Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Som flere av dere vet, har jeg gått med planer om å ta en gruppe med på tur til Tuva. Nå ser det ut som jeg, av flere grunner, må skrinlegge en sånn tur for egen del, men det er ikke noe i veien for at det kan bli tur på de som ønsker dette likevel  :biggrin:

Da jeg var i Tuva nylig, kom jeg borti en sjaman-organisasjon som kaller seg Ånde- Bjørnene. De vil gjerne ta imot folk fra Norge til opplæring. Opplegget er fleksibelt. Alt fra en til etthundre mennesker kan reise, sammen eller hver for seg. MEN, da må de få beskjed om dette i god tid, helst innen en måned, da det er endel palnlegging og forberedelser som må til hos dem for å kunne ta imot de som kommer.

For de som vil få med seg "alt", bør oppholdet vare fra begynnelsen av mai og ut juli. Da finner mange viktige seremonier sted, blandt annet utvelgelse og innvielse av de som skal bli sjamaner, oppvekking av naturen og dens ånder, og en seremoni i mai der man henter kraft som skal "vare" hele året. Men de som ønsker det er velkomne til kortere opphold også.

For de som lurer på kostnadene ved en sånn tur, er dette litt vanskelig å si helt nøyaktig, da det varierer etter hvor lenge du skal være der, hvor mange seremonier du skal være med på mm. I tillegg til dette, kommer de til å lage drakter, trommer, eriner (beskyttelsesdokker) og annet utstyr til lærlingene.

Jeg må forøvrig nevne at Dimi har begynt å jobbe for Ånde- Bjørnene, mer om dette her:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,6931.0

Jeg håper å få fatt på adressa til Å-B sin hjemmeside, så legger jeg inn den her. Den er såvidt jeg vet kun på russisk, foreløpig.

Er du interessert og ønsker mer opplysninger, ta kontakt med meg på epost : alabastALFAKRØLLonlineDOTTno
eller på PM så fort som mulig.
Anonymous
Kunne turen legges opp slik at barn kan bli med ... ;-)  ??

Fant en artikkel om en reise til Tuva i 1993 gjennomført av The Foundation for Shamanic Studies.

http://www.shamanism.org/articles/article08.html
GjenopprettetMedlem
Hmm. Skal sjekke, men tror det blir vanskelig.

For dere som har tatt kontakt og er interesserte, jeg mangler fortsatt mange opplysninger fra Sibir angående turen. Forhåpentlig kommer dette snart på plass slik at dere får mer info.