Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
;)
GjenopprettetMedlem
Det med at en må oppleve smerte for å bli gode varme mennesker, vet jeg ikke om helt stemmer med mine erfaringer, ihvertfall ikke for alle.
Jeg kjenner flere som bare er nydelige varmhjertede, og blir også utnyttet av den grunn, men selv det ser de på som en positiv opplevelse for læring , og ikke som smerte.
To personer kan oppleve samme situasjon svært forskjellig; En kan oppleve det som den verste ulykke, mens den andre velger å se det positive utfallet!
Det tror jeg er en medfødt holdning, men som også kan læres.

Så tilbake til temaet.... ( eller kanskje dette er litt utenfor også?)

Det er personer som trådstarter nevner som trenger healing... er det ikke det?
Så hva kan en gjøre helt konkret? Kan slike sjuke jævler heales? Etter psykopaters eget syn så er de perfekte, og innser aldri at det er de som er syke, tar aldri noe innover seg, derfor søker de aldri hjelp. Visst kan man sende dem kjærlighet og lys. Men er de påvirkbare? Her hjelper det ikke med ” Ved å heale seg selv, healer man andre” Eller? Og skal man sende healing uten deres samtykke?
GjenopprettetMedlem
Oj,her var det mye :w00t:

Skal prøve å si noe om noen av punktene som dukket opp her:
* De som kjenner meg vet at jeg er full av medfølelse overfor andre mennesker (og dyr),og det har jeg vært hele livet.
* Vigrid o.l er så langt unna min virkelighet som det går an. Jeg grøsser ved tanken på at noen kan kople meg til dem!
* Selvsagt skal vi hjelp de som er i nød eller fare :w00t: Kanskje de nettopp trenger å lære å motta hjelp? Vi stopper ikke læringsprosessen deres. Og selvsagt skal vi heale både mennesker,dyr og verden,-skulle bare mangle! (Vi har jo diskutert mye her inne om at de som trenger prøvelsen eller sykdommen antagelig heller ikke blir friske av healing om det er saken).
* Jeg tror både de som lider og vi andre skal lære av det som skjer,-og det ser en jo også. F.eks etter at en person har vært syk og så dør,så skjer det mye med de som er rundt. Og da er det jo læring som skjer.

Jeg skulle selvsagt også ønsket meg et enkelt liv,med "hånda nedi godteposen" og bare hatt det godt,-men sånn er det ikke. Jeg har hatt både kreft og depresjoner,jeg har mistet mange jeg er glade i,sykehusopphold som barn hvor mange ting skjedde som ikke burde skjedd,miserabel økonomi osv.

Men,jeg takker for at livet har vært sånn.
Jeg takker for de menneskene jeg har møtt som har gitt meg utfordringer (dvs vært slemme/fæle mot meg). :wub:
Og jeg takker for de uendelig gode og spennende menneskene jeg har møtt  :wub:

Men altså:jeg føler absolutt med (og gråter) for de jeg hører om i nyhetene (eller de rundt meg) som lider. :'(
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Det er personer som trådstarter nevner som trenger healing... er det ikke det?
Så hva kan en gjøre helt konkret? Kan slike sjuke jævler heales? Etter psykopaters eget syn så er de perfekte, og innser aldri at det er de som er syke, tar aldri noe innover seg, derfor søker de aldri hjelp. Visst kan man sende dem kjærlighet og lys. Men er de påvirkbare? Her hjelper det ikke med ” Ved å heale seg selv, healer man andre” Eller? Og skal man sende healing uten deres samtykke?

Begrepet *Såret healer* syns jeg kommer inn her. En såret healer er en som har vært igjennom mange situasjoner som har laget sår. Når vi da erkjenner smerten, går inn i smerten, griper tak i smerten og healer smerten...er man en *såret healer*. Denne har da efrainger med seg og kan hjelpe mennesker som har vært eller er i samme situasjon/Smerte.

Da syns jeg man kan si, ved å heale seg selv...healer man også andre. Fordi andre også ser at man faktisk kan komme seg ut av situasjoner man er oppi, ved å se at andre har klart det. Og få hjelp av de som har vært gjennom det.

Man skal ikke sende healing til personer uten tillatelse. Men man kan heale jorden og dens energier. Man kan sende healing til samfunnet, byen man bor i, til fellesskapet. Man kan til og med heale fremtiden.

Jo flere gode vibber som blir sendt ut, jo mer påvirket blir miljøet. Det er min tro!  :)