Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
"We must relearn how to cry. A strong man cries; it is the weak man who holds back his tears."
--Archie Fire Lame Deer, LAKOTA
Indian men and other men should really meditate on this Elder's saying. So many men have been taught it is unmanly to cry, to show emotions or to feel. When people cry, the Elders say there are two types of tears – one type will taste salty; the other type will taste sweet. One is caused by pain, and the other is caused by the release from the pain, or joy tears. A strong man knows himself and knows his relationship with the Great Spirit. The release of tears is a spiritual act. Our bodies are designed to cry. We should honor our bodies and use them as the Creator intended.
ag
GjenopprettetMedlem
O`siyo

Intet er så forløsende som gråt
Wahya
(wolf)
GjenopprettetMedlem
Once I had forgotten how to cry
I thought if I started I would never stop
Then it came
someone called my name
It was me

Nutch/CVS [Bot]
Da jeg kom fram til Smøresteinen i en seremoni kunne jeg bare gråte. Og da oppdaget jeg at tårene mine er en presang til alle mennesker, til hele verden.
Jeg var ganske fornøyd med resultatet!
Gåååja
Anonymous
Takk for disse ordene, ailo.
Det er godt å vite at mine tårer er guds intensjon
jeg har grått mange tårer
både de søte og de salte
jeg tror det har berget meg
tross alt
Anonymous
"The release of tears is a spiritual act"
Nydelig.....
Kunsten å gråte.
Kunsten å smelte is
med lys og varme
å la rensende vårflom skape nye løp
Mørklagt is
slukker ilden
gro
Anonymous
Tack Ailo för dessa ord.

Tårar är verkligen både smärta och lättnad
"Malaika":
Once I had forgotten how to cry
I thought if I started I would never stop
Ja, där har jag också varit... i min tonårstid och upp till 30-årsåldern...
Där vill jag aldrig vara mer!

GjenopprettetMedlem
Tenk om vi kunne samle alle tårer mennesket har grått
-da ville jorden blitt oppslukt av havet.
Tenk om vi ikke hadde evnen til å gråte
-da ville mennesket blitt oppslukt av smerten.
Anonymous
Tårer er kroppsvæske -
som en venn sa til meg for mange år siden.
GjenopprettetMedlem
Dette med gråt er dilemma for meg.
Halve slekta mi gret
sjeldan.Om ting er heilt jævlig og livet pisser dei i ryggen,greier dei sjeldan gråte (framfor andre.)
Så har me den andre halvdelen,som fossgret over livet og døden,av vakre talar,idrettsprestasjonar og for rein avspenning. (så langt har dei levd lengst)
Sjølv er eg som ein steppande Onkel Leland og the Log Lady i ein og same person....

Anonymous
Røde og hvite tårer...
(Hvordan og hvor blir rød til hvit?)
AdsBot [Google]
Fin!

Det er en tid for alt,
salte tårer og
søte tårer.
Men også de som smaker
bittert.. Alt skal ut..
GjenopprettetMedlem
"Gledestårer" og "sørgetårer" er to vidt forskjellige ting. Det kan være godt å kjenne man får tårer på vegne av andres fremgang, suksess e.l. - det får meg til å huske livet ikke bare handler om meg selv. Jeg er glad jeg er et menneske med FØLELSER - noe annet ville være uutholdelig. Takk for både de gode og de mindre gode, sistnevnte gjør at jeg virkelig setter pris på de gode. Ønsker alle lesere en god natt.
GjenopprettetMedlem
Snufs,sant ,men trist på en god måte,den gode tristheten,som ikke er trist,snarere euforisk,kan-hende.