Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tenk om vi hadde behadlet oss selv, slik vi behandler mobilen vår.
Bare tenk deg mobilen klikker, og vips så er den på reperasjon.
Har vi en skikkelig forkjølelse så kan vi vente til mandag med å gå til legen.
Eller vi ser at naboen har det vanskelig, så sier vi ikke noe, men det hadde nok vært lettere å si noe om det hadde vært en mobil innblandet..
Tenk på det neste gang du tar opp mobilen din. At hvis du gjør mot ett menneske det du gjør mot din mobil..
Eller hva?
GjenopprettetMedlem
Hæ?  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke jeg ville behandlet meg selv eller andre slik jeg behandler mobilen min. Grunnen til det er vel at min mobil får seg titt og ofte et dunk - hvis den f.eks klikker så blir jeg ganske irritert og gir den et dunk i bordet - og da virker den igjen. Noen ganger bommer jeg på lomma og den havner på gulvet eller i bakken og noen ganger (ganske ofte for jeg er litt distre noen ganger) så glemmer jeg den, men heldigvis kommer den til rette igjen.  :eusa_doh:

Nei, jeg tror nok at jeg behandler meg selv penere (jeg håper i allefall det), jeg behandler i allefall andre bedre.

klem fra RITA
GjenopprettetMedlem
Hmm, tror ikke jeg ville ha behandlet hverken meg selv eller andre sånn jeg behandler mobilen min. Hvis den klikker, så blir den kastet og jeg kjøper meg ny  :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
"Viljesterk":

Hmm, tror ikke jeg ville ha behandlet hverken meg selv eller andre sånn jeg behandler mobilen min. Hvis den klikker, så blir den kastet og jeg kjøper meg ny  :lol: :lol: :lol:

Ja, det er det jeg gjør også - etter å ha slått den mange ganger i borde først  :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Det er nok ikke alle som gjør det :icon_confused: bare legg merke til det
psbot [Picsearch]
enig med viljesterk og Rita... dessuten glemmer æ mobilen min overalt... Det blir veldig ofte utladet, den e ripete og fæl. Har gått utallige ganger i golvet.....og den blir resikulert når æ skal ha meg en ny....
man bytter nok ikke utseende like ofte som man bytter mobil....
så nei......æ vil ikke behandle meg sjøl som en mobil blir behandlet.
GjenopprettetMedlem
Jeg må rette meg selv litt. Jeg kaster den ikke i søpla - gjør som heididi og resirkulerer den (de sier i allefall at det er det som skjer der jeg leverer den inn). Selv om jeg kunne ønske av og til at jeg skulle resirkuleres så hører det til sjeldenhetene.  :w00t:

men du har nok rett white flame woman at noen behandler mobilen penere enn seg selv - men jeg tror de fleste er som Viljesterk, heididi og meg ;D

RITA
GjenopprettetMedlem
Tror mobilen min har det ganske fint, i forhold til de stakkarsene til resten av gjengen her  ;D Den får bli med de fleste steder, blir ladet opp når den er sliten, men den blir ikke brukt så ofte da. Det er litt trist. Det er liksom bare for å gi beskjeder, den føler det som om alt handler om hvilken nytteverdi den har.

Når jeg tenker meg om er det slik jeg behandler meg selv også, nytteverdien først. Men jeg får til gjengjeld være med meg selv på de fleste steder og lar meg ikke bruke så alt for ofte. Går sjeldent med lavt batteri, så lenge av gangen.

Det jeg er mer nysgjerrig på, er hvorfor man går til legen når man er forkjøla? Eneste gangen jeg har gjort det, var for å få en sykemelding. De gir jo ikke noe medisiner eller noe. Er det for å holde legen oppdatert på ens helsesituasjon?
GjenopprettetMedlem
Uff...tør ikke tenke på åssen det hadde vært med meg hvis jeg behandla meg selv slik som jeg behandler mobilen...  :shock:  :lol:

Men nå er jeg av den typen som mener at man skal tenke mer på mennesker enn på ting også, da...  :innocent2:
Jeg tror heller jeg vil begynne å behandle meg selv sånn som jeg behandler mine venner ( så får de si noe om hvordan det er  :-X )
GjenopprettetMedlem
Tja, får si meg enig med de andre her.

Men hvis du hadde spurt om pc, ja da hadde det blitt noe annet  :innocent2: Hvis den klikker tar jeg ikke til å riste eller dunke i den. Det blir straks satt i gang krisehjelp, ved at jeg ringer til datadokterer og ber dem om å komme med en gang, siden pc trenger øyeblikkelig hjelp. Om dette skulle skje i en helg, venter jeg selvsagt ikke til mandag. Er det akutt, så er det akutt.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Uff...tør ikke tenke på åssen det hadde vært med meg hvis jeg behandla meg selv slik som jeg behandler mobilen...  :shock:  :lol:

Men nå er jeg av den typen som mener at man skal tenke mer på mennesker enn på ting også, da...  :innocent2:
Jeg tror heller jeg vil begynne å behandle meg selv sånn som jeg behandler mine venner ( så får de si noe om hvordan det er  :-X )

Da hadde du hatt det så utrolig bra vennen...for du er...nettopp en fantastisk venn!  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Silva":

"Inger Lise":

Da hadde du hatt det så utrolig bra vennen...for du er...nettopp en fantastisk venn!  :wub:

:wub:
GjenopprettetMedlem
En ting som jeg har lagt merke til er at mobilen har forrang. Hvis man snakker med noen og mobilen ringer, eller man får en tekstmelding, er det telefonen som prioriteres, ikke den man faktisk er sammen med i virkeligheten.

Hvis man kan gi seg selv samme prioritering kan det være positivt - heale seg selv før man healer andre.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det jeg skulle ønske jeg kunne gjøre med meg selv, like enkelt som med mobilen, er å sette meg på lading en time, og vips er jeg like god! Sukk.

Det var ellers trivelig lesning dette. :P
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":

Det jeg skulle ønske jeg kunne gjøre med meg selv, like enkelt som med mobilen, er å sette meg på lading en time, og vips er jeg like god! Sukk.

Det var ellers trivelig lesning dette. :P

Jammenneh....det kan du da gjøre!
Jaja, om du blir like god (helsemessig) vet jeg ikke....trengs kanskje mer enn en time...men energiemessig er det lett å lade seg.

Like god (som i GOD) er du alltid  :wub: