Anonymous
"Lazy":
Jeg har drømt om det også; jeg ødelegger mitt eget kunstverk,- et års tid før jeg skulle begynne på min kunstutdanning.
Er dette min gordiske knute? jeg føler det. Et selvdestruktivt raseri jeg ikke aner hvor kommer ifra. Og dette igjen kveles i sorg, depresjon og maktesløshet. Jeg straffer meg selv for at jeg straffer meg selv. Jeg sitter i en felle, min egen.
Er dette 'hard core facts'?
Må det ses slik? Legger ved et tibetansk sand mandala - et kunstverk som ikke er ment til å vare.
Kanskje fellen har en utgang, du trenger å knekke koden. Jeg mener ikke at det nødvendigvis er lett - man kanskje letthet er et nøkkelord.
Anonymous
Artists destroying their work:
A few years ago I was tempted to burn a stack of old canvases in a big summer solstice bonfire. Friends and family were horrified and talked me out of it. But I still wanted the old paintings to move on. So I gave away many of them, and the rest I gessoed over and started new paintings. In rare instances I stretched new canvas over the old paintings (meaning there's a hidden painting behind the visible one.)
At the time, I thought this was the second best solution (best being the bonfire.) But over time I've realized that they're all good ways to convert the energy that went into those paintings.
And that's really what it's about - keeping the energy moving. A huge stack of moldering, dust-accumulating canvases is a stagnant and depressing sight that soon begins to divert even more energy from creation to maintenance.
www.bigcrow.com/anna/journal2/sept05.html
Mandalaet stammer også fra denne linken.
Fallt for setningen jeg fremhev. Også ødeleggelse er bevegelse.
Jeg har kastet alt jeg skrev i tidligere år, dagbøker, brev, litterære forsøk. det er ok.
Anonymous
Yes, that is the essens, keep the energy going!
Veldig interessant, det her, Sonja. Og takk for interessant link. Problemet mitt er jo nettopp dette. Komme igang.
Så du ga meg noe å tenke på, vedrørende drømmen min, og destruksjon. Tror jeg skal legge inn drømmen i drømmeforumet, slik at vi riktig kan
gå løs på den. hehe.
For det er dette med raseriet...ingen god følelse
Lie, du har helt rett: jeg så det fordi jeg hadde skrevet det. Så kunne jeg gå videre derfra. Jeg fikk mye hjelp av ditt svar, jeg skulle også likt å gjøre som du; danse, male, uttrykke meg kreativt - kun for øyeblikket. Skrivingen er mitt redskap akkurat nu.
Aventura, du kan tro jeg kjenner det diktet! Takk for din tilbakemelding.
Det er mye som skjer i knotten nu, det er utrolig fin stimulans i det å skrive her og få svar!
Og takk til deg tele, for at du liker diktet.

til dere alle!
GjenopprettetMedlem
Jeg håper du Lazy får flykte inn i din kreative sone og at kraften blir hos deg fremover.

Anonymous
Takk til deg, Tåkedis. Du har interessante tanker her. Balanse er saken. Vi må alle finne vår balanse. Jeg har nok flyktet mye i mitt liv også. Nå er det køya neste.
Bing [Bot]
Fantastisk flott dikt som klinger i meg med masse jeg kjenner, og ordsatt med innsikt; glad for å ha lest dette!
Våg å vær i kraften din!