Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Igår gikk jeg en liten tur i naturen her.
Jeg merket at jeg gikk med svært negative tanker rundt et menneske i mitt liv.
Idet jeg ble bevisst det ser jeg en kråke. Den flyr opp fra sitt skjul ved siden av veien.
Mens jeg ser den flyr litt lavt avsted merker jeg valget inni meg på å kutte de negative tankene og velge tilgivelse, eller å fortsette.
Samtidig som jeg tenker dette ser jeg enda en kråke som flyr opp fra nøyaktig samme sted.
Mens den flakser bortover ser jeg at den første kråken setter seg helt i toppen på et grantre, og like etter setter den andre seg i samme tre, men midt på.
Jeg føler og forstår at treet symboliserer verdenstreet og og at den første kråken setter seg i toppen, hos Det Absolutte, som et symbol på en livsreise hvor man tilgir umiddelbart.
Den andre setter seg midt i og viser at høyere kommer man ikke om man velger å fortsette å gi næring til sine hatske tanker selv etter man har blitt dem bevisst.
GjenopprettetMedlem
Nydelig forståelse på dine tanker Torstein.....dette var en virkelig bra tolking. Keep it going.
Tilgivelse er noe av det vanskeligste vi mennesker kan gi, spesielt om noen har såret oss skikkelig. Men det er også den beste gaven vi kan gi oss selv.
Gå gjennom sorgen, bitterheten, for så å gi tilgivelse å gå videre....

SEO Crawler
Takk Silva!
Jo, det er vanskeligste vei. Det letteste er nesten alltid å følge instinktene, ta igjen, slå tilbake, hate og gande...det er seperasjonens vei, og svakhetens vei.
Så må man forsøke å være observant, det er sannelig mye rart som kan bevege seg innom tankesfæren
(Kanskje man burde ansette en gartner?

)
Anonymous
Takk for inspirasjonen og for påminnelsen Torstein og Silva..
Ja, er det ikke ofte de tilgivelsene som koster, og som sitter langt inne, som noen ganger må til?
Jeg vet at hat kan være mye mer lystbetont, enn det å måtte bite i seg rettferdig harme. Men det letter byrdene å tilgi...Sånn er det for meg, som milepæler og korsveier av lys. Å hate..er som en gammel uvane som noen ganger banker på...
http://www.youtube.com/watch?v=KGafLbbqd8sAnonymous
For en flott symbolikk med de kråkene. Det satt virkelig!
Tilgivelse er en hard nøtt, men det er kanskje den største gaven man kan gi seg selv. Det er for sin egen skyld en skal tilgi. Hvorfor skal en la en annens handlinger fortsette å forgifte sitt liv? Det er en tanke som hjelper meg.
GjenopprettetMedlem
Fin obsevasjon, klarer ikke se disse forbindelsene jeg, skal våkne der ja..........
Har jobbet mye med tilgivelse i det siste, ikke lett tenkte jeg....... Grubblet og tenkt .........

, funnet ut at det er egentlig ganske lett

, er faktisk bare å fortelle hjernen at det er lett, "det er lett å tilgi seg selv og andre" Trenger nok å minne hjernen på det ofte, for noen har lurt hjernen (i hvertfall min) til å tro at man IKKE skal tilgi NOEN. Hvor kommer dette fra? Er det noe nytte for menneskheten at man ikke kan tilgi? En god forsvarsteknikk i noen sammenheng? ? ? ? ? ? ? ? ?

Anonymous
Jeg hørte en gang at noen sa,..."jeg kan tilgi deg, men ikke dine handlinger...".
Jeg likte denne tolkingen din, Torstein.
Dette viser hvor viktig det er å legge merke til små tegn
som viser seg for oss i viktige livssituasjoner.
GjenopprettetMedlem
Nydelig beskrevet , torstein
Det er en tung byrde å bære på hat/negative tanker. Tilgir du, kan du gi den byrden tilbake til den som gav deg den, eller tilbake til universet.
Da er du fri

GjenopprettetMedlem
Takk ,

Torstein for din innsikt.
Som du Healer,skal du selv bli healet.(Fra Ailo)