltrekning"...
Da det i silva-teknikken brukes mange vektĂžy jeg mener er unĂždvendige og om ikke et hinder i det lange lĂžp..
Og hvor "loven om tiltrekning" sier at man ikke trenger noen annet verktĂžy en ens egen frie vilje...
-Det er for meg et skritt nĂŠrmere sanheten!!
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Ănsker blir gjerne skapt utifra grunnfĂžlesen av mangel, og det er det vi fĂ„r tilbake. MangelfĂžlelsen.
Slik er det med alt. Hvis vi gir kjÊrlighet, fÄr vi det tilbake. Men hvis vi istedet bare savner det og Þnsker det, og sender det ut i verden/universet, ja sÄ fÄr vi mer av det. Av SAVNET. Dette kjenner vi alle til. Vi mÄ gi for Ä fÄ.
Gir vi ut et Þnske med tillitt, sÄ blir vi besvart med tillit, og ting kan begynne Ä legge seg til rette.
I grunnen er det en god gammel folkekunnskap.: Det er ikke hva du har, men hvordan du forholder deg til det du har/fÄr, og det som skjer. Ikke hva du Þnsker deg, men hvordan du Þnsker.
Egentlig er det tull Ä kalle filmen "The secret". det er ingen hemmelighet. Jeg var veldig ung da jeg hÞrte om dette. Boomerangeffekten. Det er bare det at det er sÄ vanskelig Ä forstÄ det skikkelig. Langt mindre leve etter det.
Vi er sÄ sinnsykt feilprogrammert.
Jeg bĂžyer meg nesegrus i stĂžvet for din evne til Ă„ uttrykke gammel kunnskap og sette den i sammenheng med dagens samfunnsproblemer pĂ„ en folkelig mĂ„teÂ
Jeg har forsÞkt nÄ i mer enn 20 Är Ä jobbe bevisst og systematisk etter loven om tiltrekkning, men for meg har sÄ langt "fryktens seks spÞkelser" alltid overmannet meg!
Jeg tenker at man i dagens forskrudde verden, mer enn noen gang bÞr vÊre oppmerksom pÄ hva og hvordan du Þnsker og vÊre vÄken for fellene som tiltrekker "fryktens 6 spÞkelser".
Det er rett og slett ikke mulig for alle mennesker pÄ jorden Ä skape seg den glorifiserte "hollywood" utgaven av det gode liv, det er det heldigvis noen som har forstÄtt. - Og jimango formulerer det herlig enkelt i tittelen pÄ trÄden - "sannheten kommer"
SÞr dere meg - kommer den med ny sjamanistisk forstÄelse og Þkende evne til Ä bruke sunn fornuft.
Anonymous
Jag orker ikke lese hele trÄden nu, men jag tenker pÄ det cenobit og bluestorm skriver...
Jag tror livet har mange veier for oss. Det er ikke nodvendigvis sÄ att vi alle ska föle lykke, lykke og kun lykke og sÄ er det bra med det. Yes! ... Nei jag tror at vi mÄ gÄ omveier og lÀre oss saker. Iblant mÄ man lÀre seg mange ting for man er framme ved "nytelsepunktet"... Jag har fÄtt lÀre meg hva som er viktig i livet, via en ödelagd helse. Jag önsker at det ikke hade behövt bli sÄnn, men det var noe jag hade vanskeligt att forstÄ og dÄ trengte jag visst det som skjedde?
NÀr jag ser tilbake, kan jag angre visse saker... hade jag ikke gjort sÄnn... hade jag ikke valgt det... men hvis jag ikke hade de erfaringene, hade jag ogsÄ manglet den visdom, som kom "pÄ kjöpet". Kanskje jag behövde lide?
Jag har i flere Är önsket meg Ä fÄ et jobb, som jag kan fÄ bli frisk i. Et jobb som Àr lagom og ikke sÄ belastende som sjefs- og lÀrerjobben har vaert... I desember ifjor blev jag sÄ tilbudt et jobb som administrator pÄ en skole og jag ble sÄ glad. Sjefen pÄ arbeidsplassen ville ha meg, men en personalkonsulent i staben pÄ etaten stoppede tillsÀttningen. Bevegelsegrunnen vaer ikke tydelig og jag blev sÄ skuffet. Jag sag sÄ mange fordeler med jobbet og jag lurte pÄ om jag skulle appellere... men sÄ tenkte jag pÄ
loven om tiltrekkning og alle disse veier... og
"det er som det ska vaere"... SÄ jag lot det vaere, men jag truffet sjefen for skoletaten pÄ vÄren og framförte mina önsker og pekte pÄ hendelsen i desember, men jag appellerte ikke.
I juni kom et nytt tilbud til meg og alle persjoner stod bakom tjenestetilsettningen. Jag fikk et jobb som administartor pÄ en annen skole... og det er mye bedre. MYE bedre Àn jobben i desember. Det som först vaer en skuffelse blev en velsignelse.
Bare som et eksempel...
Det BLIR bra, men kanskje endel av oss trenger Ă„ lide litt först?Â