Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Hamsun leste ikke "Mein Kampf" men anmeldelsen. Det er jo penger spart..
Uten sammenligning forøvrig, men en viss omtalt bok synes mer å dreie seg om "min kamp" enn dens egentlige tema.
Min kamp, den innvendige kampen, kampen mot egne demoner...kan spore av og ta form av projeksjoner, "pikante hemmeligheter" ("hør,hør!" , "kjøp, kjøp!") etc. Dette kan sannelig ramme den beste, det skal ikke skjules. Slik er verden konstruert, man må være svært oppmerksom.
Det skal mye kjærlighet til, og mot, for å holde stø kurs. Utenfor dette venter dogmer og skråsikkerhet..
Jeg sparer mine 290,- kroner, men skal holde øynene åpne for anmeldelsene.
Alt godt til enhver!
Torstein
AdsBot [Google]
slenger meg på disse visdomsordene

SEO Crawler
og så kan man jo la energien fise ut :biggrin:
jeg vil sannelig ikke spandere energien min på dette heller (bortsett fra disse titalls tastetrykk)
GjenopprettetMedlem
Det er ikke gull alt som glimrer. Det virker også som at denne boken er skrevet av en som har sine kjepphester, det spørs hvor faglig den egentlig er.
Jeg er ikke der i min prosess at jeg er opptatt av enteogener, kanskje jeg er det på et annet tidspunkt, det vil tiden vise. Men boka har jeg ikke lyst til å kjøpe.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kjære venner - La nå ikke denne "fillesaken" få helt feile proposjoner, jeg har ikke råd til å være fordomsfull eller smålig.
Det er mulig at innholdet i boken det her skrives om har langt større verdi enn vi tror.
I lommen min ligger en sliten gammel gul lapp; Lære å tåle og ikke vite.
Så snart jeg får PM fra forfatteren om at boken er tilgjengelig for bestilling via nett fra Tanum forlag, vil jeg kjøpe den og lese den med et så åpent sinn som mulig.
Min grunn for dette er blant annet: Det finnes alltid noen som vet mer enn jeg!
"the fool"
GjenopprettetMedlem
Jeg bruker heller ikke 290 kr. på en bok uten videre. Men saken er ganske enkel: Én person ofrer tre hundrelapper på boken, og gir en anmeldelse av den her på Sjamansonen. Da kan andre vurdere om den er verdt å kjøpe. Kanskje denne personen har noen knusende argumenter, og da er debatten over i første runde. Men kjære eventuelle anmelder, vennligst legg litt mer vekt på sakelig kritikk enn fornærmet synsing. Hold deg på et nivå som uttrykker i alle fall litt oppvåkning, så vil jeg kanskje revurdere min oppfatning av sonen.
Beklager, men Sjamansonen får ikke et anmeldereksemplar.
GjenopprettetMedlem
Hold deg på et nivå som uttrykker i alle fall litt oppvåkning, så vil jeg kanskje revurdere min oppfatning av sonen.
Kan jeg spørre hvilken negativ oppfatning du har av sonen? Å hvorfor du ber en av oss, å gi deg kritikk, når du ber oss holde oss på dette nivået, som uttrykker
litt oppvåkning? Så vil du altså revurdere din oppfatning av sonen?
Pga en persons litt oppvåkte kritikk?
Hva har det å gjøre med resten av sonen ??
GjenopprettetMedlem
Hei Silva,
Du har muligens helt rett, kanskje ett opplyst innlegg ikke vil gjøre at jeg endrer oppfatning av sonen.
Kan jeg spørre hvilken negativ oppfatning du har av sonen?
Les boka. Eller vent til noen anmelder den.
GjenopprettetMedlem
Den kan jeg svare på, med en link til Davids innlegg på tråden om boka:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... g40047#newGjenopprettetMedlem
Spar pengene eller bruk dem til noe mer bærekraftig.