Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Advarsel !

Ettersom det er mange her på sonen som drikker sukkerfrie drikker føler jeg det er viktig om å komme
med en stor advarsel vedr. akkurat det. Aspartam / nutra sweet og sukralose er gjerne noen av de mange
kunstige søtningsstoffene som benyttes. Mange får bl.a. kreft i hjernen, MS-symptomer og masse annet.
Dette er rene giftstoffer som anbefales av vårt kjære Mattilsyn i kampen mot fedme !!!

Se gjerne en veldig bra dokumentar (amerikansk) på 1,5 timer(man behøver ikke å se mye av dokumentaren før
man skjønner alvoret). I dokumentaren er det uttalelser fra eksperter, personer som har blitt syke etc.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0441334340
Det står også masse om emnet på
www.fritthelsevalg.org
Husk at aspartam har 92 beviselige bivirkninger -bl.a. kreft...og dette er det mange som gir til barna
...dere er nå ihvertfall advart mot disse farlige giftstoffene...

GjenopprettetMedlem
Sukralos är ett annat relativt nytt populärt sötningsmedel.
Är i princip klorerat socker, och har hittats i norska vattendrag av forskare. Ämnet verkar alltså vara svårnedbrytbart, vilket många klororganiska kemiska ämnen är.
En milt sagt onödig produkt... När ska myndigheterna se helheten...
GjenopprettetMedlem
"Hansmathias":
Sukralos är ett annat relativt nytt populärt sötningsmedel.
...sukralose er ikke testet på mennesker men dyr som har blitt utsatt for stoffet har blitt syke. Mattilsynet
anbefaler allikevel at det skal tilsettes sukralose og aspartam i brus og saft. Bør ikke drikkes av barn under 3 år sier de men de sier ikke hvorfor...
Men det naturlige søtningsstoffet / planten stevia får man ikke bruke selvom det er påvist at det er uten bivirkninger. I Japan har man brukt det i flere tiår med gode resultater. Mattilsynet har forbudt salg av det i helsekostforretninger.
Slik blir det når sukkerindustrien driver med lobbyvirksomhet og vi samtidig har en svak og kunnskapsløs regjering som følger EU uten å stille spørsmål...dessverre...
GjenopprettetMedlem
Vi var inne på emnet i går også.... alternative søtningsmidler...
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=6416.0Anonymous
När ska myndigheterna se helheten...
Då helheten kan ge dom pengar, pengar och mer pengar.
De gör ju knappast mast och dryck med vårt bästa i sinnet; då hade de inte proppat skiten (för det är INTE mat) full av socker och kemikalier som inte ger näring utan bara en energi-kick.
Det är en livsmedels-INDUSTRI, det får man aldrig glömma. Usch, dom vill bara att vi ska jobba jobba jobba och sen använda alla pengarna direkt. Fy fan.
Nej nu samlar vi flocken tycker jag och går UR Klubb Samhället en gång för alla.
Mvh,
Thomas
andlig anarkist
Anonymous
Angående aspartam kan jeg fortelle om et eksperiment jeg gjorde da "vidundermiddelet" var havnet i hyllene for ca. 12 år siden:
Jeg kjøpte et stort glas med "Canterell" - ? var ikke det navnet på produktet? - det hvite pulveret som skulle smake og gjøre så godt.
I litt over en måned brukte jeg kun aspartam som søtningsmiddel - så kunne jeg ikke fordra det lenger. Ikke bare hadde jeg bygget opp en motvilje mot inntaket, men helt sjenerelt følte jeg meg litt fysisk i ulage.
Jeg har nå aldri hatt vektproblemer, meningen med "kuren" var ikke å miste noen kiloer,
jeg ville prøve ut en erstatning for sukker. Men i løpet av denne måneden (uten at jeg forandret på spisevanene) la jeg faktisk på meg tre kilo!! Disse forsvant like fort som de kom da jeg gikk over til sukker igjen...
Noe er risk ruvende galt med det stoffet!
Takk for linken!
"trumman":
Usch, dom vill bara att vi ska jobba jobba jobba och sen använda alla pengarna direkt. Fy fan.
Nej nu samlar vi flocken tycker jag och går UR Klubb Samhället en gång för alla.
Mvh,
Thomas
andlig anarkist
Makan til oppsummering og konklusjon!!
Vet du om en öde öy eller et stykke villmark
- men man må vel først kjøpe den, k j ø p e seg ut av samhället til og med!! Slik er dens fangearmer. Jeg satser i første omgang på fair trade.