Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Boken "The Secret" kommer på norsk i oktober hos bokklubben Energica.
Og på Tanum i november.
http://www.dagsavisen.no/kultur/boker/article307313.ece
Er det noen av dere som kan tipse meg om hvordan man får tak i dvd filmen "The Secret" i Norge?
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk tak i min på Gran Canaria,men jeg synes jeg så den på Tanum da jeg var der i sommer,- og jeg mener boka på norsk var der også

Ellers omhandler boka "Ask and it's given" (Tror den heter "Du får det du ber om" på norsk) stort sett de samme prinsippene.
Anonymous
Dags att byta namn på den boka nu, eh?

GjenopprettetMedlem
"trumman":
Dags att byta namn på den boka nu, eh? 
Ikke lenger særlig hemmelig, nemmelig...
GjenopprettetMedlem
Jeg kjøpte den fra
www.amazon.com tror jeg. Mye spennede der i hvertfall.
GjenopprettetMedlem
Danskene ligger laaaangt foran oss ennå............ (bortsett fra røykeloven da

)
Boken på dansk og DVD`en på engelsk kan bestilles her:
http://www.handskemager.com/shop/the-secret-110c1.html
GjenopprettetMedlem
Takk for dette fine innlegget som gjør flere oppmerksomme på hemmeligheten
Det er en fantastisk dukumentar som jeg har vært så heldig å få brent på en dvd av min stebror

GjenopprettetMedlem
Takk for tilbakemeldinger.
Jeg fant, jeg fant!

Jeg har funnet en link til en "free" tilgang til filmen " The secret", håper den ligger ute en stund.....
http://www.universallawstoday.com/secret.htmlGjenopprettetMedlem
her har jeg noe veldig intresant til dere
http://www.themastersofthesecret.com/course/login/, jeg er selv medlem. sjekk det ut å gi meg tilbakemelding

GjenopprettetMedlem
Takk for linken Aventura.
Nå fikk jeg endelig sett filmen.
Har lest boken og den renset veldig bra ut
de negative tankene.
Stor klem Nanoq
GjenopprettetMedlem
Filmen skulle jeg også hatt... finner den hverken i Norge eller Sverige... 
GjenopprettetMedlem
Det er deilig å være norsk....
http://www.bog-mystik.dk/default.asp?Ac ... aAod5EgH0g
...i Danmark.

GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke lest boken The secret, men har sett filmen. Når jeg så den, syntes jeg den var veldig bra, men i ettertid etter at jeg har sett litt nærmere på andres vinkling på the law of attraction, så føler jeg at de som står bak the secret vinkler det litt for mye over mot det materielle. (hvordan tjene 1 million, hvordan få drømmebilen osv osv..). Da anbefaler jeg heller Esther og Jerry Hicks, nevnt tidligere i debatten her, som har skrevet bl.a. ask and it's given - Du får det du ber om, på norsk. Jeg føler de går litt dypere. De har også gitt ut flere lydbøker - flere selges på Den Lille Arkana. Jeg har selv hørt den som heter The law of attraction. Det er et "sammendrag" på 5 CD'er om læren, og du får en god innføring i hva the law of attraction går ut på og hvordan bruke den selv. Esther kanaliserer og Jerry stiller spørsmål. Veldig bra!
Det som er bra med the secret og deres vinkling, er at loven kanskje kan nå frem til flere mennesker - det er jo et faktum at det er veldig mange som er opptatt av materiell rikdom, og kanskje ikke så mye åndelig. Så begynner de kanskje der med å visualisere materielle ting de gjerne vil ha inn i livet, også kommer forhåpentligvis det andre etterhvert.
GjenopprettetMedlem
"sat_nam":
Jeg har ikke lest boken The secret, men har sett filmen. Når jeg så den, syntes jeg den var veldig bra, men i ettertid etter at jeg har sett litt nærmere på andres vinkling på the law of attraction, så føler jeg at de som står bak the secret vinkler det litt for mye over mot det materielle. (hvordan tjene 1 million, hvordan få drømmebilen osv osv..). Da anbefaler jeg heller Esther og Jerry Hicks, nevnt tidligere i debatten her, som har skrevet bl.a. ask and it's given - Du får det du ber om, på norsk. Jeg føler de går litt dypere. De har også gitt ut flere lydbøker - flere selges på Den Lille Arkana. Jeg har selv hørt den som heter The law of attraction. Det er et "sammendrag" på 5 CD'er om læren, og du får en god innføring i hva the law of attraction går ut på og hvordan bruke den selv. Esther kanaliserer og Jerry stiller spørsmål. Veldig bra!
Det som er bra med the secret og deres vinkling, er at loven kanskje kan nå frem til flere mennesker - det er jo et faktum at det er veldig mange som er opptatt av materiell rikdom, og kanskje ikke så mye åndelig. Så begynner de kanskje der med å visualisere materielle ting de gjerne vil ha inn i livet, også kommer forhåpentligvis det andre etterhvert.
Da oppfatter nok jeg den anderledes. Loven om tiltrekning gjelder på
alle områder i livet,enten det er helse, utdanning/jobb,økonomi eller åndelig arbeid. Og selvsagt er det ingen "hemmelighet",men for mange av oss (meg selv absolutt inkludert!) trenger vi en påminnelse for noe vi har visst en gang men nå har glemt.

GjenopprettetMedlem
Jeg mener ikke at ikke loven om tiltrekning ikke virker på alle områder i livet. Jeg synes bare det er kulere når det blir fokusert mere på det "åndelige" enn på det (overflødige?) materielle. :-)
Kjenner også at jeg har litt problemer med å svelge at det liksom skal være sånn at "alle" skal kunne leve i materiell luksus - hvordan skal jorda klare å bære oss da, sånn som det er nå? Den har jo problemer allerede. Hadde vi levd og produsert ting på en annen måte, kunne det vært anderledes. Get me?
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at når mennesker blir klar over tiltrekkningens kraft,
spiller det ingen rolle om det startet med matrealisme.
Når de ser det fungerer vil det åndelige komme som en naturig følge.
Jeg er enig at boken kan virke litt flåsete.
Etter å ha erkjent hvor mye tid jeg har brukt på å
be om negative ting for meg selv ifølge boken,
fikk jeg meg en riktig oppvåkning.
Jeg har alltid sett meg som åndelig våken og trodde hjertet mitt alltid var med,
men helt ærlig, jeg trengte en riktig utrensing av alt negativt.
Dro til skogs alene, møtte frykten for mørket og frykten for mine negative tanker.
Etter en uke er jeg renset og stoler fult på mine hjelpere og har respekt for
tiltrekningens kraft

Lys og kjærlighet fra Nanoq ( naturen gir meg alltid svaret )
GjenopprettetMedlem
"sat_nam":
Jeg mener ikke at ikke loven om tiltrekning ikke virker på alle områder i livet. Jeg synes bare det er kulere når det blir fokusert mere på det "åndelige" enn på det (overflødige?) materielle. :-)
Kjenner også at jeg har litt problemer med å svelge at det liksom skal være sånn at "alle" skal kunne leve i materiell luksus - hvordan skal jorda klare å bære oss da, sånn som det er nå? Den har jo problemer allerede. Hadde vi levd og produsert ting på en annen måte, kunne det vært anderledes. Get me?
Det er nok ikke sånn at alle skal leve i materiell luksus. Kan bruke meg selv som eksempel: Som uføretrygdet er det mye jeg har lyst til å gjøre som koster penger,f.eks kurs og utdanninger,grupper osv Når jeg da jobber med loven om tiltrekning er det ikke nødvendigvis at jeg skal bli millionær (selvom jeg sier ja takk fordi det er så mange jeg vil kunne glede da

),men å kunne ha muligheten til å utvikle meg på andre måter enn om jeg studerer på egenhånd.