Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
W3 [Sitesearch]
En sannhet er en sannhet for den verden den representerer , en kan ikke dra den over til en annen verden å tro at den er likeverd der , den har sin sannhet . det finnes mange sannheter ; det finnes mange verdner, så som der finnes levende vesner på jorden .
GjenopprettetMedlem
en sannhet kan være mange sannheter inni hverandre
å så lurer de seg med på lasset i forkledning som den -ENE-

En sannhet er ingen isolert enhet,beskyttet av fargeleggingen og den åndelige innflytelsen av de andre intimt innflettede sannheter.
Det er en illusjon,en energi som opptrer som DEN STORE SANNHET,og gjør mottakeren av denne til en hermetisert sild i dill.
Når sannheten oppløser seg under enteogen transe,ser en at den er bygget opp av mange guder,eller sannheter,en gang dyrket,alltid i dypet.
Sannheten er  mange hodete  monster som kjenner kjærlighetens vesen og rir på de store bølger i sjelslivet vårt for det er brusen vi elsker.

Jeg kan si: det er en sannhet at trærne strekker seg mot lyset.
og så kan du si:nei,ikke i min verden,der strekker trærne seg for det er plass.
sånn kan vi holde på i tusen år.
en form for sport,som kryss-ord antar jeg.

Sannheten er til for å lure den lur-bare
om den lur-bare ikke lar seg lure,bare
kan han la mye tull passere
og finne større hvile i sitt liv.
(exempelvis souvenir butikker i Spania)
(Frokostblanding med bilde av Grete Waitz)
(Boligkataloger med manipulerte bilder av lykkelige mennesker)
(Vakkre blomster som aldri dør,med tøyelige stilker og blader,og så fornøyde at de ikke trenger vann!)
(Kaffe som ser deilig å svart ut,men har stått for lenge og blitt grådig sur)
(Overdrevent positive mennesker som ringer og vil selge "The Life Saver",som bare få har blitt utvalgt til å få kjøpe til den nette sum av kr.399,-pr.mnd,da inkludert gull-dublon pass i vakkre å magiske mønster til å se på,og en unik bok av best selgeren Ywryty Tyrwryty
som vistnok har overlevd flere netter naken i fjellene sammen med en liten ape som varmet hendene hans og tok ham inn til seg.
(Et bilde av en ape kan lett festes på en bok før den går i trykken,og hele den(( RYSTENDE)) opplevelsen er ofte bare en forfatter som sitter et sted og vill lure hele verden med sin overdrevne ut av styring fantasi)

Verden er full av lureri omkledd som om det var karneval
og når vi tar på oss klovne nasen for å være med
er det plutselig ikke så morsomt lenger
Da har plutslig alt en blodig dryppende pris.
Tenk på julenissen,så skremt vi skulle bli før vi fikk presangen.
en ondt utseende mann med satandrakt kommer feiende inn i stuen og sier at pappa er på do med vondt i magen.
(han som nettop var så kjekk å oppegående,her tror jeg nemlig  barnets første erfaringer med ondskap begynner)

Mvh. Åidne
:wub:
Anonymous
en sannhet er en sannhet i hver og ens virkelighet
men noen ganger kan sannhetene smelte sammen  :wub:
GjenopprettetMedlem
sanhet er ,i at det finnes ingen sanhet.

De sanhetene vi stadig kommer med har ingen betydnin som sådan.

Den sanhet som jeg har kommet med nå har ingen betydning heller.

Sanhet for sanhetenes skyld?
Anonymous
Min sannhet Din sannhet Vår sannhet 
Sannheten er forandelig den bare er
GjenopprettetMedlem
Sannheten er individuell og i konstant forandring -men det er min sannhet (og bare kanskje din??)