Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Alberto Villoldos Bok "Sjaman, healer, vismann" 
thefourwinds.com
...skulle vært en del av pensum om jeg hadde en skole innenfor sjamanismen. :badgrin:
Han har skrevet flere bøker men jeg kjenner bare denne.
Boken forteller en historie om en vandring, et syn på vår eksistens og gir "oppskrifter". :beer:
Det fine er at det gjøres uten å hevde at det her skrevne ord er den eneste sannhet -uten arroganse, heller tvert imot. :eusa_clap:
Den forteller som en klok venn ville gjort det. :o
Jeg er tilhenger av matnyttig informasjon der der rent praktiske ikke forsvinner i "støy" som glitter og forherligelse.
Denne boken er slik.
Om Du ikke allerede har gjort det..
-Les den:) :moreevil:
Anonymous
Jepp, det er en fin bok :respect:
AdsBot [Google]
Det har også nettopp kommet en ny bok av ham på norsk "Sjelehenting" (Damm & Søn). Har ikke lest den enda, men har tenkt å gjøre det ;D
Se link: http://www.dammbokklubb.no/start.asp
GjenopprettetMedlem
Og for oss som ikke er medlem i noen Bokklubber: http://www.bokkilden.no/ProductDetails. ... Name=Books
Veldig lite info på boken, men jeg antar det kommer etter hvert.

Edit: Jeg kom også på at jeg er helt enig i at boken "Sjaman, healer, vismann" er en helt ypperlig bok.. ^_^
Jeg hadde nok aldri snublet borti den boken om det ikke hadde vært for min kjære nestensøster Åse.. ^_^
Lurer på hvor det ble av henne........
AdsBot [Google]
Sorry! :eusa_doh:
Men du kan søke på sjelehenting som tittel (uten å være medlem) :D

Dette står om boken:
Alberto Villoldo avslører metoder for sjelehenting og skjebnehenting som frem til nå har vært utilgjengelige for størstedelen av vår verden. Han presenterer dem så klart og enkelt at du i løpet av noen få indre reiser kan oppnå resultater som det innenfor mer tradisjonelle behandlingsformer kan ta flere år å nå frem til.

Medlemspris: 288,00 Kr
Tittel: Sjelehenting
Produktnr: 78543
ISBN: 082-04-12154-7
Sensis [Crawler]
Jeg minner om at sjelehenting innen den samiske sjamantradisjonen er omtalt i kilder fra 1100-tallet, og så vidt jeg vet er det den eldste skriftlige dokumentasjonen om temaet som finnes noe sted.

ag
Francis [Bot]
Som den bok ormen jeg er, takker jeg hjertelig for tipset!  :icon_biggrin: :icon_biggrin:
W3 [Sitesearch]
"ailo":

Jeg minner om at sjelehenting innen den samiske sjamantradisjonen er omtalt i kilder fra 1100-tallet, og så vidt jeg vet er det den eldste skriftlige dokumentasjonen om temaet som finnes noe sted.

ag

Hva heter disse kildene ? kunne vert interesant å lese
SEO Crawler
hei.

det er første historien i "noaider" fra serien "verdens hellige skrifter".

anonym forfatter. "Historia norwegia" oppdaget i skottland i 1849 av historikeren p.a. munch.

"der finner man den eldste kjente kilde tul en samisk sjamanistisk helbredelse. at historien er skrevet av en kristen informant, preger måten den er fortalt på"  etc

spennende greie! bare litt over  1 side lang
Anonymous
Boken Sjelehenting er en veldig bra bok som jeg virkelig kan anbefale til alle sammen.
Også Deepak Chopra er en forfatter som tar for seg masse spennende.

:icon_lol:
GjenopprettetMedlem
Angående Historia Norvegiae (eller Norvegiæ): Roald E. Kristiansen ved Universitetet i Tromsø har lagt ut hele bolken om samene, og om den samiske sjamanen, på Internett, les her:

http://www.love.is/roald/histnorvegia.htm

Det finnes også andre oversettlser, og kommentarer, som ikke ligger på Internett. Hvis det er interesse kan jeg liste det opp ved en annen anledning.

Hilsen Passopp