Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke om på hvor mange er klar over det ,men når dere går i skogen eller i fjellene så er det lurt å bruke dyre stier . Når en vandrer på dyre stier så blir man mer utholdende og kan få en opplevelse av dyret. Den går inne deg mens en holder på stien dens.
Den triksen brukte jeg blant annet i Jotonheimen i sommer.
GjenopprettetMedlem
Jotunheimen,ja...et flott område.
Hva slags dyr er det du følger der da? Jeg tenker at når det gjelder rovdyr,kan de bli slitsomme turer,eller veldig korte turer...
GjenopprettetMedlem
Bruker sjøldyrestier i skogene heime, og bruker man øynene godt
finner man mange "skjulte" stier som fører deg til steder hvor få mennesker har
satt sine bein. Mange spennende opplevelser kommer som følge av dette. 8)
GjenopprettetMedlem
Det var nok reinsdyr stier ,men underlig nok føltes det som en fjellgeit.
Jotonheimen er et fint sted for utesitting blant annet,tross i mange turister kan man finne mange steder der kan man være uforstyrret  :w00t: .Kjempene som bor der har kastet digre steiner etter meg,antageligvis ble de forstyrret av meg. :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Du må være forsiktig,Dimi,kjempene forvitrer rett som det er!
Har aldri fulgt reinstråkk,men har derimot fulgt flyverutene til noen ørner over flere år.Det er også interessant.(jeg følger med fra bakken,altså :eusa_liar:).
I sommer fikk jeg gå i sporene til bjørn,og det gjorde meg veldig bevisst på at vi ikke er de eneste som har krav på kjøtt her på kloden. Vissheten om slike skapninger i nærheten,skjerper opplevelsen i naturen,man observerer med en gang annerledes og mer detaljert,føler jeg.
GjenopprettetMedlem
Ja. I jotonheimen så jeg reinsdyr som oppførte seg litt underlig.De stå på toppen av isbreet, også skulle de ned.De begynnte å skli nedover,men plutselig stoppet hele floken og sto i kansje 10 minuter uten å røre på seg de sto der som statuer ,også begynte de å skli nedover gjenn.Har aldrig sett makan til. :o

Noen sier at de hører etter om isen sprekker. :o
Er det noen som har andre forklaringer på en slik oppførsel?
Sensis [Crawler]
Reinsdyrtråkkene på vidda tar en også gjennom landskapet på den mest fremkommelige måten. Det har jeg erfart mange ganger på tur til Røyehodet. Der kan vandringen komme inn i ganske ulendt terreng til vidda å være, men faret etter klauvene kan lede en smidig og smart gjennom kløfter og skar og frem til målet.

Å følge dyrespor inn gjennom mytelandet er en gammel sjamanmetode. Slik kan man finne frem til sitt kraftdyr.

Mvh Ailo
GjenopprettetMedlem
Husker vi fulgte sauestier rundt om i skogen da jeg var barn, av og til forvillet vi oss helt  :o Moro var det lell, og spennende  :w00t: