Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen som har navn, telefonnr eller adresse til snåsakallen?

Jeg husker han var nevnt her før, men det går ikke an å søke.

Mvh  Stridshjelp
SEO Crawler
Dette er mer enn merkelig, kjære stridshjelp..

Jeg møtte han nemlig idag.

Nummeret hans er ikke å finne på nettkatalogen eller tlf-lister lenger...såvidt jeg vet.

Jeg kjøpte et par bøker av ham, fikk dem signert, et håndtrykk og et vennlig blikk.

Fin gubbe, men han er tunghørt, så vet du det hvis du får ham i tale.

Alt godt til Snåsamannen!  :respect:  :eusa_clap:  :wub:

Han heter forresten Joralf Gjerstad, lykke til!
GjenopprettetMedlem
Tråden om "Snåsakaill'n" var http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=102&topic=3191.msg26652

Som Torstein sier, Snåsakaill’n heter altså Joralf Gjerstad, og har en svært enkel adresse: 7760 Snåsa

Folk bes å kontakte Gjerstad per brev.  Han mottar 2-300 brev daglig, som han nevnte at han prøver å lese.  Siden mannen selv ønsker brevhenvendelser, bør ønsket respekteres. 

Om det gjelder akutte, livstruende ting der tlf nr trengs, kan jeg kun gi en 3-4 ulike forslag om kanskje hvordan få tak i rett nr, og som sikkert ikke er bedre enn andres folks forslag.  Bl.a  finnes det svært få folk med Gjerstad-navnet i Snåsa som har valgt å stå oppgitt i telefonopplysningen.

Nytt om Joralf Gjerstad: Jeg ser på NRK Trøndelags webside at de snart skal utgi en DVD om ham, som vil inkludere masse mer materiale og intervjuer tatt opp i forbindelse med dokumentarprogrammet.

TV programmet ”Kjenner du varmen” kan ennå ses gratis på nett TV http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/194615

Bøker om og av denne mannen--der en er helt ny i høst:
Å stå i lyset / Joralf Gjerstad
Innbundet | Embla | 1. utg. | 2006 | Bokmål | ISBN: 8292577173

Det godes vilje : minner fra liv og virke  /  Joralf Gjerstad; Joralf Gjerstad (Omtalt)
Innbundet | 184 sider | Trøndersk forlag | 1. utg. | 2004 | Bokmål | ISBN: 8292305076
GjenopprettetMedlem
Tusen takk, for informasjon begge to. Nå setter vi i gang og skrive brev. Jeg vet ikke om han ringer til dem han skal jobbe med, men det kan jo bli litt komisk, da både snåsakallen og faren min er tunghørt!

Tilda fant jo også den linken jeg prøvde å leite etter, men der sto det jo mest om tv-programmet. Jeg så det programmet, og det var facinerende. Det var noe med øynene hans som var fengslende:mørk, lys og intens på en gang.

Pussig at Torstein traff ham i dag! Verden er ikke stor!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
TV-programmet sendes på nytt på NRK TV2 i kveld kl. 21.25, samt på NRK TV1 2. juledag 2008:

Kjenner du varmen? (ttv)
Norsk dokumentar. Tusenvis av mennesker har reist til den lille bygda Snåsa og håndspåleggeren Joralf Gjerstad (82), for å få hjelp. Snåsakaill'n som han kalles i Trøndelag, er landskjent for sine helbredende og synske evner. Og denne jula har boka om ham vært den store bestselgeren. Hvem er denne mannen, og hvilke evner er det egentlig han har?

Sendt 29. mars 2007.
Blir også sendt 26. desember (NRK1).

Les mer her: http://tinyurl.com/6j5klw
GjenopprettetMedlem
Jeg så etter i telefonkatalogen, men nei ingen med det navnet der. Skulle gjerne ha snakket med ham.
Det kan hende at han er overarbeidet.

Han ser ut (på TV programmet) til å være en person med mye innlevelse og medfølelse.
GjenopprettetMedlem
Æ trur man treff dem man skal, når man skal og takk for det, - Torstein  :wub:
GjenopprettetMedlem
Han har fått hemmelig telefonnr.
Du må ringe hotellet på Snåsa, så skal de se om ting passer.
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

Jeg så det programmet, og det var facinerende. Det var noe med øynene hans som var fengslende:mørk, lys og intens på en gang.

Mvh Stridshjelp

Jeg er også berørt av øynene hans ( har forresten ikke møtt ham). Blikket lever videre i meg. Og jeg tyr ikke lett til  slike ord.
Programmet tar opp en del vitnesbyrd som også skildres mer tydelig og utfyllende i boken til Kolloen, en bok som forøvrig er illustrert med flotte portretter. Sev da er øynene iøynefallende. Bokstavelig talt.
GjenopprettetMedlem
"sandel":

"Stridshjelp":

Jeg så det programmet, og det var facinerende. Det var noe med øynene hans som var fengslende:mørk, lys og intens på en gang.

Mvh Stridshjelp

Jeg er også berørt av øynene hans ( har forresten ikke møtt ham). Blikket lever videre i meg. Og jeg tyr ikke lett til  slike ord.
Programmet tar opp en del vitnesbyrd som også skildres mer tydelig og utfyllende i boken til Kolloen, en bok som forøvrig er illustrert med flotte portretter. Sev da er øynene iøynefallende. Bokstavelig talt.

Jeg snakka med en mann i går som hadde vært to ganger hos Snåsakallen og blitt helbreda. Han sa at han ble veldig redd han i begynnelsen, for han var helt svart i øynene, og han fikk en følelse av at han så tvers igjennom ham.  Når han fikk healing hadde han kjent en sterk kraft fra hendene hans, som gikk gjennom kroppen. Han hadde også en synskhet som gikk på kroppen. Mannen oppsøkte healing for et kne, men årsaken satt i ryggen.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Fra dagens Aftenposten: http://www.aftenposten.no/kul_und/litteratur/article2813513.ece
GjenopprettetMedlem
Og fra dagens Dagbladet:-)
http://www.dagbladet.no/2008/12/30/kultur/litteratur/helse/4195139/