Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Det ser ut som en gubbe med langt skjegg, syns jeg.

Og så var det fine bilder av to steiner, det ene ser ut som en bjørn. En seidestein, kanskje?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Flotte bilder.

Takk for at du deler og for påminnelsen om hvor fint det er ute i naturen nå når våren er her. (ikke riktig ennå så langt kommet i nord, men fantastisk er det her også på denne tiden)

Synes også den steinen ser ut som en bjørn ja....

:) :)
GjenopprettetMedlem
Takk for felespill og fioler.

Kan det være bjørnen i dere som ser seg selv i den steinen
for jeg ser nu en sel.

Og siden stedet er ved havet,kan det selfølgelig være en Selbjørn.

Oink-Oink
:wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for glimtet inn i din verden ;)

en bjørn - kanskje det..
eller en av Final Tribe's yak okser  :innocent2:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Øh.....?
Akkurat.
Anonymous
:lol: en sel?. . neida det er da en bjørn
og på bilde står da huldra  :w00t:

haha det er vist øyet som ser  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Nok er det  Huldra.

Bergtatt jeg er

underjordisk lykke

inni fjellet

sjelen min

rykke.
📎 Tribal Yak 2.jpg
📎 Selbj
Anonymous
mitt lille bidrag i denne sak, tirsdag hadde jeg visionquest på fjellet og fant bjørnespor(ekte spor),like etter det holdt jeg ildseremoni med bålet som sentrum. Under denne seremoni så jeg et stort kompakt og tungt menneske(i en troll-form-kittelsen-aktig.) som tråkket og la tyngde og jordskjelv over det rammede område i Kina,kom hjem på kvelden,og hørte om etterskjelv og mange,mange sammenraste hus. Veldig trist men dog reelt. Hadde en lignende visjon rundt tsunami i 2004,dog denne var for meg svært mer reell.det er ikke så ofte jeg deler erfaringer offentlig som her men jeg setter stor pris på dette nett-rommet.jeg er sjenert av natur;) :wink:
GjenopprettetMedlem
T : :wub:akker for svaret Toamma.

Når du nevner Troll så husker jeg også den trolske stemningen
jeg fikk når det skalv,som om jeg lå på taket over en
underjordisk verden og så romsterte de der nede,kraftig.
Opplevde dette også mange år siden,høgt oppe i Bjerkreimsfjella i en hytte
mens jeg satt henført å dunket på en sjaman tromme.
Det virker som om enkelte tromme vibrasjoner utløser småe skjelv i bakken
og disse småe skjelv tror jeg vekker noen der nede.
det er følelsen.
en kjeller under oss,der kjempene bor,kanskje.
GjenopprettetMedlem
Hva med igår ettermiddag? Da ristet det i Island, skjelvet var 6,1 på Richter-skalaen. Etterskjelv fryktes ...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/29/536671.html

Jeg bommet med flere tusen kilometer, så for meg at det kom til å skje noe i middelhavsområdet i den nærmere framtid.
GjenopprettetMedlem
Pappa har hatt en drøm/visjon/syn om at Dovre kommer til å sprekke opp. Det er litt vanskelig å presisere siden han ikke egentlig liker å snakke om sånt. Men det er mye som har blitt sagt om hva som vil skje når Dovre faller.
GjenopprettetMedlem
Karma,politikk og naturkatastrofar går  dårleg i lag om dagen.

Det hjelp ikkje eingong at utsagnet kjem frå ei profilert blondine frå Hollywood og landet der "alt går an".
Smaklaust,og forenkla,og dama fekk ein smekk på fingrane....
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/artikkel.php?artid=511053
Så grein ho litt,og aaalt vart godt att.
Kanskje..
Vis karmabegrepet fungerer elastisk...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/artikkel.php?artid=527911

ja,ja..
GjenopprettetMedlem
Sharon Stone er et levende symbol på den nakne sannheten.
Og det fortsetter hun så med i stor stil.
Flott dame med muskler i nasen,det skal hun ha.
At kineserne reagerte med storm mot hennes utsagn
er en bekreftelse som treffer som en av Bush missiler
rett inn i godteposen til Fu- Manchu.
GjenopprettetMedlem
Pøh!
Dama er hjernevaska av Andeby-mentaliteten til USA,og enkel som ein sokk,og gløymer at så mange fornærma og djupt såra kinesarar berørt av jordskjelvet-meir enn av utenrikspolitikken,kan gje eit enoooormt dårleg karma for ho.

Kven er observatøren i dette tilfellet? Oss,me,verden,"sivilisasjonen",snillaste Vangsguten ?den med gullstøv i broki?

Ja,det brann jo nettopp friskt i Universal Studios? Sharon si skuld?
Kva vert det neste? :wub:
(håper det ikkje vert fleire Hiroshima..)

http://gawker.com/tag/the-way-things-work/?i=393914&t=hollywoods-new-china-rule
GjenopprettetMedlem
Ein må sjå seg sjølve i møte med væra
ellers blir ein som vekk-komen  i ho
og får mistankar om hjarnespylning
og anna leisomm noie.
Sharon Stone er som oss alle,hjarnedusja i andeby såpe sidan spebarnsføtene  okkers smokka burtetter stuegulvet.
Ho er meg ein fin tals-kvinne,som eg meir en hjarne heiar på,i bunad,som i møkksjeten kjelar-dress,når som helst på døgeret.
Ja,faktisk vil eg gå så langt som å kalla ho for systra mi. (mi hermana)

Ulven som me ikkje ser på bildet,er han som knipsar bildet,han som skriv,dreven av krefter han knappast kjenner viddene på
men som allikevel,let seg drive avgårde av KICKET det gjer han å lommeboka si. (Fy dollarsvina).
Sharon Stone er symbolet på Moder Jord som blir senket og drevet i kne av sinte pressefolks frustrerte livs stil.
Media ser ikke seg selv i møte med verden.den er en blind instans som jobber døgnet rundt for å svekke bevisstheten
med negative fordommer slengt ut i nord å sør.
Et eksempel er nyhetene på radioen,jeg lytter til det som blir sagt,men det jeg føler,er den dårlig tiden de har i media
presset å stresset de omgir seg med,og dette tyter ut av dem,på siden,over dem,ut av øynene,ved strupen,i nesa.
Hvorfor er alltid nyhetene dårlige,fordi de som leser dem opp har magebesvær med lettere angstanfall i løpet av dagen.
De tror visst de klarer være 100 prosent objektive i sin jobb,de er nok veldig over-troiske.
Om de bare visste hva de drev med,pumpe ut dårlige nyheter i de tusen hjem,for å bringe (((FAKTA))) til vårt gode bord.
Og så sitter vi der med lua vår å ørene våre,og tror det skal være slik,slik er verden,sier noen,og venter til du samtykker.
Men verden er ikke slik som massen tror.
massens bevissthet er ikke konsentrert
så den ser ikke seg selv
men oppdager hele tiden
noe nytt med andre
som må utbroderes
i det vie og breie
og med alskens
trylle-effekter
og remedier.

Det er i dette momentet,du oppdager den store flykten fra seg selv og det indre,som pågår i massens bevissthet.
da den ikke ser seg selv,vil den heller ikke ha snakk om å ta en ferie,nyhetene blir denne bevissthetens plankebit i en liten andedam
så den kan klamre seg til. hadde den bare oppdaget at endene står å ler av den,på meget grunnt vann.
den som ikke ser seg selv,har heller ikke oppdaget føttene under seg.
Ja,ok så prater jeg om meg selv,og får det til å virke som om det var media,som var trollet.samme fenomen,til forskjellig tid.
Har så lyst å fortelle om verden jeg tror jeg kjenner der ute
og så er det alltid mitt indre som flommer ut.
det blir en salig blanding av salt å lut.

GjenopprettetMedlem
haha Tele! :wub:

Tilfeldigvis vart eg fødd på vranga.
Det har eg fått mykje juling for.(som eg har tålt)
Men det gir jo eit visst kick,det å sjå seg nøydd til å tenke litt opp ned, av og te...det matar meg.
Henge der i repet,medan blodet forlet sitt hovudsete og trutnar i skolten.
Alle ser like tullete ut,frå opp ned.Jamvel Dalai Lama og Sharon Stone..kan dei tjene både Tibet og verda??
Ingen ser spesiellt jorda ut,men heng rastlause der som ready to drop-mystic fruits of crazy wisdom.

Sharon Stone kan kanskje vere ei side ved meg sjølv som eg ikkje likar nett no.
Ein archetype av in God we trust and let it be so,in the name of the Holy Spirit and the seven dwarfs and the altruistic sisters of mercy.
Men mitt valg er å ikkje integrere den sida av meg sjølv særleg mykje nett no.
Det er for enkelt,for pokker!
Å integrere alle aspekt av oss sjølv  som passer fint inn i narrebildet,uten ubehag og mistru og spott og spe frå nokon..
Eg vil vere ein ulv som snusar på spor fordi det gjev eit kick.
Ikkje driven av blodlyst,ikkje av svolt,ikkje av dollarsetlar eller moralfactor og bling-spiritualitet.
Kanskje berre fordi det er min sterkaste sans?
Om eg går i ring gjer ingenting.
Å vere på sporet er sunt,mykje betre enn å ligge og varme lusa i bingen.

Ellers freistar eg halde meg unna,så godt eg kan.Men kreftene riv og slit i meg,og vips,så er eg inne her att.
Die gespensten sind noch nicht mude.
Eg ber om orsaking og trekker meg stillast ut.
GjenopprettetMedlem
Kreftene er mange og dei kan samlast for å få det nett som dei vil.
Kreftene vil gjera oss kraftigare,så me kan vera hjå dei,i dei,for dei.
Og då lukar dei ut feilbedømmde opplevelsar
og erstattar desse med opplevelsar ein ikkje kan slå frå seg.
når ein så,fyllt av opplevelsar ein ikkje kan slå frå seg
stig ut i verda,vil desse opplevelsane fungera som krefter
å energiar som spelar på lag med ein.
andre vil kan hende prøve å slå desse energiane frå seg
men då gløymer dei kanskje også at eigne evner og overskudd ligg inntvinna i desse kreftene.
sånn skjer for at en skal lære trolldomskrAFTEN Å kjenne på gødt å vundt.
ein kan innbilla seg at nokon ein ser komme luntande nedover en skogssti,er ein ond å farleg skapning som mumsar smågutar inni skogen
men så er det faktisk trollet i en selv,som for å overleve,sender seg selv inn i et passende troll bilde.
sånn tror jeg mange vindskjeive mennesker har endt opp som troll mot sin vilje
fordi folk rundt alltid har brukt sånne sjeler som lagringsplass for sine egne uhyggelige forestillinger.
(litt inspirert av Muska,er jeg nå)
samtidig tror jeg,at når folk bruker andre som lagringsplass,så gir de også mye av sin egen kraft til sånne mennesker.
en kraft som ikke kan måles i kronepung å seddel bunke.
Når noen ser litt skumle ut,så er det fordi de bruker den energien som redde mennesker ubevisst gir fra seg
og så kan det gå så langt at folk går sammen og blir enige i at denne personen er ond,et barn kronet av Lucifer.
Og vis den vindskeive våger å forsvare seg,ja så er det en ondskapens manifestasjon forutsett i johannes åpenbaring.
Jeg overhørte nyhetene på radioen i dag.
det gjaldt de narkomane i oslo,som skaper utrygghet
hver sommer har trollet lite å gjøre på og i varmen
angriper de svake å døende.
Se på fluene,som godter seg på små barn i afrika.
det er nett det samme.
Heldigvis var det en søt jente som svarte politi truten midt imot så han ble varm å blodtrykket ble faretruende.
du merker den der gull gris mentaliteten i norge,som ikke tolererer annet en "svinekjøtt" på bordet.
jeg får en følelse av de som kjemper med blod på tann for å bekjempe en utvikling de selv har satt i gang.
en generasjon besatt av kontroll over alt og alle,og en kamp for likhet,som nærmer seg sinnsyke anstaltenes gym program for de innelåste.
Utrygghet blir skapt av mennesker som vil tvinge kon-troll på omverden.politiet skaper utrygghet,men orker nok ikke innse dette selv.
De har tross alt tatt en lang å for dem meningsfyllt utdanning på et akademi
og fått mange meningsfyllte venner,dette er de ikke villige til å gi slipp på.
i frykt for å miste sin velstand å innbillte trygghet,retter de bare på slipset,og legger lugeren på plass i lærhylsteret,med sikringen på.
Norge ble voldtatt av nazistene en dag i mai for lenge siden,mor norge fikk et barn
som har lært seg å hate ulikheter.som en  lille Adolf.
Jeg vet hitler hadde store planer og gikk i dybden for å få mange av dem fullført
en av dem var å spre den hatske bevisstheten som næret ham og ga ham tale trang.
på en måte kan en si at han har oppstått i dagens militante samfunn
med rette snorer å sanger ment for å vekke den "patriotiske" aand
som tydeligvis ikke har et nebb til overs for annerledes tenkende
og det faktum at det finnes og eksisterer andre bevisstheter,uavhengig av all bullshitten
til nabobevisstheten som sier han har nok med seg selv,men sier det på en måte som vekker mistanke om det motsatte.
En må rett å slett lure seg vekk
mens trollen ser en annen vei
og løpe med beina over nakken
til en kommer til et annet land
der trollet ikke har passer seddel.
(troll elsker sånne ordninger,og glemmer hele jakten,mens det leter etter gode unnskyldninger for å ha glemt noe så viktig)

Kon-troll,en av de store,svære jotner som herjer i sjelslivet.
jeg hører de lytter,og knar seg i de hårde hendene sine.
GjenopprettetMedlem
Sitat;"en generasjon besatt av kontroll over alt og alle,og en kamp for likhet,som nærmer seg sinnsyke anstaltenes gym program for de innelåste."

:icon_lol:

Men kva meiner du her med ein kamp for likhet,Tele??
Er det noko som er likt?

Det mest presserande ved denne konversasjon er at eg er tissenødig,sit i bikioverdel og sarong og svettar.
Du forstår,eg trekker til meg lys.

Alt følest so lett når ein har meditert over dei feite typane i Se og Hør,stappa i seg Båt-is og sett naboen sin unge i trampolinesvev cirka hundre gonger over hekken.
Det gode livet,det er er her,der bevisstheten er,i illusjonane og velsmakens verden.
Livet er svette,varme,ja ein diger badeball fyllt av vellyst,begjær,solorgiar,hårfjerningskrem,sommarpils og draumen om den medium stekte grillkoteletta.Uten klegg og hagesniglar som tilbehør.
Dette er draumen,dette fyller eg bevisstheten med.
Det er proppfullt.
Like fullt er det ein illusjon. :beer:
GjenopprettetMedlem
Det norske folk er og eit amper t folk

pils å svin å sukkertøy inni brødmaten

gjør oss norrmenn korta i lunta

klare tel å eksplodere
å ta med oss
alt som ikkje passar seg
når det smell

eg har ei forti og ei nåtid som amper mannegeit
stangande mot bergveggen
eine hornet knekkt
men like amper
å like frekk

Vis meg en norrmann og jag skal fortelja dej va han eter
och når han eter det i sej.
jag kan før dej beretta
om det en norrmann frå sin glisna panna svetta
ja små dråper av lyggn
render nedover hans rika kinn bullor
svullande med pizza och feta vår rullor

ja små dråper av lyggn
och sokkeret som døljer
lilla
myggen

naturen ser på norrmannen
normmannen
ser på tallerken sin
ser fjellet av kjøtt
ser sjøer av saus
er fornøyd
er taus.
GjenopprettetMedlem
Akkurat :eusa_pray:
Nei,eg tek ein dusj,eg
GjenopprettetMedlem
http://www.usatoday.com/news/world/2008-07-14-chinaquake_N.htm

Kanskje måtte det eit jordskjelv meir øydeleggande enn sjølve kulturrevolusjonen til ,før at kinesiske myndighetar skjønte at Kina hadde ein verdifull ,levande kultur??
Kanskje kaos reparerer kaos,på eit underleg vis?
Kanskje fjellgudane hadde sin eigen plan?

Det fins mykje interessant om denne sjamankulturen på internett.

Litt geitemytologi frå dei :lol::
Sitat frå http://www.ethnic-china.com/Qiang/qiangshaman.htm
"The drum of goat's skin is very important in their sacred ceremonies; it is possible that, as happens with Siberian shamans, it helps them to reach a shamanic state of conscience. They think that the sacred knowledge can be acquired through the drum. One of their myths tells that a hungry goat ate the sacred books the gods give them, and the only way of recover the lost knowledge is beating a drum of goat's skin."