Her er den anden indvielse på vejen til at blive shaman. Ikke alle mine indvielser var lige smukke, denne her er et af møderne med ondskaben. Dem kommer vi jo heller ikke udenom. Jeg skal møde min ærkefjende Nanon, - som jeg har kæmpet med 6 gange før og tabt. Dette er 7. gang
Kl. ca. 13:00
Jeg er træt, og jeg ved at jeg nu skal sætte mig og lytte til en ganske bestemt melodi. Men jeg husker de ting min åndelige vejleder sagde om at tage troen, tilliden og den jordiske kærlighed, foruden lyset, kraften og den evige kærlighed med, - så nu er jeg parat, og jeg husker hvor det vigtigt for mig at stå det bestemte sted, når jeg er der.
Nu går det løs…
Jeg synker langsomt nedad, jeg begynder at svæve, jeg tænker på lyset og kraften og kærligheden og synker længere ned, nu synes jeg det går for langsomt, nu skal det her overstås. Men det tager åbenbart sin tid at komme tilbage i tiden, så jeg følger bare med. Nu er jeg der.
Jeg kom før ham. Jeg ser hvor jeg skal stå. HER, og lige som jeg har stillet mig, står han foran mig og får fat i mit blik, Jeg skriger, da smerten rammer mig, men tænker så på kraften i mig til at holde smerterne på afstand. Det hjælper, men lidt af min livskraft blev suget ud. Jeg kan mærke hvordan det river i mig fordi han bliver ved med at suge, nu tænker jeg på kærligheden og nu puster jeg den ind i ham, og jeg kan mærke at taget i mig forsvinder, eller letter, jeg kæmper videre som ham. Bølgerne går frem og tilbage og hele tiden må jeg bruge troen, tilliden, kraften, lyset eller kærligheden til at holde ham på afstand.
Nu kommer katten, jeg bruger min højre hånd til at stoppe den. Jeg behøver ikke kikke på den, jeg ved hvor den er. Og jeg ved at jeg holder den i et jerngreb. Den kan ikke gøre noget.
Nu kan jeg mærke en perle komme fra Nanon, som jeg ved det er de sorger fra hele menneskeheden og som jeg skal viderebringe til Gud. Jeg holder fast i perlen, men pludselig bliver Nanon´s hovedbund levende. Det vrimler med slanger, som forsøger at hugge mig, jeg må lidt væk, men Nanon holder også mig i et jerngreb, igen må jeg bruge lyset til at blænde ham og slangerne, og jeg kommer lidt væk. Han forsøger at få perlen igen, men det tillader jeg ikke. Jeg er nu så standhaftig, at jeg holder perlen med venstre hånd, katten med højre hånd og Nanon med øjnene. En hård kamp.
Pludselig går katten væk, som en almindelig kat på vejen. Det giver mig mere styrke til at holde perlen, nu når katten er væk. Jeg kan pludselig mærke min åndelige vejleders nærværd og han beder en bøn for mig, det giver en styrke, så jeg nærmest river perlen ud af Nanon. Nu er det ham der skriger. Det mest uhyggelige og grimme skrig der nogensinde har fandtes. Samtidig falder Nanon til jorden, slangerne bugter sig væk, ind i skyggen af buskene, og Nanon bliver mindre og mindre for til sidst at blive til ukrudt imellem fliserne.
Jeg vender mig om mod pigen, der hele tiden har været der, og vi løber hen og holder om hinanden og græder begge to. Jeg ved at det er min åndelige vejleder og jeg som troede, at han kun havde været her en gang, men nej, han har ALTID været her, hver gang. Han havde ret, jeg fik brug for alt det jeg havde med herned.
Nu åbner himmelen sig og vi bliver ført op, - op til Gud og jeg falder sammen som en klud foran ham, medens jeg græder. Han puster lidt liv på mig og nu kan jeg give ham perlen, denne sorte perle. Han rækker ud efter den, og i det han modtager den, bliver den hvid, men samtidig lader han en tåre falde. I den tårer ligger alt den frelse til hele menneskeheden, og nødvendigheden for håbet og inspirationen og kærligheden, og jeg græder lidt mere. Han spørger mig om jeg vil glemme eller huske dette i al evighed. Jeg ønsker at huske, både det onde og grimme, men så sandelig også det gode og smukke. Jeg ønsker også at huske at jeg forstår min gud; - Det vil jeg huske i evighed.
Jeg spørger: ”hvad nu?” ”Hvad vil du?” svare han. ”Kan jeg fortælle menneskeheden om det smukke heroppe?” ”hvis de vil tro dig”
Nu sendes jeg tilbage i tilstanden med mørke, for nu skal jeg samle kræfter og jeg tænker på at det jeg har oplevet, men jeg slapper af og kommer tilbage. Det hele tog ca. 1½ time.
Hilsen Shamanen

Smukke piger......flott - pent - nydelig er nok et norsk ord for smukke ja