Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For 3-4 uker siden uttalte Francesco Cossiga som var president i Italia fra 1985-1992 følgende:

"...Det påstås at Bin Laden skal ha tilstått angrepene i New
York og sagt han var hjernen bak 11. september. ...Alle
Etterretnings-organisasjoner i Amerika og Europa visste godt
at de forferdelige angrepene var planlagt og utført av CIA og
Mossad, med hjelp fra den Zionistiske verden - for å legge
skylden på de Arabiske landene for så å sette inn vestlig
makt...i Irak og Afghanistan..."

Her er kilden: http://www.corriere.it/politica/07_novembre_30/osama_berlusconi_cossiga_27f4ccee-9f55-11dc-8807-0003ba99c53b.shtml
Anonymous
Årsaken til at jeg valgte å skrive om Francesco Cossigas uttallelse er fordi jeg har vært hjemme i julen og leste Julehefte for Målselv og Bardu. På 1960-tallet besøkte Francesco Cossica hjembygda mi, Målselv. Bakgrunnen var at norske myndigheter hadde invitert han på laksefiske i Alta. Francesco Cossica m/følge var invitert på laksefiske i Alta, men de gode lakseplassene var opptatt av britiske overklassemennesker. Francesco ønsket å fiske laks; norske myndigheter ordnet det slik at han ankom Olsborg i Målselv, for å bo på gjestiveriet der. Det var 7 Nato-generaler som skulle bo der, men alle måtte bo hos private utleiere i nærheten, for å ordne det til for Cossiga ettersom han ønsket å fiske laks. Indre Troms var viktig under den kalde krigen, og NATO hadde massevis av vinterøvelser i området. 7 Mercedeser ankom Olsborg gjestiveri og alle offisielle italienere hadde privat følge. Under oppholdet døde reiselederen, som var tilknyttet pavikirken. Avdøde måtte fraktes i kiste til Tromsø,  etter å ha blitt lagt i kiste av en jomfru; hvilket var tradisjon. Det var militær parademottakelse i Tromsø, da bilen med avdøde ankom Tromsø flyplass. I avisa "Nordlys" leste jeg nylig i et avisinnlegg at Francesco Cossiga hadde uttalt at USA og Mossad stod bak 7/11. Derfor skriver jeg dette. Jeg hadde aldri før hørt om Francesco Cossica før julen, men siden jeg har lest Juleheftet for Målselv og Bardu og Nordlys, og merket meg Francescos` uttalelse så tenker jeg at det ikke er en tilfeldighet. En sjamanspire erfarer...........
GjenopprettetMedlem
Skal tru kven jomfrua var...?
Anonymous
Her er en dansk nettside om 9/11:
http://www.911truth.dk/first/da/home.htm

Når en begynner å undersøke litt og stille spørsmål så kanskje endrer en litt på det en har trodd. Men hva sannheten er det er det ulike meninger om. Uansett i USA er sentralbanken privateid. (Ja, privateid!) Det var den også før de harde 30-årene. I dag er det militær-industrielle kompleksets innflytelse mye større en før 1930-årene i USA, CIA har mer makt, og sentralbankens aktører er nært tilknyttet disse skjulte nettverkene. (CIA og militærindustrien)
Heldigvis har ikke sentralbanken den maktposisjonen i dag som før 1930-tallet mener jeg. I ASIA er det sterk økonomisk vekst, også i Russland og andre steder. En resesjon i USA vil ikke automatisk gi et slikt handlingsrom for USA´s sentralbank som før 1930-årene. Det vil først og fremst ramme USA. For Russland er i vekst, og viser "muskler" som vi ser utenfor kysten vår. USA har provosert dette frem gjennom våpenskjoldet som de ønsker å etablere mot Iran i Europa nært opptil Russlands grense. Russland har ingen grunn til å stole på Bush-administrasjonen - ikke jeg heller, med min begrensende kunnskaper. Snart trekker også Norge sine styrker ut av Afganistan, for hvorfor skal vi støtte opp om USA`s statsterrorisme? Hva er terrorisme? Her en en kilde for definisjoner: http://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme
Anonymous
For å opplyse om hvem som er adm.direkør i the federal bank - USA´s privateide bank, så er det Ben Shalom Bernanke; født 13.12.1953. Et godt verktøy, for de krefter som står bak the federal bank med andre ord. Numerologikartet hans er: 58447 med holdningstallet 7. Dette skulle tilsi i forhold til mine begrensede kunnskaper innenfor numerologi at han har ingen av de kreative tallene 3-6-9. Når det gjelder materialisme; tallene 1-4-7 så mangler han 1. Et godt "menneske-verktøy" mangler 1 - selvstendighet. Et verktøy forventer vi å uføre det vi ønsker! Både Bill og Hillary Clinton har flere 1-tall i sine numerologikart. Når det gjelder følelseslinjen så har sentralbanksjefen/privatbanksjefen tallene 5 og 6. Også der noe amputert dessverre, eller hedigvis alt etter hvem som leser. Dessverre - heldigvis. Alt har sin tid - under og over solen. Eller NÅ
Alt skjer nå! Tid er relativt - kjærlighet ER

Så tar jeg forbehold om at mine informasjoner kan være ukorrekte, eller at jeg har drukket for mye av hva det skulle være. Anyway I did this may way :icon_rolleyes:
Anonymous
Innenfor numerologi er det også snakk om såkalte mestertall. Ailo Gaup er født 18.06.1944
Når vi summerer disse tallene så blir det: 1+8+6+1+9+4+4 : 33
Innenfor numerologi så er 33 et mestertall
Det er ikke mange som har et slikt tall i sitt livsveitall
Her er en beskrivelse av mestertall 33:

Tallet 33 gir spirituell/åndelig veiledning til verden og er det mest innflytelsesrike av alle tall. Tallet representerer Mester Læreren/ Healeren.Tallet 33 kombinerer energien  i tallene 11 og 22, og fører potensialet i disse tallene til et nytt nivå. I  full blomst vil man påvirket av tallet 33 mangle alle egoistiske og personlige ambisjoner, og fokuserer i stedet all energi mot den spirituelle vekstprosessen til menneskeheten. Det som gjør tallet så imponerende, er den oppriktige oppofrelsen og hengivelsen. Påvirket av tallet vil man være svært bestemt på at man først må ha større forståelse og visdom, før man begynner å "preke" til andre. Tallet 33 i full blomst er svært sjeldent. Man blir en svært givende person, men gavene man gir er ikke av den materiell art. Gavene som blir gitt er kunnskap, tro, hederlighet, visdom og kjærlighet.

Den kjente helbrederen Kjell Magne Pedersen f.eks. har dette som Uttrykkstall/ Navnetall. Navnetallet avslører vår identitet, hva vi passer til å jobbe med....

Her er kilden for sitatet ovenfor: http://www.numerologen.no/index.asp?mid=13&mid2=139&mid3=3
Anonymous
Jeg har skrevet litt om børsmarkedene, for noen dager siden, som det fremgår i et innlegg her tidligere. I går var det kraftig børsfall i USA, men dette spredde seg ikke til Asia. Her er en link om det: http://e24.no/kommentar/boerskommentar/article2203858.ece

I dag lovte Bush skattelettelser; noe som påvirker børsen positivt i USA. Det pågår en slags økonomisk krigføring (mellom USA, EU, ASIA, SØR-AMERIKA, RUSSLAND, AFRIKA), og i tillegg posisjonerer republikanerne seg foran valget. Når det gjelder økonomisk makt så kan det virke som om USA er ganske svekket, som jeg skrev om for noen dager siden. Privat/sentral- banksjefen i USA, Bernanke prøver å roe markedet. Men alt som går opp må jo før, eller siden gå ned. (kanskje ikke?) Livet svinger, børsene svinger, folk svinger seg på dansegulvet, lyden svinger osv. Hva er det da som ikke svinger? Det som var, og er før svingningene - kanskje? Svingninger er viktige, for å oppdage hvem vi er! - kanskje. Ja, ja, filosofi eller realisme?, eller begge delene. Men, er ikke filosofering en realitet? Joda, selv om ikke vitenskapen kan bekrefte det, for da må de innom tankenes sfære. God helg!
Anonymous
I dag falt hovedindeksen på Oslo børs med 6,4%. Børsen i USA var stengt i dag, da det er Marthin Luther King jr. day. Mange som har investert penger i aksjer, og andre verdipapirer er nervøse. Men egentlig er det etter mitt syn positivt at det begynner å gå nedover på børsene! Økonomi kommer av et gresk ord, som betyr å "husholdere". Reelt sett så har vi mennesker "husholdert" oss ganske dårlig i lengre tid; stikkord kan være skog, dyreliv, rent vann, ren luft, snø og kuldegrader (her nord); alt dette har vi erfart blir det mindre av på kloden, men penger har det blitt mer av!. Og da er det bra at det er samsvar mellom verktøyet (penger/børs?), og realøkonomien (naturen, "livet på jorda"). Ørkenen har spredt seg, og nedbøren tar andre retninger i større grad, fordi klimaet endrer seg. Hvordan er det med ørkenen i vårt indre? Vårt indre er underbevisstheten! Der er det mye, ja, (eller lite?). Alt og ingenting!?! Ørken, og liv - i ørkenen!?!.
Hva vil jeg fram til? Kanskje er den uroen vi ser på børsmarkedene en refleksjon av menneskenes indre. Vi er i en overgangstid fra kaos til kosmos; fra uorden til orden. "Uorden er skapt for at Gud (VI) skal erfare hva Gud (livet/alt) ER, og ikke ER". En resesjon, økonomisk sett, har det vært i flere tiår, etter min definisjon på resesjon. Resesjon er at en "driter i eget reir". Det er en mye bedre definisjon enn at det har vært en tilbakegang i bruttonasjonalproduktet i to kvartaler, for hvem forstår det? La da finansaktørene drite i eget reir, for alle høster som de sår!

Det eg trur at vi ser en slags stillingskrig mellom maktmennesker i finansmarkedene, som jo får fører sine slag! La de døde begrave sine døde, eller gå videre i livet/livene! Nøysomhet er bra! Griskhet er døden! Døden er uansett en overgang!

wrote by a chicken shamen - trur eg!
(but a Chicken might fly!)
NO? - sikkert!
Anonymous
I går satte sentralbanksjefen i USA ned renten med 0,75%. Akkurat nå viser børsen i USA et dramatisk fall på over 5% på Nasdaq100 som er teknologiindeksen, og en nedgang på 1,4 % på Dow Jones som er industri-indeksen. Rentekuttet til sentralbanksjefen var ment å stoppe nedgangen i USA. I Asia går det motsatt vei! Lovnadene til Bush her om dagen om kriseplan har heller ikke vist å hjelpe børsen i USA.

Bush og sentralbanksjefen i USA synes å handle i panikk. Hvem er disse menneskene? Bush kjenner nok de fleste en del til; en republikaner fra oljeindustrien med sine kontaktnett inn i de skjulte maktsentraene. Hverken presidenten, eller sentalbanksjefen er tilhengere av demokrati! Det kan ikke eksistere demokrati i et samfunn hvor sentralbanken er privateid! For hvem i USA ønsker en sentralbank som er privateid? Eierne, og de som tapper folket for penger tenker jeg. Sentralbanken i USA-the Federal Reserve er privateid, fører en egen politikk, og penger lånes ut til rente. Hvem får gevinsten? Sentralbanken mottar også en "federal income tax"; en skatt i USA som ikke er ratifisert/gyldig ihht. grunnloven i USA. Kanskje ser vi konsekvensene av staten USAs terrorpolitikk nå? Hvordan kan et hus bestå, som er i strid med seg selv? 

Avslutter med et sitat av Thomas Jefferson, som var president i USA fra 1743-1826:

I believe that banking institutions are more dangerous than standing armies. If the amerikan people ever allow private banks to contol the issue of currensy, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of their property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered
Anonymous
Hva mener jeg med at: "hvordan kan et hus bestå, som er i strid med seg selv"? Dette: hvis USA ønsker fred (som kristen fundamentalistisk stat så ønsker de vel det?/les: USAs realpolitikk - ikke folkets!) Folket ønsker nok det (fred), men ikke de skjulte maktnettverkene i USA, som ikke tåler dagens lys, eller noe lys! - Hvorfor går de da til krig? Hvor blir det av det "annet kinn, som Jesus sa at en skulle vende til de/den som slår en? USA gikk til krig mot Irak, og Afghanistan uten at folket (demokratiet) fikk gjennomført hva folket ønsker!!! Men, det er et demokrati!, tenker mange. Tja, er et demokrati et diktatur? Bush sier at USA er et demokrati, men kan ikke vise det i praksis!!!; det er de skjulte maktkanalene, som er hans demokrati; hvilket i realiteten er et diktatur, eller demokratifalskneri, som jeg mener; - "på fruktene skal en kjenne såeren"! I forhold til selvinnsikten til Bush-administrasjonen, så blir fruktene dessverre elendighet, mord, usikkerhet, terror - ufred der USA fører sin terrorpolitikk!!!. Men han mener noe annet enn det han gir uttrykk for, og er sådan en løgner (logisk sett), for handlingene vitner om det (krig, krig) .

I går var jeg på "Yvonne"; premiere på Det norske teateret. Forøvrig 1. gang jeg er i Oslo på teater. Teaterstykket ble 1. gang oppsatt før 2. verdenskrig, men det er fortsatt aktuelt, tenker jeg. Yvonne er CIA, privat/sentral-banken i USA, og det militærindustiellle komplekset i USA. Antipatiske, utspektulerte, og før eller senere så er det stopp, for galskapen/terrorismen/mørket. Da er huset brent ned, og et nytt USA vokser inn i helheten - paradiset - det absolutte - væren - æren, som ER uavhengig av illusjon/galskap. Kontoll uteblir; Tjenerfunskjonen inntrer... 
Anonymous
For å avslutte denne tråden skriver jeg dette i dag, eller natt som det er. Hva er en natt uten en dag?
Hva er verden uten dens opprinnelse?

Svaret er ingenting tenker jeg, for hva kan vitenskapen si om verden uten en bevissthetsdimensjon? Så når vitenskapen ikke kan forklare bevissthet, hvilket er utgangspunktet for vitenskap så må nødvendigvis vitenskapen bli utilstrekkelig! (hva kan vitenskapen si om bevissthet?) Bevissthet har med ens indre overbevisninger å gjøre!. Så lenge vitenskap er viten om et skap "der ute" så vil skapet der ute være ute av skapet. Hva er da skapet? Deg og meg tenker jeg, og da må vi søke innover. Da kan skapet der ute bli ens eget indre skap, eller landskap. Vitenlandskap er et bra ord tenker jeg. Den som forstår landskapet forstår seg selv!!! La landskapet begrave vitenskapen, og skapet ta plass i mitt indre! Slik at skapviten erstatter vitenskapen, for da inntrer emansipasjonen.
Emansipasjon betyr frigjøring fra en tilstand av umyndighet, og oppnåelse av fri selvbestemmelsesrett og jevnbyrdighet med andre. (en sjaman? - ei som vet å være) En skaper landskapet av bevissthet. Slik er det. Din tro har slik kraft!

Hvorfor eksisterer verden?

For å erfare seg selv!

Ja, det er nok slik tenker jeg, for verden er meg (og deg).

Presisering: det ovenstående er ment å være et bilde på USA`s utenrikspolitikk, og statens vei ut av sitt terrorlandskap. Så lenge USA er i sitt terrorlandskap så vil natten vedvare inntil staten har innhøstet sine frukter fra terrorlandskapet, og dagen kan inntre. Det skjer snart
GjenopprettetMedlem
Det kan virke som om det er mye rett i det som er skrevet her. Noen som har synspunkter?