Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
AdsBot [Google]
"Passopp":

Og så synes jeg det er dumt at han drar andre med seg, som man kan se i denne tråden.

Men for de spesielt interesserte, så fortsetter han jo å spre sin UFO-religiøsitet i det forumet han opplyser at han har flyttet over til. Det er allerede et stort problem for en av moderatorene der (en gammel og høyt respektert kjenning fra Sjamansonen, forresten), som har døpt "David Skywalker" til "Mouth of Babble".

Du må ikke være så bekymret kjære Passopp, de fleste av oss er jo noen middelaldrende frøkener som ikke så lett tar av til Space  :innocent2: selv om vi kanskje er litt speisa.. Selv har jeg kjent David i vel et år nå, og opplever ham nok litt annerledes enn dette. Dog jeg skjønner ikke en døyt av hans "enkle" skisse over 1-9 D ... Misjonering er det jo mange av oss som reagerer på, men det går an å se forbi det også.. og se: Kan det være noe BAK?
SEO Crawler
"Passopp":

Ja, Liljee, jeg ser det nå ... og unge Torstein skrev det i en parentes, liksom i "gåseøyne", og sikkert med et glimt i øyet. Han la ut et agn (eller en rød klut) beregnet på meg (han kjenner meget vel til mitt syn på astrologi ...), og jeg gikk i baret ... Ja ja, slik kan det gå ...

Takk takk kjære venn, jeg synes liksom overmot og hormoner strømmer, og håravfallet reverseres av disse ordene  :respect:  (I am YOUNG! YES!! YES!! YES!!!  8) )

Hva gjelder om det var beregnet akkurat på deg: Jeg hadde 2-3 av landets beste astr...eh, stjernetydere i intenst arbeid (27 timer i døgnet) en 3 måneders tid, for å finne den mest egnede måten å lure deg på (Det funka tydeligvis)
  :eusa_liar:  :innocent2:  :wub:

Jeg synes Albert King er konge (kanskje er det engelsken min som endelig tar seg opp...) og så liker jeg tittelen  - "Born under a bad sign" - det er liksom akkurat passe optimistisk nå på høsten, mens mørket tiltar i timer og vindene blåser stadig heftigere

(her er han igjen)
http://www.youtube.com/watch?v=QKJ-lBOFYrQ

(it`s all about suffering)
GjenopprettetMedlem
Så så... Passopp.... Snill bisk nå... :biggrin: Er du i  "fit for fight" humør i dag? Det var ikke rettet spesiellt mot deg.

Vel... Det vel lite av den åndelige verden som kan bevises med vitenskap, Passopp.  Det kan heller ikke motbevises... >:(

Klarte heller ikke følge denne "høytflygende skywalking"... Mistenker noe heftig bruk av denne medisinen, ja...  :eusa_doh:
Husker jeg ikke helt feil, så advarte han selv mot å miste fotfeste, om man bruker dette oftere enn en gang i halvåret.....? 
psbot [Picsearch]
kansje vi skal slutte å prate om noen som ikke kan forsvare seg :icon_confused:
(bare en tanke)
GjenopprettetMedlem
Vet ikke om det var meg du siktet til Ædni... men ville bare poengtere hva som kan skje om man missbruker plantemedisiner....
Eller er jeg enig med deg!
psbot [Picsearch]
æ tenkte på oss alle..... ;D
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Klarte heller ikke følge denne "høytflygende skywalking"... Mistenker noe heftig bruk av denne medisinen, ja...  :eusa_doh:
Husker jeg ikke helt feil, så advarte han selv mot å miste fotfeste, om man bruker dette oftere enn en gang i halvåret.....? 

Vel, jeg ønsker IKKE å spekulere i psykiatriske diagnoser og eventuelle medisiner. Han skryter (?) nylig sjøl ett eller annet sted i disse to foraene av at han har gjennomført 50 sopp/plante-seremonier siste år. Til og med hans støttespiller, vår muntre dikter (og erfaringsekspert på dette området), Teleterkij, har nylig rådet ham til å ta ett års pause, som dere kanskje så. Men det skulle man ikke ha noe av, nei.

Jeg holder fast ved å bruke ordet 'tragisk' om hele sulamitten.
GjenopprettetMedlem
"ædni":

kansje vi skal slutte å prate om noen som ikke kan forsvare seg :icon_confused:
(bare en tanke)

Han kan fint lese alt dette, hvis han vil. Han kan når som helst opprette en ny konto og komme tilbake på minuttet hvis han vil forsvare seg. Han har også i over to år hatt en (hittil ubrukt) konto i sitt fulle navn, som dere kan se av medlemslista.

Hvis han vil forholde seg til folkeskikk-reglene som Ailo Gaup har sanksjonert (etter forslag fra Passopp og Tilda — referert i denne tråden) så er det vel ingen som vil nekte ham å komme tilbake? Faktisk ikke jeg!
psbot [Picsearch]
Æ hadde faktisk litt folkeskikk i tankene da æ skrev det. Man prater ikke om folk som ikke e tilstede. :icon_cool:
Siden han faktisk har meldt seg ut , mener han vel det.......
GjenopprettetMedlem
"ædni":

Æ hadde faktisk litt folkeskikk i tankene da æ skrev det. Man prater ikke om folk som ikke e tilstede. :icon_cool:
Siden han faktisk har meldt seg ut , mener han vel det.......

En person som har servert oss halvannet tusen innlegg, hvorav kanskje rundt tusen (?) består av innlimte skjermfuller av den typen forumet ikke lenger skal finne seg i, må kanskje finne seg i å bli kommentert i ettertid, også?

Og nå har vi vel sett dusinet fullt av utmeldinger og derpå følgende innmeldinger, også. Sjøl om en del personer aldri har kommet tilbake. Og jeg kan fortelle deg at noen av dem forsvant fordi de ikke orket mer av denne meget dominerende person som så dårlig tålte å bli motsagt. Og det var ressurssterke folk som dette forumet sårt kunne trenge ...
psbot [Picsearch]
Det e bra å få kommentarer for ting man har skrevet.....det gleder mitt hjerte å tenke på at man faktisk ikke blir glemt :lol:

Men, når ikke David kan svare for det han har skrevet, gidder iallfall ikke æ å kommentere det noe mer.
GjenopprettetMedlem
Nå tar jeg på meg min grønne hatt
og mener at nå er tiden inne til å la denne tråden hvile i fred

wolf
GjenopprettetMedlem
Ah godt Wolf

RITA
Anonymous
Kjære sone medmennesker jeg må si meg enig med ædni,samtidig som vi burde ha litt forståelse for andres stådsted vi har vel litt insikt i oss selv,noen velger den ene veien,andre går andre veier,tror ikke de som sitter her å leser ikke kan bedømme ting selv hva som er riktig for dem,det er greit at vi skal ha barnesinnet vi behøver ikke gjøre shamansonen til en barnehage fordet,uten ytringsfriheten ingen sone balanse er vel ordet,det hadde vert kjedelig vis alle hadde holdt kjeft også,derfor synes jeg det var fint at david har finni seg et annet sted hvor han kan utfolde seg uten å møte negative holdninger,koselig om han stikker innom en gang iblandt,med sine opplevelser,slutter vi å dele ingen lærdom, synes det er koselig å høre om erfaringer å temaer setter litt spiss på hverdagen, mvh hilsen bast  :wub:
GjenopprettetMedlem
Men er det ikke sjamaner på Pleiadene?
GjenopprettetMedlem
Pleiadene er "hjemme" for en del av oss, sånn er det bare.
Problemene begynner om man skal "misjonere" for å skape en slags kopi på jorden.
Sett fra den andre siden er nok motivene for å gjøre det de aller beste, om enn noe høytflyvende (det blir fort slik..).
Antar at det er en god grunn til at vi befinner oss her og ikke der -at vi har valgt det.

Mulig jeg befinner meg litt utenfor temaet her, men slike bagateller skal man visst ikke bry seg så mye om, hehehehe
GjenopprettetMedlem
"Bast":

... derfor synes jeg det var fint at david har finni seg et annet sted hvor han kan utfolde seg uten å møte negative holdninger ...

Her tar du helt feil. På sitt nye sted har David allerede blitt utsatt for sterk kritikk for sine lange innliminger samt sine usammenhengende og uforståelige rablerier. Han er døpt til "Mouth of Babble" av en moderatorene (kjent her som Khanate/Gormii). Flere av Davids innliminger er slettet av moderator, og andre har han måttet slette sjøl etter advarsel fra moderator. Med andre ord: Der møter han endelig en holdning som han burde ha møtt her i Sjamansonen for årevis siden.

For øvrig synes jeg ikke det er negativt at et diskusjonsforum har kjøreregler (nettikette), og at personer som nærsagt tusenvis av ganger ikke bryr seg om elementær folkeskikk på Internett, møter berettiget motstand.
GjenopprettetMedlem
"craftwolf":

Men er det ikke sjamaner på Pleiadene?

"Biernna":

Pleiadene er "hjemme" for en del av oss, sånn er det bare.

Siden Pleaidene er navnet på en gruppe stjerner, er det vel tvilsomt om sjøl sjamaner kan klare seg i overflatetemperaturer på Gud vet hvor mange tusen grader Celsius?:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pleiades_% ... cluster%29

En annen sak er at Pleiadene har sin plass i klassiske mytologier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pleiades_%28mythology%29

Der Biernna sier seg å høre "hjemme" må vel være ett eller annet sted i det meget forvirrende New Age-univers som så glimrende, til dels underholdende, beskrives her, med tilbørlige linker videre:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pleiadeans

Til det siste kan jeg ikke annet enn igjen å sitere min salig fru mor: "Værsågo bi tullåt!"
GjenopprettetMedlem
"Wolf":

[b]Nå tar jeg på meg min grønne hatt og mener at nå er tiden inne til å la denne tråden hvile i fred

Jeg ønsker å respektere dette, men så lenge folk fortsetter å legge inn kommentarer og spørsmål rettet til meg, så vil jeg fortsette å besvare dem.

P.S.
For øvrig honnør til Torsteins kloke og underfundige kommentar "Hogge vann":

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 0#msg66010
GjenopprettetMedlem
Tenk hvilket lys disse stjernene skaper. Det høres ut som et eldorado for new agere.
Kansje det er blå sjamaner der?
Anonymous
"Passopp":

[
Siden Pleaidene er navnet på en gruppe stjerner, er det vel tvilsomt om sjøl sjamaner kan klare seg i overflatetemperaturer på Gud vet hvor mange tusen grader Celsius?:

Enn tullsjurer. Ka du trur om det?  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Så morsomme alle er plutselig.

Er det dette som må til for å få folk glade.?

Alle med hvert sitt ekle hugg inn i sida på en hyggelig mann.

Æsjda

Skammer meg litt over å kalle meg menneske.
GjenopprettetMedlem
Skulle ikke denne tråden stenges? Wolf??
Anonymous
"teleterkji":

Så morsomme alle er plutselig.

Er det dette som må til for å få folk glade.?

Alle med hvert sitt ekle hugg inn i sida på en hyggelig mann.

Æsjda

Skammer meg litt over å kalle meg menneske.

Enig, har fulgt denne debatten fra sidelinja og synes det er trist at folk forlater sonen pga at de ikke føler seg velkomne eller ivaretatt. Burde være plass til alle her synes nå jeg.
GjenopprettetMedlem
Og dermed er tråden stengt...

Skulle noen ha mer de vil si ang temaet, vet de hvor David er å finne.