Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har gjennom flere år vært involvert i en international healingdans som i utgangspunktet bygger på indiansk tradisjon. Å være med på dette, både som danser selv og som en del av et støtteapparat, har vært enormt lærerikt og sjelesettende i mitt liv. I går fikk jeg et brev fra Jeanne WhiteEagle (som er visjonær og "grunder" for dansen). Jeg synes dette hun forteller er så viktig at jeg ønsker å dele det med flere som jeg vet forstår. Jeg spurte henne om det var ok å legge dette inn på et norskt sjamanistisk forum...og det var det :)

Brevet forteller litt fra dans i Bosnia nå nylig. Landet og dets befolkning står som et åpent sår etter forferdelige krigshandlinger for få år siden. Det er første gang der har vært arrangert dans i Bosnia og å lese fra hva som har skjedd mennesker i mellom berører meg dypt.

Denne dansen går over 3 dager og hva som skjer i disse er alltid enormt sterkt, åpnende og kjærlighetsfult. Dansen kommer til Norge i år i september. Hvis noen skulle kjenne seg kallet/dradd mot dette, ta gjerne kontakt for videre info, det står også litt i brevet udner. Eller hvis det er flere her inne så skriver jeg gjerne mer om dansen.

Dearest Friends and Family,

We're sending you a quick update on the recent happening here in Bosnia. We've already emailed these brief comments to a few friends...and realized that perhaps a number of you would want to see them too... We (John and Jeanne) each struggle for words sometimes to adequately describe an experience. But having just done the "For the One" Dance here in the Balkans,  we'll give it a go... (Afterwards there are a couple of important announcements at the end of this note that we hope you'll read.)

The dance here in Bosnia was one of the most amazing we have ever been a part of. People who had not been able to even look at each other since the war, not knowing how to be with each other as some had tortured or killed members of another's family, or arrested them and put them into concentration camps, etc... yet here they were living in the same community(This is true all over Bosnia)... these precious, and in many ways broken, people came together in the unique experience of this sacred dance.  They came to dance or to serve or to come to the feast as many people of the surrounding villages did...There were many tears and so much laughter and sharing. Remembering that this is the land where the three armies came together in brutal battle in the 1990's, a comment made by one of the men was that there had never been such a positive energy on this land ...It drew the people like a magnet. And already people are making plans for the dance next year...It has been a miracle in the making. No one could have predicted what has happened here, other than to say that we came with the intention of bringing joy back into the land, allowing Spirit to fill the people with the memory that all there really is is Love. There is so much to share and even this small bit will hopefully give you a taste of what is in store here. The overall beauty is that the three factions who fought so terribly - Muslim, Croatian and Serbian ... cooked together, shared together, came up with plans to find needed supplies together ... and so much more.  There was so much laughter ... so much joy ... and through it all, so many of the lost souls locked into the land after being killed from the horrible events that occurred here, found their way home. Many witnessed this.

It was interesting that the one of the leaders of a team who searches for and clears out the mines in the area was our lead cook (a Muslim)... that the man who gave his land for the dance is Serbian ... that the man who donated so much equipment for the dance is Croatian ...

Many stories. They will come later. In the meantime, think about coming and being with us at the dance in Germany (July 4-6) and/or in Croatia (July 25-27).  You can contact Margarita DiVita,  International Coordinator for these dances ( ancientjaguar@charter.net ).

Before signing out there are two pieces we'll mention briefly here:
1) The work we do is sponsored totally by donations. No one, including ourselves, gets paid a salary. All is done on a volunteer basis. It would be wonderful to have you part of this sacred work. If you're moved to donate it's easy to simply go onto our website (www.jeannewhiteeagle.com ) and touch the Donation Button, making a donation through PayPal (from your credit card or bank account). And you're always welcome to send a check by snailmail as well to:
"For the One"
c/o Patricia Coleman
4 Veranda Trail
Asheville, NC 28803
USA

How is the money used? In the case of the Bosnian Dance, it bought food to feed the people, it helped in getting needed equipment and services, it helped in transporting several of the trained personnel, and so on. It is always used in a good way and in a way that plants seeds of Love.

Whatever you give will keep the circle of life moving in a profound and beautiful way...and will bless you a thousand times over. This is a fact.

2) One more quick item. The book, "Journey for the One," our biography written by Monty Joynes is ready for publication ( This is a private project, not part of the FTOO ). If you would like to be an Underwriter please let us know as soon as possible. The suggestion of 150 people giving $110 USD (or the equivalent of), in turn will receive ten autographed copies of the book which will retail at $18.95. This is a great idea and is succeeding, as many of you have already invested in this project. If we can reach the $8800 within the next 30 days the first run can be published and you, who are Underwriters, will receive the initial copies hopefully in August. **In case you don't know or remember, Monty (nominated for a Pulitzer) spent two years interviewing people and integrating himself into the dance experience and communities. He has done an amazing job and our hope is that the story he tells will touch and inspire the hearts of people around the world.

If you have any questions, let us know.

Sending you many loving blessings,
Jeanne & John

Jeg tipper denne boken de nevner her mot slutten er stappfull av flott lesning.
GjenopprettetMedlem
Takk!  :biggrin:
Jeg syntes dette hørtes særdeles spennende ut, UlveMor ... ( Eller var det AlveMor...?...  ;D )
Jeg minnes å ha lest om dette før her inne... men kan ikke finne det.
Det hadde vært supert om du kunne gi noen referanser om seansen....

Noterer meg datoen den 19-21 september.  www.jeannewhiteeagle.com
Anonymous
høres helt rått ut...gjerne vite mer om det:)

dansende lørdag
GjenopprettetMedlem
Her fant jeg noe....  :biggrin:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,3112.0

Det eneste jeg reagerer på....
Uten mat og drikke i 40timer...?  :w00t: Skal man ikke engang drikke vann...?
Anonymous
Moon Mother UlveMor
Jeg har sett og erfart dine healende evner - verden trenger deg.
GjenopprettetMedlem
"Dancing Butterfly":

Moon Mother UlveMor
Jeg har sett og erfart dine healende evner - verden trenger deg.

Akkurat like mye som den trenge DEG....og jeg trenger DEG ;)

Verden trenger oss ALLE  :wub: :wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Her fant jeg noe....  :biggrin:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,3112.0

Det eneste jeg reagerer på....
Uten mat og drikke i 40timer...?  :w00t: Skal man ikke engang drikke vann...?

Ja, det der er en nydelig forklaring fra Mira som handler om hvordan det selv kan være å danse. Så kan du lese at hun nevner "vannmangel" bare før hun går inn i dansen.....piece of cake...egentlig! Du kan drikke med fotsålene og gjett om der kommer mye damp igjennom når du som danser starter hver dag av de 3 dager du danser med en sweatlodge :) Dette suges inn gjennom hver pore av kroppen :) De støttende energiene i denne dansen er sterke......når du er på plass i deg selv så vil du ikke kjenne tørste....det er min erfaring. Jeg anbefaler dette for den som vil...det er en flott og sterk måte å komme mer i kontakt med seg selv og kjærligheten på.

Det er mye jeg kunne sagt om dette....nå er sent og natti.....jeg skal skrive en mer generell info om dansen i morgen.
GjenopprettetMedlem
Hei igjen :)

Da skal jeg prøve å fortelle litt mer om dansen. Vet at flere er interessert og lurer på å delta.

I hovedsak går dansen ut på å erfare hvordan vi som mennesker kan stå sammen når vi møtes med åpne hjerter og lar oss lede av det som er større enn oss selv isolert sett. Det går ut på å få oppleve hvordan dette kjennes og gjøres. En god erfaring og inspirasjon å ta med seg slik jeg ser det. Den er en god og totalt trygg treningsarena for å kunne kjenne og vise hvem man innerst inne er og for å kunne lære noe om hvordan vi aller best bør behandle hverandre som medmennesker.

Den jobber sterkt med det personlige som et utgangspunkt. Noen har sammenlignet en dans med 10-12 år i psykoterapi, en psykoterapi som virker så klart. Samtidig vever den sammen også oss som fellesskap og helt ut i de mer globale og universelle sammenheng. Jeg tror nesten det må oppleves for å helt skjønnes. Slik er det vel med alle gode ting  :P

Hvis noen ønsker å delta i september i Norge så vil det kunne gis nærmere info om dette. Hvis noen ikke kan vente og ønsker å delta før det (som da må bli enten i Tyskland, USA, Kroatia eller Irland) så er jeg gjerne behjelpelig med info.

Ellers står kontaktinfo også på siden til jeannewhiteeagle.com
GjenopprettetMedlem
Jeg er gjerne med i september!  :eusa_dance:
Anonymous
Jeg også:)