Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg kan ikke æres for noe, for ikke noe har jeg som jeg ikke har fått av Gud.
Har du mistet penger - har du mistet noe. Har du mistet æren - har du mistet mye. Har du mistet troen - har du mistet alt.
Bibelen forteller oss at vi skal elske vår neste og også elske våre fiender, antagelig fordi det vanligvis er de samme menneskene.
SEO Crawler
det er fine ord.

GjenopprettetMedlem

AdsBot [Google]
Du kan æres for å formidle det her

GjenopprettetMedlem
Fine ord som vanlig fra en kjær venn!

Anonymous
Selvfølgelig...sånn er det bare!
Ære være deg!

Anonymous
"oakmann2":
Har du mistet troen - har du mistet alt.
Det med æren er greit, men når det kommer en sånn påstand om troen her, kan det ikke få stå uimotsagt.
Det stemmer overhodet ikke, det er helt feil. Troen er NOENS nøkler til frelse, men absolutt IKKE ALLES.
Det er helt feil å tro, at troen er den eneste saliggjørende veien. Og det lukter av kristenmanns blod når man forsøker å sette TROEN som enslags monopolisert standard for veien til det Høyeste. Det er regelrett løgn eller uvitenhet. Og når det også henvises til bibelen, vet vi også hvor denne løgnen kommer fra.
Helt i pakt med de monoteistiske religionenes imperialistiske ånd, og forsøk på å monopolisere himmelen og nøklene til himmelen.
Herren har aldri vært kristen, og Jesus var en gnostiker, en vitende, ikke en troende, selv.
Gud skje lov er kristendommen i ferd med å dø ut av seg selv, ettersom de høyeste åndene ikke lengre søker kirkens kvelende evangelie, men nu endelig har frihet til å tenke og velge selv. Vi har sett hva som skjuler seg bak kirkens "ydmyke" fasade, og Herren være lovet at Kirken og dens maktapparat nærmest etterhvert er død og maktesløs, i hvert fall i såkalt opplyste og frie land.
Takk Gud, for at du har desimert kristendommens makt!
GjenopprettetMedlem
Tror ikke det var snakk om troen som i kristendommen her, mulig jeg ikke har forstått skikkelig. Jeg tror meningen er at en skal beholde troen på det en gjør og troen på alt som er godt. For har du mistet den...
Støtanker fra meg bare

Anonymous
hei alvar
det sto noe det ja men du må læs engang til.
for det du sier er at du ikke tror på noe????
tar æ feil
da tror du heller ikke på dæ sjøl da. det er da synd.
håp at du finn troen du med.
send dæ goe tanka og kjerlighet
håp du tror det iallefall for den er i fra hjertet
namaste

Anonymous
...Sant nok Oakmann2
Vi er så hjertens enige, meg selv er faktisk det eneste jeg tror på, til syvende og sist.
Men når
troen, i bestemt form nævnes, i samme åndedrag som Bibelen.., må jeg jo trekke slutninger om at de har en relevans i denne sammenhengen.
Så mulig at jeg tolket deg feil, eller at det du skrev var tvetydig...
Jeg har respekt for deg, din ånd og din tro uansett. Synes kanskje du telepaterer klarere, enn skriftlig, noen ganger, så følelsen er ikke til å ta feil av. Og fint er det at vi har bånd på emusjonene, slett ikke værst, da tåler vi å motsi hverandre litt.
Men som sagt, det kan lett misforståes, som det står, og da blir jo det i værste fall ennu et skivebom fra min side. Det fine med dette skivebommet er at det i allefall treffer midt i en annen blink, uansett; kirkeblinken
Men..,
som sagt, dine gode tanker og velsignelse er sterk i massevis, kjære Oakmann2, tusen takk for det.
Det er vel egentlig ikke noe point i at jeg redigerer den foregående posten heller, den har litt underholdningsverdi.
Og når det gjelder denne verdens kiv og kamp, så kunne det ha vært mye værre. I den store sammenhengen, når alt engang passerer i revy, blir ganske mye av dette her latterlig, og også ubetydelig.
Du er inne på noe av det som har betydning, og din kraft er ren og sterk. Og må din Herre gi deg av din egen medisin...
Beste ønsker og hilsner

Anonymous
det er det som er å va sjaman.
en ska folk te å tenk.
posetivt helst.
e man litt tvetydig av å til kan det hende at folk finner svaret selv.
æ kan vis dæ veien
men du må gå den sjøl

GjenopprettetMedlem
He he, jeg må si meg enig med Alvars innlegg... Det er noe med måten man tilnærmer seg gudene - og forklarer sin tilnærming. Når noen skriver "Gud" i entall med stor G er det som regel ikke tvil... Det er noe med hedenske sjamaners måte å forholde seg til gudommelighet, selvet og troene som er litt mer ydmykt enn den kristne sjamans "sannhet".
Det er iallefall min erfaring.
Fagerhjul
Anonymous
ja men det er ikke enkelt med dysselek
ka va det det het?????????
men om det er stort eller smått.
ja misforståelsene er mange.
folk er blitt henkt pga av det

GjenopprettetMedlem
Nei, nei. Det var ikke sånn ment mot
deg.

Har sittet å hisset meg over statskirkeordningen i dag av heeeeelt andre årsaker.

Fagerhjul