GjenopprettetMedlem
jeg hadde lnettopp skrevet et langt svar, men så fikk jeg systemfeil i hodet og lukket nettleseren, slik at hele sulamitten forsvant i neteren... Akkja. Jeg stikker heller inn i lothusen, for dette var kjipt gitt. Ville bare si at artikkelen er en fin motvekt, og at tråden etter dette bør betraktes som balansert. Essensen i det svaret som jeg holdt på med, var noe slikt som at visualisering er moro, men i de tilfellene hvor systemet er problemet, så er politisk organisering som regel påkrevet, dersom ondet skal plukkes ved roten. Den som har ører, hør.
Anonymous
Passopp - i selvransakelsens ånd så er det klart at du skal få skrive hva du vil og hva du står for. Helt greit. Jeg har vært litt for streng med deg før ang den biten og det er en selvfølge at du skal få lov til å si hva du vil. Men det er noe som sier meg at du burde kanskje leke mer og erfare mer ekstase...........eller hva? Jeg kjenner deg ikke personlig - men jeg ser sjelden din lekne side her inne - hvor har du gjemt den lekne Passopp-siden din? Hvorfor bare gravalvorlig hele tiden? Har du gjemt den i en bok?
Du har en sånn enorm lidenskap for bøker og det er utrolig flott å observere.

Jeg er også til tider henrykt over det du klarer å hoste frem av urler. Jeg er mektig imponert. Jeg har hatt noe imot deg før - ikke nå lengre. Det er sikkert noe i min atferd her inne som provoserer deg - og din atferd har provosert meg fordi den mangler en leken side som jeg ser det og er ensidig gravalvorlig. Men hva med å ta litt selvransakelse i ditt sinn? Mulig at du er mye mer leken enn det du fremviser her inne - som en gravalvorlig ekspert på å finne linker og bøker. Og den jobben er du en mester. Dr Bok Passopp.Og du får være så mye gravalvorlig og deg selv så mye du vil for min del.
Jeg har sendt deg healing i går i en seremoni jeg hadde med meg selv igår. Det er healing til hyllest for det barnlige og den lekne siden. Til det gudommelige. Jeg vet ikke om du har tatt det i mot - men håper du gjør det. Og du får gjøre hva du vil - si hva du vil - osv...men ikke forvent noe hva jeg skal si og svare da. Det gjør jeg ikke med deg. Ellers får du ha en ny boklidenskapelig aften.
GjenopprettetMedlem
Eg trur den artikkelen om The Secret fra Skeptic som du David også fekk,kanskje er Passopp sin måte å "leike" på?

Kva syns du om det artikkelen seier om The Secret ?
Er det i det heile tatt interessant?
GjenopprettetMedlem
Er enig med Final Tribe her. Les artikkelen og kommenter DEN.
Ellers linker til Passops mer "lekne" sider, for de som måtte ha gått glipp av det...
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4158.0
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4546.0
Bare sånn at DET er nevnt

Anonymous

Okey,Inger Lise - den er grei

GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Vel.... jeg er av den tro som ; Hva du sender ut får du tilbake!
Og visst er "The secret" ingen hemmelighet.... Det har virket i alle tider.
Skeptikere vil alltid finnes...på alle områder!
Flesteparten på denne kloden tviler på at sjelen finns, så hvordan kan de da tro på "The Law of Attraktion".

LIVET BLIR HVA DU GJØR DET TIL!
I dag har jeg bestemt meg for å ha en riktig fortreffelig dag!
Ønsker dere det samme!

GjenopprettetMedlem
låvv til dere alle

minner forøvrig om åttende mars feiringen senere i dag
unite and fite
fight for your right
make the world a peaceful place
make your dirty soul into a pure, green wood
make love forever
and make it good
accept yourself
accept your neighbour
and even his wife
(make love to her if you want,
but don`t let your neighbour see it
accept it, if he gets angry
or slap him gently over the ass,
with a smiling gaze
and he might show you his gay side)
make love
make love, not war
make food not war
make it better, every day
make the world a blessed star
remember your neighbour-
even he when he hits his wife and his mouth is ugly,
with a breath of licour
he hits her out of love
and he drinks because of love
he was made
in love
we all are
ugly and beauty alike
heal yourself
and heal the world
let the heartbeat of the drum make the woldd dance anew
make it better each day
and it will be done
and forever
with love
LOVE FROM BR
LOVE
LOVE

GjenopprettetMedlem
Jeg har også sett filmen, og nå lest artikkelen Passopp la inn. Jeg synes det er viktig å være kritisk til sånne "Quick Fix" løsninger som presenteres i filmen. Derfor synes jeg artikkelen ga god motvekt.
Samtidig vet jeg at det finnes en kraft der ute, og en plan ialt som skjer. Jeg vet at det som skjer i mitt liv er basert på de valgene jeg gjør og på hvilken instilling jeg har til meg selv og til livet.
Jeg synes filmen kan være et godt utgangspunkt for noe, men som det blir påpekt iartikkelen, hvis man bare setter seg ned og venter på å få det man ønsker seg ramlende ned i fanget, kan man komme til å vente lenge...
Man må nok jobbe for å få ting til å skje, men hvis man endrer sine tanker og følelser fra negative til positive, tror jeg også at utfallet av det man gjør blir så mye bedre. Både for en sjøl og for andre. Det er med livet som med alt annet, man bør ha en klar og god intensjon
Så derfor støtter jeg Sjelevenns intensjon for dagen, og ønsker også alle dere en fantastisk dag

Anonymous
[Psst! Have you heard The Secret? If not, the first thing you need to know is that The Secret isn’t a secret, and this in itself should set your skeptical alarm bells ringing, since whenever the very name of a thing is a contradiction of the thing itself, it is easy to imagine that the bridge up ahead may be washed out.
Enig her at det ikke er en hemmelighet(urfolk,mystikere,sjamaner mm har jo hatt kjennskap til denne loven om tiltrekningskraft i det uendelige - årtusener), men hvorfor skal man ta alt som de kommer med bokstavelig?Som jeg ser og erfarer det så må man se ESSENSEN bak "The Secret"-dokumentarfilmen. Hva er essensen - hva er det som ligger bak ang prosesser i vårt sinn og dette med å følge våre drømmer - og hvordan påvirker vi verdenen via vårt sinn? Sinnet rommer følelser og det mentale(våre tanker). At vi har et enormt gudommelig potensialet er det ingen tvil om i mitt sinn - en kan sikkert analysere ihjel og stykke opp det ene og det andre så mye en vil - men poenget mitt med å hylle THE SECRET er at en bør se på essensen i budskapene til psykologene,visjonærene,filosofene mm der sånn.......essensen i hva vi sender ut til verden - universet og det vi får tilbake. Og at vi er SKAPENDE vesener - og vi kan oppnå våre innerste og dypeste drømmer om man virkelig går inn for det med hele sin sjel og da vil livet presentere løsninger og tillate en å gjøre det. En kan bruke symboler ang hva en ønsker seg mer av i livet - leke med det og se om en kan føle det vil skje osv....
Det er viktig å ha en viss kritisk sans(ikke ta alt for gitt og sånt) - men om man har en mentalitet om at man skal hele tiden motbevise og debunke det enorme potensialet vi har som gudommelige vesener og hele tiden finne huller i det så vil de aldri finne essensen i THE SECRET-dokumentarfilmen som har med loven om tiltrekningskraft å gjøre. Om de ikke endrer noe i sin bevissthet. Det viktigste er å tro på sine erfaringer og hva en kan oppnå i livet. Og så kan en bli inspirert videre å gå den veien en ønsker å gå. Jeg har erfart så mye i livet som beviser at lover om tiltrekningskraft eksisterer i aller høyeste grad - jeg har ikke behov for å bevise det. Om man går litt bak og ser essensen i vårt sinn - hvordan den fungerer og hvordan man kan påvirke så forstår man essensen i THE SECRET - det er ikke en hemmelighet eller noe nytt for meg - men jeg klarer å se essensen i det. Det er det som er det viktigste. Om man har trang til å debunke THE SECRET til det fulle og dette med loven om tiltrekningskraft - ok, så er det din rett å gjøre det. Men jeg har også rett til å si hva jeg mener om dette og den gav meg ideer,clues og hints om noe i mitt sinn. Fordi jeg er opptatt av essensen - grunnleggende ting i den dokumentarfilmen. Og å se den etter å ha meditert,drevet med yoga,vært med i planteseremoni o.l. så har en så åpne chakra-kanaler - at det å se denne filmen vil gi en a-haopplevelser som jeg ser det. Ikke noe nytt egentlig det de kommer, men det var likevel noe som gav meg hint om noe....
Anonymous
Inger Lise:
Jeg har også sett filmen, og nå lest artikkelen Passopp la inn. Jeg synes det er viktig å være kritisk til sånne "Quick Fix" løsninger som presenteres i filmen. Derfor synes jeg artikkelen ga god motvekt.
Fair enough, men som du også sier - ESSENSEN i denne filmen - det grunnleggende er jo fint å få innblikk i - erfare......jeg var overhodet ikke interessert i å høre hvordan en skulle tjene mer penger og få noe materielle ting - men så på filmen i mer åndelig sammenheng - drømmer der sånn....
Anonymous
"Final Tribe":
Eg trur den artikkelen om The Secret fra Skeptic som du David også fekk,kanskje er Passopp sin måte å "leike" på? 
Kva syns du om det artikkelen seier om The Secret ?
Er det i det heile tatt interessant?
En veldig sær lek...

Kanskje jeg burde leke mer skeptiker-rollen....inni mellom..tøyse og tulle med den rollen der....David leker en erke-skeptiker - nja,skeptisk......ser veldig gravalvorlig ut....dødsalvorlig ut......kan bli morsomt det...

Hva synes du?

Jeg har jo nevnt det nå nylig og om man skal gå i dybden og essensen av THE SECRET - dokumentarfilmen så bør en se den først(jeg råder etter å ha meditert,drevet med yoga eller andre spirituelle aktiviteter - inkl å gå ute i Naturen) og så kan man studere det kritiske materialet også. Men å forstå essensen er det jeg vil frem til - ikke å sluke alt det som er i THE SECRET rått - men det grunnleggende der...loven om tiltrekningskraft eksisterer i mitt sinn - i min verden. Så får andre ha sin holdning og mentalitet til det. Det er ikke noe nytt for meg - men jeg trenger å finne enkle ord ang slike ting som skjer i sinnet og hvordan det kan påvirke ens liv.
Anonymous
Inger Lise:
Jeg synes filmen kan være et godt utgangspunkt for noe, men som det blir påpekt iartikkelen, hvis man bare setter seg ned og venter på å få det man ønsker seg ramlende ned i fanget, kan man komme til å vente lenge...
Man må nok jobbe for å få ting til å skje, men hvis man endrer sine tanker og følelser fra negative til positive, tror jeg også at utfallet av det man gjør blir så mye bedre. Både for en sjøl og for andre. Det er med livet som med alt annet, man bør ha en klar og god intensjon
Det man virkelig ønsker seg kan manifestere seg - men som du sier en må igjennom visse prosesser og så kan en bli inspirert til å gjøre sånn,sånn og sånn for å komme seg videre. Og intensjoner har jo samme effekt som loven om tiltrekningskraft - eller rettere sagt samme essensen i det - hva er egentlig forskjell på intensjon og "loven om tiltrekningskraft" - går de ikke om hverandre?Det er forskjellige ord her - men egentlig mye av det samme som jeg ser det. Det jeg sender ut av intensjon(via følelser og tanker) - kommer tilbake på en - og en må jobbe seg igjennom visse prosesser for å nå de målene og ønskene en har satt seg i livet - og man må vise mot og vise takknemlighet..ikke alltid så lett det heller.
GjenopprettetMedlem
Personleg reagerer eg på "innpakningen",slik
eldgamle Laws of Attraction er blitt gjort til noko totalt kommersialisert i amerikanske talkshows etc.
Og det at den uten vidare kan overførast til økonomisk vinning,suksess the american way etc.
Slik eg blir oppgitt over å sjå folk virre rundt i ørska med bøker ala "how to become rich etc."
Har i mitt fjerne nærmiljø sett folk som med hypnotiserte auge sitt og stirrer på Oprah,og svel heile pakken om at ein kan visualisere pengar,velstand ,sjølvkontroll etc. Folk som ikkje har muligheten for å få fem flate øre ekstra!
Og når ti-åra går,og levestandarden likevel stig(av andre årsaker) så pass at dei har muleghet til å bli overvektige(og sjuke)the american way,når dei har to bilar i garasjen og knapt orker gå,eller diskutere politikk meir,då er dei komne i mål????
Uff,måtte berre få det ut.men det er altså dette eg reagerer på,the quick fix for Evertyhing.
Ellers vil eg seie god kvinnedag til alle kvinner og menn her inne!

Anonymous
Final Tribe:
Uff,måtte berre få det ut.men det er altså dette eg reagerer på,the quick fix for Evertyhing.
Det gjør jeg også faktisk - dette med måten innpakningen er - MEN jeg fokuserer ensidig på hva som er bra med den - det er også i min ånd...fokusere på det som er konstruktivt og positivt - essensen og det grunnleggende - hvorfor drukne i skeptikerens ånd når man kan ta noe essensielt fra THE SECRET? Jeg forstår jo godt skepsien mot dens innpakning - men for min del elsker jeg å se på det grunnleggende - essensen i det og noe som jeg tar med meg videre i livet mitt. Men det er sunt å snakke om det som ikke er bra med innpakningen - det er jeg med på - men går det ikke an også å fokusere på det som er positivt med det? En velger selv hva en vil fokusere på!
GjenopprettetMedlem
JAJAJA,men essensen er ikkje ny for meg.

GjenopprettetMedlem
Nettopp! Se essensen og gjør det om til din versjon!
Men hvorfor skal man ikke kunne ønske seg materielle ting også?
Jeg ønsker meg en økonomisk trygghet, så jeg slipper bekymre meg for å ikke få betalt regningene.....
Og det har jeg ingen dårlig samvittighet for..... :innocent2:
He he....

Du er i form idag, David!

:eusa_dance:
Anonymous
"Sjelevenn":
Nettopp! Se essensen og gjør det om til din versjon!
Men hvorfor skal man ikke kunne ønske seg materielle ting også?
Jeg ønsker meg en økonomisk trygghet, så jeg slipper bekymre meg for å ikke få betalt regningene.....
Og det har jeg ingen dårlig samvittighet for..... :innocent2:
He he....
Du er i form idag, David!
:eusa_dance:
Når man skal oppnå drømmer som koster noe så er det helt klart at en må få presentert løsninger for å tjene mer penger. Helt klart. Det trenger som du sier - ikke å være noe negativt. Jeg hadde lite penger for 3 år siden - jeg har drømt om å reise endel - jeg har flyttet på meg - jeg har gitt universet signaler om at jeg ønsker å reise mer og så har jeg fått fast jobb(for et par år siden) og nå kan jeg reise endel. Jeg har gitt signaler i mitt sinn og så har jeg blitt presentert løsninger på hvordan jeg skulle få mer penger til å oppnå mine mål.
Det du sier i første setning er mitt budskap ang THE SECRET........
GjenopprettetMedlem
David. I sjamanismen jobber man jo nettopp med det som kalles "loven om tiltrekningskraft".
Det er jo sånn at alt henger sammen og at alt er ett, alle påvirker vi alt som er rundt oss. Og det vi sender ut er det vi får tilbake. Som du sier, ikkeno nytt.
Det jeg reagerer på i filmen er den materielle vinklingen. Det er en film om hvordan skaffe seg selv alle slags materielle goder. Og slik jeg ser det bruker de et åndelig prinsipp for å oppnå dette. Pervertering ville kanskje vært det dekkende ordet for sånt. For det har ikke mye med åndelighet å gjøre lenger.
De fleste av oss på sonen kan se dette og skrelle bort det perverterte, slik at vi finner igjen det åndelige som ligger bakenfor. Dette nettopp fordi vi er en del av et fellesskap som jobber med sånne ting, slik at det ikke er ukjent for oss.
I det ordinære samfunnet er ikke det åndelige aspektet ved livet, og de "lovene" som gjelder der, like kjente. Dessuten er de fleste mennesker slaver av det materielle. Derfor vil en sånn film kanskje skape et fokus som ikke går så mye på medmenneskelighet og omtanke for andre, bare enda mer på MEG og MINE behov.
Jaja. Det er nok mange som ikke synes det er så ille heller. Men jeg er nå engang sånn at jeg mener at skal man be om noe, skal man be om det til alt og alle på hele jorda, ikke bare til seg selv. For vi er alle ett.
Og dette ble kanskje et sidespor, men jeg tror det er fler enn meg som har tenkt tanken...

Anonymous
Inger Lise:
Det jeg reagerer på i filmen er den materielle vinklingen. Det er en film om hvordan skaffe seg selv alle slags materielle goder. Og slik jeg ser det bruker de et åndelig prinsipp for å oppnå dette. Pervertering ville kanskje vært det dekkende ordet for sånt. For det har ikke mye med åndelighet å gjøre lenger.
De fleste av oss på sonen kan se dette og skrelle bort det perverterte, slik at vi finner igjen det åndelige som ligger bakenfor. Dette nettopp fordi vi er en del av et fellesskap som jobber med sånne ting, slik at det ikke er ukjent for oss.
Jada, jeg reagerte også på den ensidige materielle vinklingen.....men jeg velger å fokusere mest mulig på essensen i THE SECRET og at en kan pakke det inn i sitt eget liv......En velger jo selv hva man legger i denne filmen. Noen velger å se mest på det negative med den og andre ser mer på det positive - så det er jo en fin balanse

GjenopprettetMedlem
"David":
Inger Lise:
Jada, jeg reagerte også på den ensidige materielle vinklingen.....men jeg velger å fokusere mest mulig på essensen i THE SECRET og at en kan pakke det inn i sitt eget liv......En velger jo selv hva man legger i denne filmen. Noen velger å se mest på det negative med den og andre ser mer på det positive - så det er jo en fin balanse 
Tjah...og da er vi tilbake til deg og ditt syn....
Det jeg synes er ille er ikke mitt eller ditt syn, men åssen en slik film blir oppfattet av millioner av andre mennesker!
And that`s MY point