Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er ikke noen stor tilhenger av Neale Donald Walsch og hans samtaler med Gud, men noen gullkorn finnes i bøkene hans, syns jeg, Og visst kan vel han snakke med Gud, han som oss andre. Legger her ut et sitat fra hans siste bok "Morgensdagens Gud", fordi jeg syns akkurat denne biten var så bra, og absolutt tankevekkende. Men muligens var det et helt annet publikum som burde lese dette, enn dere her inne.

Så lenge dere tror på en Gud med to ansikter, kommer dere til å skape ekstase og terror side ved side.
Dere har forestilt dere en Gud som er innbegrepet av begge deler, og ved å si til dere selv at dere er skapt i Guds bilde og lignelse, har dere gitt dere selv den noralske autoriteten til å demonstrere begge.
Dere elsker og hater i Guds navn.
Det ville gagne dere å se at det er selvmotsigende, og få en slutt på det.
Dere skaper og ødelegger i Guds navn.
Dere aksepterer og støter bort, dere belønner og straffer i Guds navn.
Hvis dere virkelig søker en verden der freden hersker, ville det gagne dere å få en slutt på alt dette. For jeg sier dere: Gud ødelegger ingenting, Gud støter ikke bort noe, og Gud straffer ingenting.
Dere nekter å tro dette, for hvis dere trodde det, ville dere miste den moralske autoriteten til å gjøre disse tingene selv.
Stabiliteten i den sosiale strukturen til hele arten deres avhenger av at dere gir dere selv denne autoriteten, og at dere hevder at det var Gud som gav dere den.
Dere kan ikke forestille dere å leve på noen annen måte. Men med mindre dere begynner å leve på en annen måte, kan det være dere snart ikke lever i det hele tatt.
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Dere tar livet av dere selv med overbevisningene deres.
Nå skal jeg si det på en ny måte, en mer dramatisk måte, en mer direkte måte, slik at dere kanskje endelig kan høre det:
Deres Gud tar livet av dere.

WhiteOwl