Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
http://galactic.no/rune/

Vakre sider med enormt mye stoff som angår oss alle. Både for skeptikere og den som er i ferd med å åpne seg ...
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Nydelig..... Se bare her;
Denne visjonære kunsten viser skjønnheten på høyere utviklede kloder, som har utviklet seg ut av "det intellektuelle dyrerike" (utvikl.trinnet som  jordens mennesker enda tilhører)  og gjennom smertelige, selvopplevelser - erfart seg frem til kontakt med Verdensaltets grunnenergi - uselvisk kjærlighet - altså det å forsøke å være til glede for alle andre medvesener i tilværelsen.

Denne web-side blir lagt til mine favoritter!

Sjelevenn
GjenopprettetMedlem
Takk for tipset kariw! Litt mer fra samme side...

Sakset fra LIVET FØR FØDSELEN OG LIVET ETTER DØDEN

http://galactic.no/rune/livdod.html

"...den naturlige dødsprosessen er noe annerledes (i forh.til ulykker etc) - da det normalt går lang tid før LIVET trekker seg ut av kroppen og den dør. I denne tid får sjelen (altså den åndelige struktur i vesenet) god tid til å forberede seg på dette - slik at overgangen ikke blir sjokkartet. Mange opplever jo sykeleier over mange år.
Umiddelbart før sjelens tilbaketrekning spilles hele livets hendelser opp som en revy i rask rekkefølge - men da dette ikke er underkastet "fysisk" tid så vil denne revy inkludere utrolige detaljer som man forlengst har glemt. Sjelen vurderer nå alt ut fra en annen synsvinkel enn den gjorde før - der den uselviske kjærligheten i handlingene blir vurdert. Slik blir sjelen selv dommer over hva den som menneske har tenkt og gjort. Det får her muligheten igjen å kunne tilgi det som før ble opplevd som urettferdighet
Dersom mennesket har forberedt seg på sin død, kan sjelen relativt lett frigjøre seg fra kroppen. Til dette får den også hjelp fra sin personlige skytsengel og andre åndelige vesener som har til oppgave å yte en slik hjelp. Disse tar imot den nyankomne sjel og "ønsker den velkommen". Men disse hjelpevesener presser seg aldri på med sin hjelp, og om de avvises så trekker de seg bort.
Om et menneske ikke har forberedt seg på sin død og om dette har levd et liv kun fokusert og innrettet mot det materielle - og avvist alle åndelige tanker - vil det fortsette med dette også etter sin død. Ja - da det opplever at det lever videre "etter sin død", vil det avvise at det ER død - og avviser også hjelp fra disse hjelpende vesener som vil lede det videre, ettersom disse respekterer den frie viljen.”

Hmmm…… Dette er jo en interessant  tolkning…..
Eller hva mener dere….??
GjenopprettetMedlem
Heisan  ;)

Mye av dette stemmer med det jeg selv har blitt fortalt fra mine venner på den andre siden, borsett fra den siste delen her...
Om et menneske ikke har forberedt seg på sin død og om dette har levd et liv kun fokusert og innrettet mot det materielle - og avvist alle åndelige tanker - vil det fortsette med dette også etter sin død. Ja - da det opplever at det lever videre "etter sin død", vil det avvise at det ER død - og avviser også hjelp fra disse hjelpende vesener som vil lede det videre, ettersom disse respekterer den frie viljen.”

Her har jeg blitt fortalt at vi alle uansett blir møtt av noen av våre kjære på den andre siden, og at vi ser dem og gjenkjenner dem i dødsøyeblikket...
Noen sjeler kan likevel ikke oppfatte at di er døde, om døden skjer veldig brått og raskt... dette har ikke noe med graden av åndelig liv på jorden, men rett og slett fordi di var fullstendig uforberedt på døden...
At åndene respekterer vår frie vilje stemmer, men likevel noen av dem er tolmodige og venter i håp om at vi skal ta til vett... :wub:

Men jeg sier ikke at dette er en sannhet, det er kun det jeg har blitt fortalt og for meg personlig er det en sannhet...

Tina
GjenopprettetMedlem
Hmmm....
Noe magiskt over denne web-side.... Klarer ikke løsrive meg fra den.....

Det er store grupper mennesker som allerede åndelig sett "lever i" den neste dimensjonen - midt i blant dere. Noen er litt utålmodige, andre ser sitt ansvar i å opplyse sine medmennesker om de kunnskapene de sitter inne med. Vi vil ikke spekulere hvilke konsekvenser jordrensningen vil få, og det skal ikke dere heller gjøre. Konsentrer dere om å heve deres egen bevissthet. Da er dere med på å sette den store Planen ut i livet, sammen med deres medmennesker på Jorden og i andre verdener. Hvis dere bare kunne beskue de store armadaene av lysskip som nå har sitt fokus rettet mot Jorden. Rekk en hånd ut mot oss, og vi vil ta i mot - som samarbeidspartnere, som brødre og søstre. For det er det vi er.

Mange av dere har glemt deres utenomplanetariske historie, men vi forsikrer dere om at dere alle har en bror eller søster "her ute". Vi lengter etter den dagen da vi igjen kan komme og reise slik vi gjorde før. Da vil vi komme åpenlyst og dele med dere av våre kunnskaper. Men før vi kommer så langt, har vi en jobb å utføre. Derfor utfordrer vi dere til å bli med i skaren av lysarbeidere, og slik skal vi nok greie å få deres elskede planet opp i svingninger igjen på den mest mulig skånsomme måten!
GjenopprettetMedlem
Vakkre ord sjelevenn  ;)

Men hva forteller den deg, hva gjør denne siden så magisk for deg, hvorfor klarer du ikke løsrive deg...

Finn din sannhet i disse ordene, finn ordene i deg, snakker den til deg på menneskeplan, eller sjelsplan...

klem i natten fra nord
Tina
GjenopprettetMedlem
Hmmm…  Skal prøve å svare på det, Tina….
Er utrolig glad i dette livet! Allikevel helt siden barnsben, har jeg hatt en ”følelse”, nei ikke en følelse, mer en fornemmelse, av å ikke høre helt hjemme her… eller, det er som om noe mangler, lengter på en måte ”hjem” til noe….eller noe sånt… he he . Høres jo helt sprøtt ut… Og da jeg leste disse kanaliserte sider om våre forfedre fra andre gallakser, ja, da ble jeg paralysert… eller kanskje hjernevasket? Hjernen min forteller meg at dette er ”galskap”. Hjertet er nok ikke enig…. Er jeg også en lysarbeider? Og er det flere av oss her inne?
“They’r coming to take me away, ha ha...”