Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Slike "fløyter" skulle jeg gjerne hatt...

Interessant!

http://www.entheosound.com
GjenopprettetMedlem
Har en lignende hjemme i kjøkkenkarmen.
Den er maya og av leire,men samme oppbygning,det jeg kan se. En maisgud med en diger...kremt penis.. til å blåse på... :redface:
Ikke allverden lyd,men så har jeg aldri tatt den riktig alvorlig heller.
Mulig jeg prøver mer når jeg kommer hjem...
GjenopprettetMedlem
Dette var artig, Torstein, and what a coincidence, mandag kveld sistleden så brukte jeg en slik for første gang i mitt liv, og blåste på en av dem. Da 12 personer gjorde det samtidig hørtes det ut som å stå på dekk på hurtigruta i orkan over Vestfjorden (eller Østhavet, som jeg har opplevd). Dette er ikke noe du blåser på i OBOS-blokka til kveldsmusikk. Det er litt forskjellig frekvens på hver fløyte, og når de interfererer er det til å få bakoversveis av. MULIGENS ble en begynnende bihulebetennelse jaget på vill flukt for mitt vedkommende. Dette var første gang jeg deltok, men det blir kanskje flere.

Det skjer her, for de som bor i Oslo-området, og nå siterer jeg også en email fra en venn...:

Hei,
Jeg minner om neste lydsirkel mandag 15. januar 2007 kl. 19:00 på Unity-senteret. Velkommen til årets første lydsirkel! Det er lydsirkel annenhver mandag samme tid og sted. Varer til ca. kl. 21. Vel møtt!

PS: Her kan du laste ned og høre på et lydopptak fra en lydsirkel tidligere i høst:
http://www.spirituellkultur.org/lydsirk ... 082006.mp3

Send gjerne denne invitasjonen videre til andre interesserte.
Her er den generelle teksten om lydsirkelen:
----
Er du interessert i lydmassasje, resonanslyd, overtoner og inspirativ musikk? Da er du velkommen til Lydsirkel annenhver uke i Unity-senteret, rom nr. 208 i 2 etasje. Delta selv med instrumenter eller med din egen stemme. Vi har med oss 2-4 musikere hver gang med gitarer, trommer, blåseinstrumenter, didjeridu.

Vi starter en lydsirkel med å harmonisere våre energier ved hjelp av kraftfulle, peruanske fløytekrukker. Samspillet mellom lydinstrumentene og overtonene bidrar til å synkronisere hjernehalvdelene, og får hjernebølgene til i svinge i Alfa-rytmen. Deretter går vi over i en kontemplativ og fokusert tilstand - i form av en lydreise - ved hjelp av didjeridu, tromme, fløyter, krystallbolle, worldstick, marimba, perkusjonsinstrumenter, chanting.

Annenhver mandag kl. 19:00 på Unity-senteret på Youngstorget i Oslo (for veibeskrivelse, se www.unity.no ).
Inngang NOK 40.- (overskudd går til innkjøp av instrumenter). Lydsirkelen startet opp høsten 2005.

Meld deg på lydsirkelens epostliste her: http://mailman.spirituellkultur.org/mai ... /lydsirkel
eller ved å sende epost til thomas@spirituellkultur.org.
----
Velkommen! - Thomas

P.S. Ser at et sett på 12 stk. som vi brukte mandag, koster $2400,-! Og at første bestilling var fra Oslo, Norway...
SEO Crawler
Jøss!

Ja, de visste hva de gjorde når de laget slike fløytekrukker...

Fikk umiddelbart lyst å kjøpe noen, men de var dyre... kanskje er det så at man skal reise dit, få litt føling med ting på en eller annen måte og ikke bare dra visakortet..

Men i Oslo skjer det...litt langt unna for meg, right now..

Kos deg. Å bruke lyd og resonans har jeg storligen tro på!
GjenopprettetMedlem
Oppdatering: Neste lydsirkel (se mitt forrige innlegg) er mandag 12. februar 2007 kl. 19:00 på Unity-senteret i Oslo.

Nå vil jeg tipse om et annet arrangement:

VERDENS LYDHEALINGDAG 14. FEBRUAR 2007

Unity inviterer for første gang til en lydsirkel for å markere Verdens Lydhealingdag.

Tid: Onsdag 14. februar 2007 kl. 19:00 - 20:00.
Sted: Unity, Møllergt. 23, Oslo.
Entre: kr 40,-.

I år er det 5. gang Verdens Lydhealingdag arrangeres. Mange grupper verden rundt samles denne dagen for å ha fokus på healing kombinert med chanting av A-vokalen. Alle interesserte er derfor hjertelig velkommen til Unity for å bidra med en intensjon om Fred og Kjærlighet uttrykt gjennom A-vokalens universelle resonansfelt.

Lydsirkelen starter med bruk av peruanske fløytekrukker som synkroniserer hjernehalvdelene og stimulerer til en mer fokusert bevissthetstilstand p.g.a. av en økning i alfa-hjernebølgeaktiviteten.

For mer informasjon om Verdens Lydhealingdag henvises til Jonathan Goldman's nettside:

http://www.healingsounds.com/sounds/worlddayinfo.asp

Vedlegg: to fotografier fra lydsirkelen 29. januar 2007.
(Disse kommer fra Tor Paulsen via Thomas Gramstad — se hans adresse i mitt forrige innlegg her.)
📎 lydsirkel2901200701.jpg
📎 lydsirkel2901200702.jpg
Anonymous
Kjempespennende! :eusa_dance:
Har stor tro på lydhealing. Desverre er jeg altfor langt unna.
GjenopprettetMedlem
Hei Perle, hvis du ser på den sida det henvises til så er det oppfordring til folk over hele verden om å delta også i heimen osv., og at dette vil skape globale resonansbølger m.v. Det tar jeg muligens med en klype salt, amerikanere skal nå alltid blåse ting noe kolossalt opp i skyene, det må ha noe med deres ustoppelige reklamekultur å gjøre...

Med andre ord, du kan delta på din måte, hvis du vil... Og det trenger ikke være på samme klokkeslett, ser ut som nårsomhelst den dagen skal ha sin virkning...
Anonymous
Javisst! :icon_biggrin:
jeg har jo både tromme og rasler, og kan vel gjøre noe selv. 8)

Den der gruppa i oslo hørtes fin ut, by the way..
Anonymous
Ah - det var jo ah-en som skulle chantes.

er visst litt trøtt nå...
GjenopprettetMedlem
Jeg er med på dette.
Synge inntil jeg blør neseblod. :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk for info om lydhealingdag Passopp og for et nydelig sammentreff for meg da jeg er i Oslo på onsdag.

Varer hele arrangementet kun en time? Tar man selv med f.eks instrumenter av noe slag?

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Det er en del instrumenter på stedet, bl.a. de peruanske fløytekrukkene, noen trommer og litt av hvert, det meste du ser på bildene finnes der og kan brukes av deltakerne, det er derfor det koster 40 kroner per gang, pengene brukes til å kjøpe instrumenter, har jeg forstått. På lydsirkelen annenhver mandag tar noen med seg egne trommer, didjeridoo, etc. Men det er ikke nødvendig å ha med noe eget instrument. Når det gjelder den begivenheten onsdag så er vel hensikten å chante i kor, og da er det jo ikke nødvendig med noen eksterne instrumenter, bortsett fra innledningen med fløytekrukker, som altså finnes på stedet. Men kommer det mye folk, kan det bli for få av dem, så hvis du har en slik? Det var jo Torstein som startet denne tråden da han tilfeldigvis fant en link omtrent på den tiden jeg ble introdusert til dette. Som du ser tidligere koster en slik fløyte mye penger, og må bestilles fra Peru, var det vel. Kjenner ikke til at noen selger dem i Norge.

Ja, det ser ut som det skal vare èn time, men man blir jo ikke kastet ut på minuttet, det blir småprat og takk-for-sist osv. Og så kan man jo etterpå gå over gata og ned en trapp til Fyret
http://www.fyretmatogdrikke.no/
og spise litt og drikke en mørk øl, det gjorde jeg...
GjenopprettetMedlem
Geronimo har lagt ut mer info om bakgrunnen for denne dagen:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 4.msg37081

The 5th Annual
WORLD SOUND HEALING DAY
FEB. 14,  2007     

"The Sound Heard Around the World"     
Sounding an "AH" for planetary peace!
GjenopprettetMedlem
Takk for det Passopp  :respect:

Mørkt øl? Sist jeg drakk mørkt øl ble det barn av det :w00t: og nå er jeg for gammel for flere.

Kanskje man sees på onsdag.....akkurat nå er jeg i feber og med en hals som nok ikke får frem den aller beste lydhealing. Uansett, den dagen er verdt å feire  :)