Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har dere sett oppfordringen på framsiden :
Støtt Sjamansonen og få din egen mailadresse ; Ditt navn eller avatar, kraftdyr m.m. - sjaman.com
GjenopprettetMedlem
Ehhh...
Hvor / hvordan logge seg inn...? Og passord og sånt...?
Vet ikke heller om jeg fikk 1. alternativ...?
Obs... Nå leste jeg at man kan bruke adressen fra sin vanlige mailboks.... Skal teste ut....

GjenopprettetMedlem
Kom igjen folkens og vær med å støtte Sjamansonen.
Det er ikke alle som kan få seg sjaman-adresse

GjenopprettetMedlem
Veldig fristende -
har tenkt på det faktisk -
så jeg får vel ta skrittet -
vi snakkes

Anonymous
Jeg har ikke fått email med denne epostadressen =)
GjenopprettetMedlem
Syns vi burde støtte dette fantastiske forumet!
Under to kroner i uka ...
GjenopprettetMedlem
Joda, jeg har tenkt på dette og skal så absolutt være med på å støtte sonen. Jeg har bare ikke funnet på navn ennå, regner med at det navnet jeg har tenkt på er opptatt.

GjenopprettetMedlem
Sjamanspire alfakrøll sjaman dot com...?

GjenopprettetMedlem
Hehe... den er ledig, så fort deg

Anonymous
Hvordan kan jeg vite hvilken mailadresse av dem to alternativene jeg fikk?
GjenopprettetMedlem
Tips; prøv begge, eller send pm til moderator og spør

Anonymous
Jeg fikk til. Jeg skrev .no istedefor .com...

GjenopprettetMedlem
hmmm.... vil besvart mail da komme i fra eks.
ceno@sjaman.com eller fra min e-post adr som ceno@sjaman vidresender til?
GjenopprettetMedlem
Det virker som om besvarte kommer fra din vanlige mailadr...ikke sjaman.com adr.

GjenopprettetMedlem
Under alternativer i e-post progr. kunne jeg legge til intill 5 e-postadr. Etter å ha bekreftet ceno@sjaman som alternativ adr. fikk jeg følgende melding;
Send og motta e-post fra andre e-postkontoer
Du har bekreftet ceno@sjaman.com!
Neste gang du skriver meldinger, vil du kunne velge ceno@sjaman.com som en Fra-adresse.
Obs! Hvis du legger til en ekstra e-postadresse her, betyr det ikke at meldinger som sendes til adressen, vises i innboksen. Hvis du vil at dette skal skje, må du gå til din andre e-posttjeneste og konfigurere videresending av e-post.
Nå kan jo ikke jeg gå inn på min andre e-posttjeneste og konfigurere vidresendingen og lurte nå på om den konfigureringen som allerede er gjort ved opprettelse av e-postadr var tilstrekkelig?
Sendte da en e-post fra ceno@sjaman til min vanlige e-postadr og det virket fint, men mitt navn fremkommer delvis (mangler ø) foran avsender adr. og nå lurer jeg på hvordan jeg kan endre dette til eksempel; mitt brukernavn?
(Det hjalp ikke å legge til ceno@sjaman med kallenavn cenobit i kontaktene mine)
GjenopprettetMedlem
Hvis du bruker et eget program til å sende og motta mail ..
skal du kunne velge fritt all informasjon som sendes med utgående mail, helt på egenhånd..
Dvs. hvis du har to adresser "cenoALFKRØLLsjamanDOTTcom" og en annen "eksempel@hjem.com"..
så kan ekstra informasjon som sendes med hver enkelt adresse, konfigureres fra de forskjellige adresse kontoene, på mailprogrammet.
Obs! Hvis du legger til en ekstra e-postadresse her, betyr det ikke at meldinger som sendes til adressen, vises i innboksen. Hvis du vil at dette skal skje, må du gå til din andre e-posttjeneste og konfigurere videresending av e-post.
Skjønte jeg ikke så mye av, hvilket epost program bruker du?
f.eks: jeg har 4 aktive epost adresser utenom msn adressen min..
disse ligger lagret i epost programmet mitt Evolution, Jeg bruker linux (operativsystem), men på windows er det vel vanlig å bruke Outlook eller lignende..
En av disse 4 adressene jeg bruker, har jeg satt til å være forvalgt avsender adresse for meg.. dvs at det er den kommer opp som avsender på alle utgående mail i utgangspunket..
Men jeg kan ved et lett klikk bytte til å sende fra en av mine andre adresser hvis jeg skulle ønske det..
Dette gjøres da ved hver enkelt mail jeg skulle ønske at kom fra en av mine andre adresser..
"samme program, flere adresser"
Dette er veldig kjekt å bruke isteden for å logge inn på x'antall web-sider for å sende, motta og lese igjen senere.. alt på et sted...
Så min konklusjon er at hvis dere har flere epost adresser.. bruk et program på datamaskinen til å laste dem ned med...
så får dere alt på et sted..
MSN adressene (hotmail) kan dette ikke gjøres med enda så vidt jeg vet.. annet enn at kanskje vista vesonen av windows klarer det..
hvis dere er redd for virus, har jeg fått anbefalt å ikke bruke Outlook, da det lages av Microsoft og er et stort mål for de fleste virus..
Thunderbird er et alternativ til Outlook.. og er selvfølgelig gratis