Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det er en god artikkel, som tar opp en del ting jeg har fundert over selv.
Anonymous
Dette var kjempebra lesning.

Mange interessante tanker om ting jeg også har tenkt på.
For meg var den direkte befriende og inspirerende

,
(som den vingeklipte og temmede kunstner/sjaman/galning jeg er.

)
GjenopprettetMedlem
Sjamanisme= living on the edge.
Så trøster jeg meg med at "normalen" er et gjennomsnitt av alle oss gale

GjenopprettetMedlem

Ja, ikke sant...?
Frykten for å skille seg ut, holder de fleste tilbake
i ”formen” for det godkjente normale.
Er du fri for frykten, ( av hva andre syns og mener)
Ja, da vipper du på grensen til ”galskap”.
Hva er vel livet uten fantasi, kreativitet, innlevelse, utlevelse
m.a.o. ”galskap”.
Kan jo bare unnskylde meg med at jeg er kunstner he he … :P
FAST Enterprise [Crawler]
Hjelp!!!

Tør nesten ikke si at jeg har gått på kurs, vært med på trommereise, hvor jeg traff mitt kraftdyr. Jeg har i mine syn, IKKE blitt partert, satt sammen og fått noen kropsdeler tilovers

Jeg har passert 60, er jeg da en glemt sjaman som bør komme frem fra skapet

Er det noen her som tør si at de er sjaman etter å ha lest den artikkelen

Ha en strålende dag!
Kristine

GjenopprettetMedlem
Hmmm.... Man kan oppfatte det forskjellig....

GjenopprettetMedlem
Apropo denne tråden....
Var det høna eller egget som kom først....?
http://www.alternativopplysningen.no/Ny ... nisme.htmlGjenopprettetMedlem
Denne undersøkelsen er noe av det mest positive som har skjedd innen sjamanisme i Norge i moderne tid. Håper vi følger etter Alaska der
Om det var høna eller egget som kom først...nei det måtte fåglarna veta...

GjenopprettetMedlem
Ja.... Denne "kreative galskap" kan heale annen galskap...

GjenopprettetMedlem
Jeg har lest det - har tenkt - og ergo er jeg heretter livskunstner

PS.1 : Kan noen fôre denne mannen med real urkost og ta han med laaangt ut i villmarka for 14 dager - minst
PS.2. : Schizofreni o.a. psykiske lidelser - også de lettere - kan bl.a. ha sitt opphav i noe så patetisk og enkelt som B-vitaminmangel - enda en grunn til å spise skikkelig mat ...
kariw
GjenopprettetMedlem
P.S. 1. Ta ham med på "Utesitting på Finnmarksvidda"!
P.S. 2. Ja, det er flere som styrker den teorien der!
Anonymous
det er da ikke noe å uroe seg for om man "er sjaman" eller ikke... ordet sjaman er opprinnelig en antropologvitenskapelig betegnelse på "alle som driver med ting vi i vesten ikke helt tror at funker" (setter ting litt på spissen men). de fleste kulturer hadde flere forskjellige "yrker" som ville gått under betegnelsen "sjaman". de gamle, de kloke, de synske, krigerne, høvdingen, helbrederen, åndemaneren, magikeren... the list goes on. synd at folk prøver å leve opp til det arketypiske bildet på ur-profeten. "sjamanen" som utfylte flere av disse oppgavene, hadde enorme personlige kriser og hadde det rett og slett ganske forferdelig. selvfølgelig, de fikk også et livsyn som gjorde at de var fornøyd med sitt liv selvom de fikk motgang. som budha

hvis man virkelig vil bli sjaman bør man vell sette seg en måned i en hule uten mat å drikke, ikke gå på kurs... men hvem vil vel det ? bare jesus er jeg redd