Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fant denne på You Tube. Klippet kommer fra filmen "Blueberry". Helten i filmen kjemper mot sine traumer og en sjeletyv. Litt tynn story, det er vel ikke mer å forvente fra noe som opprinnelig er en tegneserie. Men den er absolutt severdig. Klippet viser realistiske bilder fra en Peyote-visjon. Jeg så filmen før jeg dro til Peru. Da syntes jeg disse visjonene virket litt i overkant...når jeg ser dette klippet nå skjønner jeg at de som har vært med å lage effektene har vært med på dette sjøl og vet hva det dreier seg om.

Så til alle enteogen-interesserte: et lite innblikk i plantevisjonenes verden:

http://www.youtube.com/watch?v=3lnJ0uvbSK8
AdsBot [Google]
Trøste og bære! ::)
Dette var nok til å skremme noen og en hver ...
GjenopprettetMedlem
Takk for linken Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Takk,gammle minner dukket opp fra de ville 70 åra :icon_redface: :w00t:
GjenopprettetMedlem
I går snubla eg inn på Posten i eit ærend,og fann i staden dvd-filmen Blueberry for kr.59.90 og tenkte;kvifor ikkje?
Flaks igjen!

Eg skjønner kvifor den går på biiligsalg. Ikkje fordi den er dårleg,men fordi klassiske westernfans vil bli skuffa og forvirra.
Kampen mellom helt og skurk blir ikkje tilslutt utspelt i ei støvete,tom gate med fulle hylster,men på eit anna "plan".
Ikkje godt å forstå vis einaste ein inntar er bønner,potetgull og flesk...

Men filmen hadde masse fin natur,stilig filming,mystisk indianarkultur og ein god porsjon sjelehenting og anna romestering i sinnet.
For meg vart det vel autentisk,og det viser den enorme viktigheten av å ha ein kyndig spirituell guide ved si side.....vis ein ikkje  tek sjangsen på å forbli i gråsona....

Her ein meir "publikumsvennleg" og heimekoseleg peyotetrip frå westernfilmen"Young Guns"
http://www.youtube.com/watch?v=11rsHQ15gE0&feature=related :innocent2:
GjenopprettetMedlem
I tillegg får man glimte Shipibo sjamanen Guillermo Arévalo, som har vært læreren til Jan Kounen, mannen som lagde filmen ;D
GjenopprettetMedlem
Ikke mye fristende må jeg si....  :w00t: ( Den ligger her inne fra før...)

Takke meg til en god gammel "bestemor"...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takk for interessant link og bekreftende kommentar.

Noe annet:
Finnes et uttrykk tilsvarende " bad trip " i peyote-sammenheng?