Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
W3 [Sitesearch]
kan anbefale "ganga giri" en australier som spiller didjiridpo !!!! veldig bra rythme og tromming , men hovedvekt på didjiridoo !!! :D :D

kan også anbefale "bone woman : pagan songs " , ym-stammen , urd ,ozric tentacles

:eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Hei! - er ny her inne - bruker musikk veldig mye og må jo da komme med et par tips.

Sainkho Namtchylak - Naked Spirit
Dame fra Tuva som synger strupesang og overtoner. Mest tradisjonelle instrumenter, velprodusert, variert, kraftfult og utrolig spennende - i transens grenseland. Har hørt ganske mye musikk i sjangeren men dette synes jeg overgår det meste.

Kailash - Sounds of Silence
Kailash spiller en uendelig rekke shamanistiske instrumenter fra hele verden. Han har gitt ut flere gode plater. Denne har en del transeaktig digeridoo, Indiansk fløyte, trommer og transesang.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lille Ulv  :icon_biggrin:

Velkommen til debatten, -  dejligt at få noget nyt at vide, det er på den måde vi lærer  :eusa_clap:

Tak for dit indlæg

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Shamanen":

Hej :icon_biggrin:

Nu må jeg spørge: er der nogen der kan fortælle mig hvad JOIKE betyder, er der en der kan oversætte til dansk??? :respect:

På forhånd tak, det er svært at følge en debat, når man ikke ved hvad der bliver talt om... :whatthef:

Joik er den sang-typen som blir brukt ved sjamanisme.
Det er en typisk samisk sangmåte.
Og når man joiker, så synger man på denne måten.

Det er egentlig feil å si at det er en sang måte, men jeg fant ikke noen annen måte å forklare dette på.

Håper du skjønte hva jeg mente.

MVH Aud
GjenopprettetMedlem
Hei audkk!!!  :)

Velkommen her i forumet - håper du vil trives.

Ulvemor
GjenopprettetMedlem
Hei Ulvemor.
Takk førr d. Æ trur nok æ bi å trives her.
Mye spennanes her :icon_cool:

Mvh Aud
Anonymous
Nå kombineres Ayahuasca med Icaros i healingsseremonier - og Icaros er kraftfulle healing-chantinger/sanger som Ayahuascaros/Curanderos har lært av planteåder,kraftdyr,forfedrene og andre i åndeverdenen. Jeg har et par ICAROS-cder og erfarte nå nylig en solid dose healingkraft da jeg lyttet til en "autentisk" Ayahuasca-seremoni via en slik ICAROS-cd. Det er mye healingkraft i en slik seremoni og den påvirker mange deler av oss inkludert diverse lag av lyskroppen. Merket spesielt i chakraer som Solar Plexus og de 3 øvre chakraene. Har aldri erfart noe lignende med en cd før. Den beste healingcden noensinne jeg har erfart. De kan kjøpes via denne hjemmesiden:

http://www.ayahuayra.org/main.htm

Her er innholdet i den ene cden jeg har:
March 6 2004 - Iquitos:)
Her er 20 sporene fra denne
1.Blessing the Mapacho. (http://www.biopark.org/peru/mapacho.html) tobakkplante.
2. Don Juan(som er bak seremonien) speaks
3. Blessing the Brew.
4. Opening the Ceremony.
5. Hymn for Saint Anthony
6. Request for Guidance
7. Calling for Assistance
8. (soplaying a patient)
9. Hymn for the Plant Healers
10.(soplaying)
11. Hymn for the Trees
12. Cleansing the Spirit
13. Learning the Science
14. Flight of the Condor
15. Ancient Verse
16. Ayahuasca
17. I Like You the Way You Are
18. To the Saints
19. Juan Teaches an icaro
20. Closing the Ceremony
----------------------------
Healingkraften er som sagt veldig spesiell i en slik seremoni. Og bare det å lytte til en slik autentisk seremoni gir en brukbar kraftig healing. Kjenner på det enda nå i dag - flere dager etter......sitter bra i kroppen,og de forskjellige chakraer jeg kjente i. Føles veldig bra.
8)
GjenopprettetMedlem
Icaros cd'en som David reklamerer for,  ;) er en kraftfull liten sak.
Om du hører på denne gjennom et headsett, og du befinner deg i en avslappet atmosfære, så vil jeg tro at du kan ha nye innsikter.
Kanskje noen burde undersøke om muligheten for å opprette slike grupper i norge?  :beer:
Eller ikke.. ::)
Uansett, cd'en er til å anbefale.
(Og som dere sikkert har merket så er jeg dårlig til å skrive synspunkter på musikk, siden jeg har en tendens til å forsvinne litt fra den materielle verden av logikk så raskt jeg hører musikk som fenger.)
Anonymous
Ang den ICAROS-cden jeg har nevnt her så sier blant annet Shoemaker(bak Amazonas sjamankongresser i Peru - Iquitos og Ayahuasca.com) dette om Don Juan, som er bak den cden jeg har:

Yes, those icaros are incredible. I worked with Juan for 2 plus years, watching the locals come in during the day with psychological problems, children that were wasting away because of nightmares, women who had lost their husbands to lovers, etc.. Many came with psychological problems but physical symtoms abounded. In almost every circumstance, Juan invoked icaros, schacapas and tobacco smoke for healing, but certainly included plant remedies as well when needed. I can easily attest to the fact that Juan Tangoa Paima has the most beautiful icaros, the most beautiful voice singing them that I have ever experienced.
GjenopprettetMedlem
ICAROS`cden er virkelig å anbefale...

Jeg er Medium, født med evnene og har alltid hatt dem som en del av min vei, jeg er i tilegg sirkel-leder så jeg har absolutt sett og hørt mye fra våre venner på den andre siden...
Denne cd`n hadde jeg derimot ikke hørt mye om, rent tilfeldig, eller bevist på et dypere plan.. fant jeg ut at den måtte jeg ha og fikk den tilsendt  :o

Jeg forsto da jeg gjorde klart for en "stille stundt" med musikken at noe kom til å skje, men ikke hva  :lol:

Jeg skal love dere det ble aktivitet hos meg, denne cd`n fremkaller ånder fra mange plan og jeg følte det helt vilt en stund... men også interessangt, fordi dette er en cd som gir healing når man lytter med rett intuisjon  :wub:

Det som mange ikke tenker på er at våre venner på den andre siden også kan trenge til en healing og ballansering av energiene sine, denne musikken "påkaller" levende og ånder og healer på et plan som strekker seg utover vår snevre verden...
La musikken fylle på der det trengs og ha gjærne som intensjon at den skal hjelpe dem som lytter, uansett hvem og hvor.

Jeg anbefaler denne på det varmeste :eusa_clap:

Tina
Anonymous
ICAROS-musikk fra Ayahuasca-seremoni med Don Pedro Guerra Gonzales anbefales. Fåes kjøpt via denne siden:

http://www.don-pedro-guerra.net/dp/modules/casdedi/

Står helt nederst. Har hørt på den nå i dag og det er mye NO..NO..NOI..NOI..NONI..NOI..NOI o.l. .i hans Icaros som var utrolig vakkert å høre på.  Det er jo planteåndene som har gitt han(og andre) disse healingssangene. Veldig behagelig og healende å høre på. Når en har hørt på det ofte(som vi gjorde i seremoniene med Don Ramon,Dona Ena og Don Pedro) så kan vi nynne litt selv 8)
GjenopprettetMedlem
Hørt Wimme Sarris første cd- WIMME. Den er bra....
GjenopprettetMedlem
"David":

Nå kombineres Ayahuasca med Icaros i healingsseremonier - og Icaros er kraftfulle healing-chantinger/sanger som Ayahuascaros/Curanderos har lært av planteåder,kraftdyr,forfedrene og andre i åndeverdenen. Jeg har et par ICAROS-cder og erfarte nå nylig en solid dose healingkraft da jeg lyttet til en "autentisk" Ayahuasca-seremoni via en slik ICAROS-cd. Det er mye healingkraft i en slik seremoni og den påvirker mange deler av oss inkludert diverse lag av lyskroppen. Merket spesielt i chakraer som Solar Plexus og de 3 øvre chakraene. Har aldri erfart noe lignende med en cd før. Den beste healingcden noensinne jeg har erfart. De kan kjøpes via denne hjemmesiden:

Alt dette virker utrolig bra...gikk derfor inn på den anbefalte nettsiden og fant følgende betalingsmåte : "At this time, we can only accept payment by cash, check, or money order"...dvs at man må først gå i banken i veksle pengene, deretter sende dem i en konvolutt...rart med det når en er blitt vant til å betale med kredittkort...er det noen her som vet om steder man får kjøpt de samme CD'ene men kan betale over nettet ?  :w00t: :innocent2:  ::)
Anonymous
"Geronimo":

"David":

Alt dette virker utrolig bra...gikk derfor inn på den anbefalte nettsiden og fant følgende betalingsmåte : "At this time, we can only accept payment by cash, check, or money order"...dvs at man må først gå i banken i veksle pengene, deretter sende dem i en konvolutt...rart med det når en er blitt vant til å betale med kredittkort...er det noen her som vet om steder man får kjøpt de samme CD'ene men kan betale over nettet ?  :w00t: :innocent2:  ::)

Hm...det vet jeg ikke noe om, men jeg fikk kjøpt det når jeg var hos han. Så du får stikke innom Don Pedros Camp da så får du kjøpt den der :w00t: 8) Skulle du ikke til Peru? Du får studere hans hjemmeside og se hvordan du kommer deg til han da.
Anonymous
http://www.amazon.com/Plant-Spirits-Ped ... F8&s=music

Amazon hadde hans tidligere cd inne. Så kanskje du kan søke litt på Ebay eller andre steder på nettet.

About the Artist
Don pedro Guerra Gonzales, born in a remote jungle area of the Peruvian Amazon, was one of twelve children.His family lived in a region where fierce and primitive Indian tribes still existed. He started at an early age learning the hunting and jungle skills of survival from his father.At the age of 24 his spiritual life called him, and he entered deep into the jungle, where he spent almost two years in complete isolation. There he underwent the intense discipline and rigorous dieting, which working with different plant medicines entails. The spirits of the jungle and the plants became his teachers, and he learned through direct contact with them, how to become a shaman and a healer, and how to use and administer different plant medicines to his patients. For the past 26 years he has worked successfully healing and treating many people with all types of ailments. During that period of shamanic training, the plant spirits who appeared to him, also taught him their son! gs and melodies, which are unique to him and which he uses in ceremonies and healing.

Product Description
These songs are recorded live in the Peruvian Amazon jungle. The shaman, Don Pedro, who is singing them, has received these icaros directly through his contact with plant and other elemental spirits of the jungle. These icaros were given to him by the spirits who taught him to heal. Because of his direct alliance with them, and their powers which he carries within his body, the energies of these spirits are invoked when he sings these icaros. He uses them in ceremony and for curing.

Vi fikk se det stedet hvor han var alene i jungelen i 2 år. Veldig flott der inne og mange spennende planter han må ha jobbet med.
Anonymous
Jeg fikk tak i diverse Icaros-cder via ebay. Så det er mulig at det finnes noen der da.
GjenopprettetMedlem
"David":

Hm...det vet jeg ikke noe om, men jeg fikk kjøpt det når jeg var hos han. Så du får stikke innom Don Pedros Camp da så får du kjøpt den der :w00t: 8) Skulle du ikke til Peru?

...vel sparer nå hver måned så det blir 3,5 uke i Peru høsten 2008. Gleder meg veldig samtidig som det føles nå litt lenge til også da...spesielt etter å bl.a. ha lest dine innlegg om opplevelser fra din Peru-tur i høst...tar meg noen øl i kveld og drømmer videre... :beer: