Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
5 Dagers kurs med kraftfull sjamanisme 20-24 april. Det vil endre deg.
knunett2
Mange hevder at dette er en farlig sekt.
Tradisjonelle mongolske sjamaner skriver følgende på
http://www.buryatmongol.com/:
Beware of Impostors
It has come to the attention of the Golomt Center for Shamanic Studies and the Asian Shamans' Association that a newly popular Russian cult, led by teachers called Shri Ganesha, Shri Jnan Avatar Muni, Shaman of Siberia, Altai Kam, and others, is now passing off its teachings as being Mongolian and Siberian shamanic teachings. They most certainly are not. Police agencies in Russia charactrize their Belovodie cult (also known by a host of other names) as "destructive and totalitarian" and the leaders of the cult are currently facing incarceration for a number of criminal activities. If you know Russian please read the anti-Belovodie cult page at Stopfools.ru. Beware of so-called shamans offering teachings about Shambala and Belovodie (Olga Kharitidi is NOT part of this organization). Shambala and Belovodie are Tibetan Buddhist and Russian mystical teachings popularized by Nicholas Rerikh and have nothing to do with traditional Siberian shamanic teachings. This page is devoted to providing information about the ancient Mongolian culture and religion and our organization is dedicated to the preservation and revival of these traditions. We are NOT shamanic fundamentalists, we welcome the free communication and exploration of ideas; indeed each person has their own path. We do however oppose the use of the names and symbols of our traditions in order to lend credence to a new belief and vision and are offended by these new beliefs being called the "secret" teachings of Siberian shamans.
Sektforskeren Alan Hassan skriver om sekten på:
http://freedomofmind.com/resourcecenter/groups/r/rea/
Her er et lite utdrag fra deres hoveside:
http://www.bogomudr.org/
"This is the secret of youthfulness.
The second is the following: young girls, for instance, surrounded the emperor of ancient China. Due to that he was supplied with young energy and looked younger. He needed these girls for sexual contact. He had about three thousand young girls and wives. This is the main thing to recommend."
Se en av deres egne hjemmesider og døm selv:
http://www.wayoffool.comAnonymous
Se en av deres egne hjemmesider og døm selv:
http://www.wayoffool.com
Utifra denne hjemmesiden så det ut som det var mye sexfiksering på bildene...men jeg kan ikke russisk akkurat...

Anonymous
"Namo":
Fikk foresten lyst og gi litt informasjon om noe annet : Hver dag du ser på tv, blir sinnet ditt programmert på flere nivåer, for at du skal tenke og reagere i bestemte tanke spor, nesten alle gjør det , og anser det som normalt. Bare undersøk hva det gjør med deg og se på tv.
I konspirationsteoretiska kretsar säger dom: "They don't call it PROGRAMMING for nothing!"

men jag tror man bestämmer själv hur man reagerar och tänker.. men även pga det, har jag inte haft TV på över 4 år

gillar inte tv..
GjenopprettetMedlem
Ja er enig, jeg tror også vi bestemmer selv følelser og tanker, også hvordan vi reagerer på ting.
Denne virkeligheten er veldig fleksibel. Og vi skaper den hele tiden, tror nå jeg.
Anonymous
Morsomme hjemmesider... diggade speciellt "Astral Karate" och "Astro Aikido" ....

knunett2
Hvilken interesse har det Mongolian Shamans' Association av å sabotere et annet sjamanistisk fellesskap? I august 1999 arrangerte de "the 5th international shamanism conference", så det virker ikke som om dette er ubegrunnede anklager fra useriøse mennesker. Personen som har skrevet advarselen heter Sarangerel Odigan, og har skrevet to bøker om sjamanisme. Publishers Weekly skriver i sin anmeldelse av "Riding Windhorses" at "It is an informed and down-to-earth introduction to the shamans' earth-centered religion."
Jeg har ikke hørt om noen andre sjaman-trossamfunn som har blitt sabotert av andre sjamaner på internett, så hvorfor synes dette trossamfunnet å være det eneste?
Hvis
http://www.wayoffool.com er en sabotasje-side, så lurer jeg på hvorfor dere ikke har anmeldt de som står bak denne siden for injurierende og falsk informasjon.
Jeg vil ikke forhåndsdømme noen, men du forstår sikkert at internettsidene jeg har vist til, gir grunn til å stille spørsmål. Jeg håper du kan gi et grundigere svar enn å bare vise til "sabotasje" og så gå over til å snakke om tv.
GjenopprettetMedlem
[/img]
GjenopprettetMedlem
Man behøver ikke spesiellt mye kunskap om autentisk sibirsk sjamanisme for å forstå at disse her IKKE har noe med det å gjøre. Se på følgende liste, og mine kommentarer dertil. Listen er sakset rett fra sidemenyen på
http://www.goldenaltai.org/ . Det finnes ingen ting her som har vært i nærheten av Sibir før de seneste få tiårene, og visse avkroker har nok helt sluppet unna denne kulturelle forsøplingen, håper jeg. Nei, her handler det om helt vanlige utvannede vestlige New Age-flummerier av den mest overfladiske sorten. "Slavic Yoga" og "Astral Karate"... Javel, nå er det er godt mulig at dette er system som faktisk fungerer, men hvorfor da presentere det som sibirsk sjamanisme og slavisk mystisisme? Hvorfor påstå at det er "ancient secrets [passed down] from generation to generation" av "Masters of Golden Altai", når enhver med en smule esoterisk kunskap kan se at det er snakk om en alldeles nykokt og heller smakløs New Age-suppe?
Indigolden Children amerikansk New Age idé med begynnelse på 1980-tallet - fri fantasi, og alle problembarnforeldres drøm...
Esoteric Psychology psykologien er en vestlig vitenskap med drøyt 100 år på nakken - hva
esoterisk sådan kan tenkes å være gjenstår å gjette seg til...
Slavic Yoga det er ikke mange måter en indisk disiplin plutselig kan bli slavisk på. Faktisk så få som null.
Tantra indisk folke-esoterisme, her handler det om bastardiserte versjoner konsentrert om kun de seksuelle aspektene som kom til vesten på 1800-talleti.
Astral Karate pussig at de på selve siden for alle disse retningene plutselig har byttet ut "astral karate" med det like latterlige konseptet "astro aikido". Man har veldig lite peiling på en hel masse ting om man gjør en slik tabbe...
Cleopatra Magic ja, Kleopatra var da godt kjent oppe i Altai-bergene allerede på Cæsars tid, var hun ikke...?
Orphica: Art Magic gammel gresk esoterisk retning som ikke er særlig utbredt nord for Makedonia...
Jeg stiller meg sterkt kritisk til både disse folkene og til de som ukritisk tar til seg "lærene" deres (sorry Namo, men slik er det). Den slaviske religionen behøver ikke å vannes ut med tantriske øvelser og amerikanske indigobarn, og den sibirske sjamanismen kan stå for seg selv uten hjelp fra indisk yoga og japansk stridskunst. Dessuten klarer slavisk religion og sibirsk sjamanisme seg fint uten
hverandre. Folkene som har satt opp parodiske/satiriske sider i protest har min fulle forståelse. I respekt for hver og en av de kulturene og de åndelige og esoteriske retninger som missbrukes og utsuges - og ikke minst av selvrespekt - burde alle protestere mot slike åpenbare overgrep som GoldenAltai begår. Å "innrømme" at, "jo, vi har blandet nytt med gammelt heivillt her" er absolutt ikke noe som gjør meg mildere innstilt. Tvert imot synes jeg det peker på at de vet godt hva de gjør, men at de faktisk ikke bryr seg.
GjenopprettetMedlem
Hei Ugla.
Takk for opplysende innlegg! Er enig med deg i at man ikke skal utgi seg for å være noe man ikke er. Og det gir jo hele sekten et noe "ullent" preg... Resten får være en smaksak.
Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
alabast: Jeg røs da jeg leste ordet "sekt". Brrr! Man får da håpe at det ikke er så ille!
Namo: Jeg er enig i at alt er sprunget ut av ingenting (Ginnungagapet), men ser du, derfra gikk vi alle hver vår lille vei.
Faktisk. Ikke engang to sandkorn kan være samme sandkorn. Slik er verden innrettet, og det liker jeg! Og vet du hva, jeg er faktisk
veldig glad at folk ser forskjell på meg og deg...

GjenopprettetMedlem
"Ugla":
alabast: Jeg røs da jeg leste ordet "sekt". Brrr! Man får da håpe at det ikke er så ille! 
Det var bare fordi jeg ikke kom på noe bedre ord i farta

Skal skjerpe meg
Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
"Namo":
Kjære alle elskede sjeler
Nå vet jeg mye mer om sjamanene fra Altai.
Det er mange store mestre blant disse folka, som jeg har møtt.
De bringer ut svært viktig kunnskap og kjærlighet, hvordan være lykkelig og totalt ”aware”.
De gamle forestillingene, kollektive mønstre vil protestere mot en forandring tilbake til din essens.
Derfor var det ikke rart at det bare tok sekunder før advarslene mot dem kom. Da jeg skrev at dem kom til Norge.
Men mange ønsker å bli fri, og gå videre. Det vil bli holdt seminar i November/desember, er det noen som vil være med.
Hadde ikke tenkt å skrive noe siden jeg er ny her, men....
Disse folka vet mye. De er imponerende å være sammen med - vel og merke en kort periode.
Du må holde tunga rett i munnen og alltid vite hva du holder på med.

Har mest lyst til å si; hold deg langt unna, men du kan lære mye også. Husk å ha full lommebok for du må betale for alt de skal gjøre for deg :icon_smile:
Det ligger tjukt med pengeenergi rundt disse folka, men de jobber med deg dag og natt så det er billig timepris.......

GjenopprettetMedlem
Jeg har selv ikke noen formeninger om disse sjamanene fra Altai, til det vet jeg for lite om dem.. men jeg vet at jo mer negativitet du ser i andre, jo mer negativitet finnes i deg selv..
Inger Lise.