GjenopprettetMedlem
Hvem gir vel bort kraften sin frivillig? Må isåfall være til sine barn...eller barnebarn -Når den tiden er inne
Jeg tar tilbake min kraft.
GjenopprettetMedlem
Jeg ble hjernevasket av en sjaman.
Hjernen min ble healet.

Den var forurenset. Jeg var syk.
Fordi jeg først valgte foreldre
som "hypnotiserte" meg til å tro at jeg hadde inget egenverd,
så da jeg møtte min ektemann kunne han flytte rett inn.
Døren stod åpen. Han mistet kontrollen som 13-åring. Da hans
far døde av arvelig sinnsykdom. Så han tok kontroll over meg.
For å søke trygghet. Det viste seg at han hadde arvet sykdommen.
Så hans kontrollbehov ble større fordi utryggheten vokste i takt med
at han gjorde meg sykere. Fordi jeg var hypnotisert av psykopatien som var en
stor del av sykdommen hans og dermed livet mitt. Han tok min kraft fordi han
hadde ingen selv. Etter et kvart århundre dro jeg - nok var nok -
jeg var kommet til et punkt hvor jeg måtte redde meg selv.
Jeg tok tilbake kraften min - som jeg i utgangspunktet ikke hadde
gitt bort frivillig. Den ble tatt fra meg som barn.
5 dager etter at jeg dro møtte jeg sjamanen som hjernevasket hjernen min.
Jeg vil for alltid være han evig takknemlig - jeg takker Gud for at jeg møtte ham -
jeg fikk tilbake kraften min.
Den er stor nok til at jeg kan øse av den i
bøtter og spann til de som måtte trenge det. Og jo mer jeg gir bort -
jo mer kraft får jeg - et overflødighetshorn av kraft

fordi jeg ble hjernevasket
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Jeg synes det forvirrer diskusjonen for mye å bruke denne termen om den type healing som pågår høyst frivillig mellom to personer.
Norsk bokmålsordbok: ”
hjernevask (etter eng. brain washing) metode til å bryte ned et menneskes psykiske motstandskraft og gjøre det mottakelig for ideer og meninger det før var motstander av el. fremmed for, hjernevasking krigsfanger og politiske fanger utsettes ofte for h- / intens påvirkning i denne saken drev opposisjonspressen den rene h-”
Med hjernevask menes at én person går inn for å endre på en eller på mange tanker, følelser og opplevelser i en annen person---uten at ofret egenhendig og bevisst, entydig har gitt sitt samtykke.
Hjernevaskingsforsøk har mange opplevd som arbeider med energier--og omgår andre som også bruker energienes kraft. Som Katonka sier, skjer energiutvekslinger lett mellom personer som står hverandre nær, og til dels kan slike folk påvirke hverandre psykisk ganske mye. Noen ektefeller kan bli utrolig samkjørte, og dette trenger jo ikke å være usunne prosesser. Men skade kan og skje - ofte i ren uvitenhet. Uavtalt healing er én måte. Om resultat kan blir en type hjernevasking, skyldes det ikke alltid en bevisst hensikt -- men en del folk går med et kontrollbehov, som de ikke ønsker selv å se og forholde seg bevisst til.
GjenopprettetMedlem
Litt flere tanker. Det finnes mye som man burde tenke over.
Det finnes enkelte folk med null interesse for det å dempe på de ønskene og selvoppfyllende profetier de ”sender ut i universet” --- selv når disse ønsker direkte vedrører andres menneskers viktige livsvalg. En sjaman som eier meget stor kraft via tanken/ønsket, kan lett meie ned medmennesker. Vær nå var for å la deg ”vaske mellom ørene”. Fordi få healere/sjamaner er like ”rene” som man gjerne tror når man ennå er i første heltglorifiseringsfase. Du trenger faktisk din plattform og de forankringer som vil gi deg styrke og rett energitype. Du trenger din udelte rett til selvbestemmelse over ditt liv/dine valg.
Sjamaner (og enhver med nok utviklede psykiske evner), har muligheten til å misbruke telepati. Det finnes mange måter å bruke telepati, der det finnes en rekke flotte, greie metoder. Men hva med metoder hvor EN person har INGEN hensikt å skru av , men rett og slett helt ubedt ønsker å kunne ”logge seg opp” mot en annen person og bruke tida h*n vil for å snoke diskret rundt i vedkommendes innerste, personlige rom? Innen telepati finnes teknikker som kalles å ”skanne”, ”sondere” og ”hacke” (dvs både metoder for spionasje og for det å begå uavtalte endringer hos en annen, snikheale eller kall-det-hva-du-vil). Alle de sistnevnte telepatityper anses som stygt invaderende telepati og kan utvikle seg seg å bli veldig farlige. Det skjer gjerne underveis at man kan oppdage at ..oops.. ..å nei!.. jeg har mistet grepet på min udelte rett til selvbestemmelse. Denne retten er hyperverdt å slåss for å ha helt alene.
Les mer (om du vil) i et av nettets mange telepati manualer (..ved ettertanke strøk jeg en henvisning som jeg synes bl.a. gir for innmari info.)
En av mulighetene som svartmagi tar i bruk, er hjernevasking. For å tvinge gjennom et privat ønske må ofte en grad hjernevasking behøves. En som har hensikten å drive på med f.eks kjærlighetsmagi, ønsker nettopp å fjerne motforestillinger som den utpekte målperson har mot en (selv om vurderinger er enn så godt begrunnet), og i stedet få plottet inn forestillinger og assosiasjoner som vil fremme svartmagikerens intense ønske om kjæresteforhold. Svartmagi ER OM å prøve å manipulere og skalte og valte med andres folks vilje og deres frihet til valg. Det er hensikten å få folk til å skifte mening/ville og gjøre ting man ellers ikke ville ha gjort/ få svekket helse eller what-ever. Dreier det seg ikke ofte da om å ”hjernevaske” en person innen dette gitte feltet? Jeg hører noen påstå at ”ekte” sjamaner aldri bruker svartmagi, men i praksis har det fantes også sjamaner til alle tider som har tydd til gand og svartmagi. Også i dag. Så lenge menneskeheten ikke er mer perfekt enn hva man er, vil man finne "begge deler" i alle grupper med mennesker, også blant sjamaner.
GjenopprettetMedlem
On the lighter side.
Heldigvis pleier selvet samt selvets støttespillere --åndehjelpere/kraftdyr-- å hjelpe om man er veldig uheldig og kommer ut for noen som misbruker kreftene sine. De begynner med sin oppgave med å si fra at noe skjer som ikke er sunt.
Jeg tror selv ikke på at noe menneske vedvarende kan endre på et annet menneskes innerste kjerne, uten at man frivillig tillater at dette skjer med en.
GjenopprettetMedlem
Takk Tilda! Dette var spennende lesning - på både godt og vondt

Jeg rakk å gå inn på Psi lab'n og fikk skrevet ut den manualen. Der stod det mye rart gitt!
Opplever at det du beskriver om hjernevask for meg er symptomer på psykopati

det å gå inn for å endre på en persons tanker, følelser og opplevelser - uten at offeret har gitt sitt samtykke

er endel av min opplevelse av psykopati. Kontrollbehov.
Utrolig viktig dette du skriver om at stor kraft via kun ønsket noen ganger - og tanken - kan meie ned en medmenneske.
For ikke å snakke om "helteglorifiseringsfasen" - har selv opplevd det å sette noen på en pidestall som de brått og plutselig
ramlet ned fra

Selvbestemmelse er også et fint ord. Ikke alle som er like bevisst på retten til selvbestemmelse. Fordi det
er så mange som vil være med å bestemme noen ganger.
Fra tanken - til telepati - til energier. Fordi alt er energier. Vi kan gi energi og vi kan ta energi. F.eks. bare ved å tenke "for mye" på en person kan vi tappe denne for energi. Positivt eller negativt?? Tankens kraft er stor. Det blir mer og mer skummelt også ved tanken på mulighetene for at "folk" kan misbruke telepati. Hacking. Ikke bra!
Har faktisk kjent på den følelsen - at noen har logget seg inn på meg. Det er godt det går an å stenge av.
Sånn sett - dette er magi - svart eller hvit - et valg man må ta. Tror at vi som går denne veien og pusler med vårt -
vi må være ytterst forsiktig med hva vi driver med og hvem vi har med å gjøre. Gud tar vare på sine - helt klart -
men den dårlige nyheten er at det samme gjør djevelen

Positive og negative energier - vær forsiktig - ha respekt for det du driver med. Det er mye som gjøres i.f.t. til det å scanne seg inn
på andre mennesker. Jeg kjenner mennesker som ved bare å legge hånden på et fotografi av en person så kan de lese seg til utrolig mye om denne personen. Er det - som telepati - hacking?
De gamle indianerne hadde rett da de først var skeptisk til fotografiappararet i.f.t. at de trodde det tok "en bit av sjela"...
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
..alt er energier. Vi kan gi energi og vi kan ta energi.
Godt sagt.

Og lenge her i det karrige landet vårt har flokkens/grendas samlede ve og vel vært viktig om den enkelte skulle klare seg.
"Hexedoktor":
Opplever at det du beskriver om hjernevask for meg er symptomer på psykopati 
det å gå inn for å endre på en persons tanker, følelser og opplevelser - uten at offeret har gitt sitt samtykke 
er endel av min opplevelse av psykopati. Kontrollbehov.
Mon tro om ordet ”psykopat” brukes for ofte? Enig at kan kalles psykopat slike som med overlegg tyr til kjente psykiske/fysiske midler for å få kontroll over andre folk. I et lite land finnes ikke så mange personer som gjennomført ter seg som psykopater. Men: en hel drøss makt- eller kontrollglade folk kan i en rekke situasjoner ty til psykopatisk type løsninger. Jeg vil helst se nyansene, ellers blir det vanskeligere å forstå en del av det jeg møter.
Mer om tett energi- og tankeutveklsing som ikke er maktorientert:
Med det jeg nevnte om ektefeller, kan denne kontaktform skyldes ekte, varm kjærlighet -- der begge gir hverandre grunn til tilliten som trengs ved slik fri energiutveksling. De beste forhold til søsken og nære venner kan også åpne for fri energi- og tankeflyt. Det kan åpne for veldig sterk gjensidig innflytelse! Få ønsker så massiv innflytelse. Folk får erfaring med hvem som kan og hvem som ikke kan håndtere så nært vennskap. Også i tette vennskap mellom mennesker og dyr kan slik fri energiflyt oppstå.
Det finnes alltid en svær gruppe med folk (ikke minst her på Sonen!) som er midt i opplæring i bruk av psykiske evner. De fleste vil søke ut for å sanke erfaringer og ønsker å forsøke litt av hvert. Mye vet man lite om, og folk vil underveis gjøre noen tabber. Men meget sjeldent dreier det seg om personer som vil andre ondt eller har et kontrollbehov over andre. Det trengs heller det å få god feedback i læringsprosessen. Ingen klarer ennå å se selv alle utilsiktede utfall.
Klart at utilsiktet eller ubevisst invadering/skading kan skje. Folk kan ha sine blindpunkter. Vi har ansvar for hva vi forårsaker, også det vi forårsaker ubevisst. Jo mer kunnskapsrik, erfaren og dyktig en sjaman er om bruken av psykiske evner, jo større er ansvaret å følge med på konsekvensene av sitt virke. En evnerik sjaman har ikke friheten til å la alle følelser få fri flyt, ikke en person med stor personlig kraft, fordi en rekke typer følelser i fri flyt kan forårsake stor skade. Psykisk veldig evnesterke folk som er likegyldig med å holde rede på hva de gjør med andre, vil stå fram som personer som bryr seg katta med hvor ille de torpederer andre med giftpiler og ugagn. Det er amatørmessig å hevde allverdens godt om seg selv, og samtidig ivrig misbruke denne u- eller halvbevisste tilstand til å true og herje uhemmet med andre.
Hexedoktor spør litt om ’hacking’ (et forferdelig ord). Som jeg har forstått er ikke ordet ensbetydende med spionasje. Men de som får ideen psykisk å hacke (dvs endre noe ved en annen), ønsker kanskje først å vite mer om målpersonen? Det trenger ikke å være så katastrofale endringer som nevnt i enkelte telepatihåndbøker. Kanskje umerkbare småmanipulasjoner, og nok til å oppnå det personen ønsker. Kanskje plottes inn et par kjepphestideer, eller det endres på utseende på en arketyp; kanskje litt ’healing’ som gjør ofret mer mottakelig. Plutselig synes ofret f.eks at ”bevegelsens åndelige leder” er aldeles helt genial, og så besnærende lik sin egen vismannsarketyp. Og med ideer så lik mine egne.. M.a.o psykisk manipulasjon og en form for hjernevask.
Om noen vil vite mer, kan det være veldig verdt å lese klassikeren i genren som omhandler psykisk attak. Finnes som gratis E-bok
http://www.awakening-intuition.com/Psyc ... efense.pdf eller
http://www.iamawitch.com/filemgmt/visit.php?lid=27 .Boka tilbys på amazon.co.uk. Psychic self-defence : a study in occult pathology and criminality / Dion Fortune (alias for Violet M. Firth) (1930).
Selges og på dansk Fortune, Dion: Psykisk selvforsvar. Sankt Ansgar (Visdomsbøgerne).
Som du sier Hexedoktor, situasjoner kan nok forekomme der det trengs å stå opp mot invaderende type krefter. Enten det er aldeles troskyldig eller utspekulert eller ondt ment, virker det undergravende dersom sterke psykiske energier utveksles i fri flyt uten at du ønsker det eller er obs på at det skjer. Det nytter å vite nok, og reagere på effektfulle måter.