Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Det er naturlig for meg å bruke profilnavnet til Melchizedek - som de fleste her inne vet er navnet på en orden - mystery-school fra det gamle Egypt. Som er en utdanning jeg vil følge i mange år(ubestemt tid). Min multidimensjonelle utdanning har jo vært i flere liv - også i Atlantis og det gamle Egypt på forskjellige måter, men i dette livet så har det siste året virkelig satt fart på den multidimensjonelle utdanningen min pga enteogener. Fra Peru i 2006 ang Ayahuasca. Og en sopp-seremoni(med Cubensis) ute i Naturen et sted nærme der jeg bor åpnet opp for det multidimensjonelle sfærer for alvor og det var like etter jeg åpnet multidimensjonelle sfærer i Peru hos Guillermo Arrevalo. Og akselrerte enda mer etter min første Iboga-seremoni. Og høsten 2007 så har jeg tatt et steg videre og kommet inn på Melchizedek-utdanningsveien. Et navn som vil være rundt og i meg resten av dette livet og sikkert for alltid.
Og takker plantesjaman-veien for denne inspirasjonen til å utdanne meg videre på den "multidimensjonelle" veien jeg følger. Som det er naturlig for min sjel at jeg skal følge og det innebærer endel reiser på det indre og ytre planet årene mot 2012 og etter det.
Det er endel ting som har med Melchizedek-navnet - så jeg legger ved beskrivelser her som er fra siden
http://www.netfenix.com.br/adonai/glossario.asp?l=M
Melchizedek Crystals and Diamonds
etheric tools that can be called forth and anchored under the guidence of Melchizedek that can accelerate the process of anchoring the higher bodies; such as the solar, galactic, and universal bodies.
Melchizedek on the Galactic Level
an Ascended Master on the Galactic Level who is a member of the governing council of this section of the galaxy, and who is readily available to channel. This galactic Melchizedek serves as a liaison between the Earth and other planets, and the galactic core of our galaxy, and was incarnated on Earth as a king named Melchizedek. He overlighted Enoch, "the man who walked with God," who was an incarnation of Jesus Christ.
Melchizedek Priesthood
a universal priesthood of illumination governed by the highest cosmic sources of being. When a person achieves spiritual illumination within this order he/she is called a Melchizedek. According to The Keys of Enoch, the being who heads the Melchizedek Priesthood is the Eternal Lord of Light, the Sovereign of Light in charge of organizing the levels of the heavenly worlds of YHWH (God) for transit into new creation, equal with Metatron and Michael in the resourcing, regenesis, and reeducation of worlds going through the purification of the living Light. This being is in charge of the heavenly order Brotherhood of Melchizedek and the spiritual and planetary Priesthood of Melchizedek. The Order of Melchizedek is in charge of the consciousness reprogramming that is necessary to link the physical creation with the externalization of the Divine Hierarchy. It is a royal priesthood that receives the voice of God for the sanctification of the people of the Light. The Order of Melchizedek has the anointing power to reawaken and resurrect the righteous people of the world into the Light of the higher worlds. They also govern the quadrants of the planetary worlds where the Adamic seed had been transplanted. The Melchizedek order does not function extensively outside of the local universe except when they are called in as witnesses in matters pending before tribunals of the super-universe. The Melchizedeks on a cosmic level are the first order of Divine Sons to approach sufficiently close to physical life to be able to function directly in the ministry of mortal upliftment and to serve without the necessity of incarnation. They serve at the midpoint between the personalities in the material universe and the highest Divinity. The seraphic orders of angels delight to work with the Melchizedeks.
Melchizedek's Cosmic Computer
a special dispensation that is available for individuals and groups that have achieved a 98% Light Quotient; in which a cosmic computer that Melchizedek is in charge of and which the Arcturians use on the motherships, can take the fire letters, key codes, and sacred geometries that have been programmed into the Etheric Body and the Lightbody and actualize and transfer them into the physical body.
Melchizedek's Golden Flame
a golden frame of purification that can be called forth in Melchizedek's Golden Chamber.
Melchizedek's Golden Rod
a small golden rod from Melchizedek that can be requested and installed while sitting in Melchizedek's Golden Ascension Chamber, for light quotient building and ascension expansion.
Melchizedek's Information Disk
an information disk of light that can be installed into the brain, by request, from Melchizedek. This disk is similar to Arcturian technology, but is coming directly from the Universal Core and is an even more advanced technology. The disk serves as a translation orb, and helps one's consciousness translate the Light packets of information coming in from the seven Mighty Elohim, Sirius, and Arcturus, as well as from the Keys of Enoch in all five sacred languages and all fire letters and key codes of the 24 dimensions of reality.
Melchizedek's Transmitting Station
a special transmitting station that can be requested from Melchizedek in his Golden Ascension Chamber, that is installed into the third chakra and then into all of the other chakras. This transmitting station looks like Tesla coils that have been installed in each chakra in a conic or spiral fashion, and acts as a receiver for the sacred Elohim scriptures during sleep, and also allows one to increase one thousandfold the lens of inner sight and the ability to receive knowledge and energy from the Spiritual Hierarchy.
Melchizedek Synthesis Light Academy
the inner plane Academy and Ashram founded by Dr. Joshua David Stone in 1996. It is a real inner plane Teaching Academy and inner plane Ashram overlighted by Melchizedek, the Mahatma, Archangel Metatron, the Ascended Master Djwhal Khul, the Planetary Spiritual Government of Masters, and the Cosmic Hierarchy! Its purpose is to teach Spiritual, Psychological and Physical/Earthly mastery in service of GOD and Unconditional Love for the purpose of teaching all incarnated souls to achieve "Integrated Ascension" so they may be of greater service on this planet! (UPDATE)
Melchizedek, the Universal Logos
also known as "Lord Melchizedek," he is the Cosmic Ascended Master that is the teacher of our entire universe and who consciously holds the pattern of evolution for every being in the universe.
Anonymous
http://www.thegreatwhitelodge.org/
Her ser dere flere av lærerene i denne Order of Melchizedek. De virkelig lærerene er oppstegne mestre,engler,erkeengler,naturånder som Pan og andre.
Veldig flotte bilder av Lord Melchizedek og erkeengel St. Michael(som mange har kontakt med her og nå på vår planet),som er Keeper of the Sword of Holy truth blant annet.
Anonymous
Åpne opp for andre dimensjoner av ens bevissthet merker jeg har vært ganske tøft - fordi det har ligget endel frykt fra andre inkarnasjoner ang møte med negative utenomjordiske og ikke minst Atlantis fall har satt veldig dype dype spor i alle menneskers bevissthet ang møte med andre dimensjoner og vår kosmiske familie. Skepsisen og den frykten som ligger i vår kollektive underbevissthet ang erfaringer med utenomjordiske og andre dimensjoner har ligget der som et mørkt lokk her på Jorden siden Atlantis sitt fall for ca 13000 år siden. Ekstrem traumatisk erfaring. Men flere og flere våknes opp av denne dvalen og kjenner på smaken av sitt stjerneopphav. Og krystaller er med å vekke våre forbindelser til stjernene igjen som det var under gullalderen i Atlantis sin tid. Som også noen aktiverte i Egypt,Peru(Machu Picchu) og andre lignende steder hvor de hadde stor kunnskap og hadde endel erfaringer med andre dimensjoner i vår galakse.
Melchizedek-bevisstheten har vært med å påvirke flere gamle sivilisasjoner ang kontakt med andre dimensjoner og vårt kosmiske opphav. Og de siste 20 årene har flere og flere blitt vekket til live igjen av denne bevisstheten. Og gjenaktivert forbindelser til andre dimensjoner i ens bevissthet gjennom hjerte. Enteogener og ikke minst sopp har forbindelser til endel dimensjoner av vår bevissthet - inkl stjerneforbindelser. Men de mørke og traumatiske sidene i vår kollektive bevissthet har vært med å bremse og stoppe forbindelsene i lange tider - men har blitt mer og mer aktivert nå. Så om man ønsker å åpne opp for andre dimensjoner av vår galakse igjen i diverse sjamanseremonier eller meditasjoner så er det bare å påkalle på Melchizedek-bevisstheten eller Order of Melchizedek,Pleiadian Emissary of Light,Sirius Archangelic League of the Light,Andromedan Intergalactic Beings of Light,Arcturus Emissary of Light og diverse oppstegne mestre som Jesus,Kuthumi eller andre som en har forbindelser til + engler som St.Michael,Ra,Rafael,Mother Mary eller andre. Så kan de være med å åpne opp til de "tapte" forbindelser. En får gjøre det en er tiltrukket til. Men å påkalle en av disse nevnte så vil man være med å skape forbindelser man hadde "før". Og enteogener har på en måte nøkler til å åpne opp igjen disse forbindelsene. Da snakker jeg av erfaring. En kan selvfølgelig aktivere forbindelsene via andre sjamanistiske metoder og verktøy eller via meditasjon f.eks.
Order of Melchizedek,som er for meg(min sjels) veien å gå for meg og integrere alt det innebærer. Det handler ikke bare å gjenaktivere minner fra ens fortid - men også aktivere noe NÅ - og i FREMTIDEN. Fortid-Nåtid-Fremtid er ett. Og ta de læringer som dukker opp og integrere det der og da når det dukker opp. Og det handler også om å skape forbindelser til det ene og det andre i alle dimensjoner som Jorden er en del av. Og i 2012 så vil frekvensene til Jorden stige opp i 4 dimensjonen - hvor tanker og følelser vil bli mer forsterket blant annet. Slørene til andre dimensjoner vil bli mindre. Flere vil erfare det å komme virkelig "hjem" i sin bevissthet. Og de tilstandene en erfarer i enteogen-seremonier,sjamanseremonier,meditasjon o.l. vil bli mer permanent for flere mennesker. Lettere å integrere høyere gudommelig bevissthet av lys og kjærlighet i ens hverdagsliv.
Det er for meg naturlig å vite at mange har en skepsis og frykt til erfaringer med andre dimensjoner og utenomjordisk kontakt. Det er jo traumatiske blokkeringer via ens bevissthet - tidligere inkarnasjoner her på Jorden - som er en av hovedårsakene. Og når man jobber for å løse opp tråder i ens bevissthet ang det som holder tilbake ens høyeste gudommelige potensialet i lys og kjærlighet, som en kan oppnå - så vil man lettere integrere forbindelser som en ikke trodde var mulig å integrere eller man var skeptisk eller hadde frykt for - som ligger i jordas kollektive underbevissthet.
Vi mennesker er en del av en helhet som alle her inne vet - men det innebærer også at vi kan skape "tapte" forbindelser med andre dimensjoner og vår kosmiske familie og ikke bare til Moder Jords dypere forbindelser i oss. Vår galakse og Univers(og uendelig mange multivers) har så uendelig mye mer å by på enn det mange tror. En kan snakke og snakke om dette i det uendelige - men det det handler om er å skape egne forbindelser selv. Og det er blant annet å gjenaktivere forbindelser til ens HØYERE SELV,som har forbindelser til 12 andre steder i vår galakse. Pleiadene,Arcturus,Sirius og Andromeda er blant de mest kjente forbindelser. Tallet 12 er et hellig tall. 12 måneder. 12 disipler. Det er også mange andre ting i vår bevissthet som rommer tallet 12 eller når vi deler på 12.....
Vi blir født til denne planeten ved knapt å huske noenting i vår bevissthet. Som barn kan vi huske endel fra tidligere liv og vårt stjerneopphav. Det erfarte jeg og husker godt endel såkalte lucid dreaming-erfaringer. Endel reiser da som satt fast i min bevissthet. Og vi blir født til å ikke huske så mye - selv om det er veldig individuelt. For så å vekke opp "minner" i ens liv og her og nå. Det er det som skjer med den "globale" oppvarmingen - informasjon vekkes til live ved at vår Sol blant annet sender inn nye aktiverings-koder i vår bevissthet. Og dermed har det skjedd at flere og flere har våknet opp av sin åndelige dvale de siste 20 årene spesielt. Og det er også en del av bevissthetsevolusjonen i henhold til Maya-kalenderen. Vi mennesker husker svært lite av vårt sjelsopphav generelt. Men når en blir bevisst på dette så skjer det endel gjenaktiveringer i ens bevissthet. Og en "husker" erfaringer og ting som en har erfart "før". Og så får man den veiledningen man trenger der og da som er ment for en. Det foregår mye speiling i ens bevissthet når man er skeptisk eller har frykt for noe som andre snakker om som det jeg gjør nå - men til syvende og sist er det speiling av ens bevissthet det man er skeptisk og har frykt for ubevisst eller via sin underbevissthet. Det skal bli fint å kunne drive med telepati i fremtiden fordi da vil det ikke være misforståelser og speilinger som kan være fra ens negative ego-mønstre - som henger igjen fra andre inkarnasjoner. Og i barndommen så erfarer man ofte oppsummering av flere ting en har gått igjennom i andre inkarnasjoner.
Sjamanismen har for meg vært med å gjenaktivere forbindelser og ser frem til å forankre og integrere enda mer. Så jeg er evig takknemlig for Sjamansonen og de menneskene jeg har møtt på min vei som har lært meg noe. Og vært med å gjenaktivere forbindelser til Melchizedek-ordenen.

Kristus-bevisstheten er den høyeste form for bevissthet vi kan oppnå på Jorden, som flere oppstegne mestre har oppnådd. Etter det så kommer Melchizedek-bevisstheten.Så vi mennesker har mye å se frem til når en har integrert 100 % sin Kristus-bevissthet. Vår sol har også bevissthet. Og i 2012 så vil Jorden erfare Sol-kristus bevissthetsnivå i 4 dimensjon. Ord er som koder i vår bevissthet. Ved å lytte dypt dypt i sitt hjerte og i sin bevissthet ang et ord så kan det vekke til live noe en har erfart før. En får gjøre det man er tiltrukket til og får som indre veiledning. I kjærlighet og lys - jeg ønsker dere en vakker dag

Anonymous
Hjelpere og lærere - erkeengler,engler,oppstegne mestre osv...mye vakre multdimensjonelle sjeler her...

in love and light. Jeg skal komme med mer detaljer senere om de fleste "lærerene" i andre dimensjoner:
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":
Hjelpere og lærere - erkeengler,engler,oppstegne mestre osv...mye vakre multdimensjonelle sjeler her...
in love and light. Jeg skal komme med mer detaljer senere om de fleste "lærerene" i andre dimensjoner:
Hvorfor det?

Er det ikke best at folk finner sine egne lærere og lærer å kommunisere med dem?
Eg berre undrast

Anonymous
Jo, det er det beste. Men det skader ikke å nevne hvilke lærere som er delaktig i Melchizedek-ordenen. Og hvilke inkarnasjoner de har vært her på Jorden og annen informasjon, som kan være til nytte for dem som er interessert i å vite det.

En kan jo også påkalle en eller flere av disse om man vil det.
GjenopprettetMedlem
Jeg undrer meg også over dette.

Min erfaring er at jeg har blitt gitt de lærerne jeg skal ha underveis. Ikke noe jeg har oppsøkt etter lett etter.
Sjamanerergien har vist meg veien videre - og jeg treffer de jeg skal treffe.
Det har vist seg å være riktig - gang på gang.
Hexedoktor'n
Anonymous
Jeg tror det kommer an på hvilken åndelig retning eller utdanning man følger. Ang Melchizedek-ordenen så kan man påkalle diverse oppstegne mestre,engler,erkeengler og andre lysvesener ang diverse guidete meditasjoner o.l. i den utdannelsen der sånn. Men det er klart at man må følge det man tiltrekkes av ang åndeverdenen. Jeg tiltrekkes nå veldig av denne ordenen og det er en hærskare av såkalte "lærere","guider" og engler.

GjenopprettetMedlem
Da har jeg ett spørsmål!
Kan man ikke risikere å overse...(misse) de lærerne vi er ment til å ha....for å komme videre....når vi i iver søker etter andres erfaringer av navngitte lærere og veiledere?
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":
For noe latterlig og tåpelig vrøvl, alt sammen!! Fortell meg en ting, alle disse oppdiktede tullebukkene som her framstilles med skjegg: Klipper de skjegget etter som det vokser, eller er det preservert i en og samme tilstand, til evig tid, der hvor du innbiller deg at de finnes og hoider til?
Håper for øvrig inderlig at du sparer oss for flere idiotiske detaljer!!
GjenopprettetMedlem
For eit flott typegalleri!
Er det kanskje muleg å få dei i glanspapir?
Dette må vere for alle som vil ha full pakke - no!
Kanskje er det likevel eit vel så godt
verktøy som til dømes sopp?
Eller slitsom tromming?
Kanskje er dette faktisk fargebitane i eit enormt kaleideoskop som ein må vere svært langsynt for å kunne betrakte i ein større og meir tolerant heilhet?

Anonymous
"Silva":
Da har jeg ett spørsmål!
Kan man ikke risikere å overse...(misse) de lærerne vi er ment til å ha....for å komme videre....når vi i iver søker etter andres erfaringer av navngitte lærere og veiledere?
Et veldig interessant spørsmål du sier der. Det jeg tror er at flere(det virker som) som følger den åndelige veien om det er sjamanisme eller andre åndelige retninger faktisk glemmer - er at vi har et HØYERE SELV - som er vår indre veileder - den lille stemmen i oss - kommer fra en del av oss som vet alt om våre tidligere inkarnasjoner her på Jorden og det som vi har oppnådd i disse livene og også andre steder i vår galakse f.eks. Om man er åpen for at man har et HØYERE SELV - som egentlig er vår hovedlærer.....Jeg erfarte i 2006 i Peru å aktivere kontakten med mitt høyere selv for alvor igjen. Den har alltid vært der og er der for alle mennesker. Og jeg tror at når vi kommer til et visst punkt i livet så vil man guides til den form for åndelig retning man er moden for eller som faktisk vårt Høyere Selv er med å guider og veileder oss til.
Hvis vi følger en vei for å bli 100 % ett med Høyere Selvet så vil man automatisk også komme innom ordener a la Melchizedek og hærskare av hjelpere,guider og engler der sånn. Hva mener du/dere om eksistensen av Høyere Selvet? En av mine kjepphester innenfor åndelig utvikling er å gi næring til mitt indre barn - fordi den har nøkkelen og er en døråpner for vårt Høyere Selv blant annet. Vi har 3 forskjellige Selv som er en del av oss - og jeg har også kommet til en erkjennelsespunkt i de siste årene at vi mennesker har et multidimensjonalt potensiale. Vi har et mellom-selv som er vårt ego. Vi har et lavere selv,som har med kontakten med Moder Jord - og se på henne som ei 2-6 år gammel jente - og for å opprettholde en kontakt og dialog med henne ang høyere bevissthetsutvikling så man gå gjennom erfaringer som innebærer å heale ens indre barn. En kan ikke oppnå noe særlig kontakt med ens Høyere Selv om ikke kontakten med ens indre barn og denne unge jenta som er en arketype av Moder Jord. Jeg snakker om høyere former for bevissthet. Ikke disse 3 verdener som sjamanismen snakker om.
Mayaene,det gamle Egypt og Hunaer i Hawaii har snakket om vårt Høyere Selv. Et av flere svakheter med denne verden ang åndelige retninger er at man lett kan finne en guru eller åndelig veileder i den fysiske verdenen man ser opp til og glemmer at man har et Høyere Selv,som vet alt om oss og som vi kan skape forbindelser til. En må sikkert gjennom visse faser i livet for å komme i dialog med dette Høyere Selvet,som igjen er en del av 12(det er et hellig tall) Selv i vår galakse - som igjen er en del av andre 12 selv andre steder i Universet osv osv....
Min oppvåkning ang forbindelser til mitt Høyere Selv - multidimensjonale Selv vil jeg takke enteogener/kraftplanter/plantelærere for. Det har vært min vei å gå for å hente tilbake og åpne disse forbindelsene for alvor. Hvorfor snakker generelt ikke sjamanismen om vårt Høyere Selv og Multidimensjonale Selv?
Når man våkner opp slike deler av en selv så vil man også lettere tiltrekke seg engler,erkeengler,oppstegne mestre og ordener a la Melchizedek og andre lignende retninger som handler om å få ut vårt fullkomne potensialet som menneske.
Så mitt svar er om vi skaper en forbindelse - åpner en forbindelse og aktiverer en forbindelse til vårt Høyere Selv som vet alt om vår fortid - nåtid og fremtid. Så vil det være en ganske kraftfull alliert for oss som sjeler. Hvordan kan sjamanismen være med å skape slike forbindelse?For meg har det vært plantelærere siden de bærer på urkraft - endel forfedrekraft som har eksistert siden tidenes morgen. Melchizedek-ordenen handler om å skape forbindelser med Høyere Selvet til det fulle og ikke minst så er det endel eterisk og esoterisk utdanning som man har gått igjennom i andre inkarnasjoner(om man har det) f.eks har jeg gjort noe lignende i Andes,Peru,i det gamle Egypt har jeg også vært og andre steder hvor de kalte seg for Children of Light.
Gamle sivilisasjoner som har kalt seg for Barnets Lys har hatt solid dialog og forbindelser til sitt Høyere Selv. Og ikke minst det multidimensjonale som jeg er opptatt av. Inkaene og Mayaene kalte seg selv for Children of Light. Hadde sterke og solide forbindelser til "stjernene" og sitt Høyere Selv. Det er viktig å gå de veiene man tiltrekkes og blir veiledet mot. Og jeg får veiledning av mitt Høyere Selv, som vet alt om min fortid-nåtid og fremtid. Det betyr at jeg også har gjenaktivert forbindelser som jeg hadde i det gamle Egypt blant annet og andre steder via min sjelsbevissthet. Når man har aktivert forbindelser til Høyere Selv og det multidimensjonale Selvet så kan man lettere påkalle engler,erkeengler,oppstegne mestre osv....spesielt om man følger en orden som Melchizedek f.eks.
Disse englene,oppstegne mestre og guider venter på å bli påkalt - men det virker for meg at en bør ha åpnet en forbindelse(at man er bevisst på det) til sitt Høyere Selv for å gjøre det. Og flere av disse oppstegne mestre og englene har hatt inkarnasjoner her på Jorden og gått igjennom samme type innvielser man kan erfare i ordener som Melchizedek og lignende. Jorden skal også gå inn i en type innvielse fra 2012. Så vi lever i en spennende tid. Og det å åpne forbindelser til sitt Høyere Selv gjør at man ikke vil tiltrekke guruer eller "dårlige" lærere. Man får den læreren man er moden for og tiltrekkes mot der og da. Nå lever vi i en dimensjon og på en planet hvor det er fint å benytte seg av lærere og få veiledning til en viss grad. Men når man har skapt en forbindelse bevisst til sitt Høyere Selv blant annet så finnes det ikke en bedre veileder,guide og lærer.
Så jeg stiller spørsmålet igjen - hva er ditt forhold til Høyere Selv og det jeg sier her?Eksisterer det eller er det en illusjon?For meg er det krystallklart at vi har en del av oss selv som vet om alle våre inkarnasjoner. Og engler,oppstegne mestre o.l. kan via Akashic Records,som det kalles for - hente informasjon via vårt Høyere Selv ang healing av vår fortid f.eks. Og hovednøkkelen er å gi næring til vårt indre barn. En kan se bilde av sitt Høyere Selv som f.eks en kjempeørn i GULL,som jeg har gjort flere ganger. Den har vist seg i den formen - at jeg har aktivert en forbindelse til mitt Høyere Selv og ble bevisst på det for alvor i fjor vår. Og så har mitt Høyere Selv veiledet meg videre til Melchizedek-ordenen.Mye eterisk og esoterisk utdanning her sånn som venter på oss. Det er enormt mange innvielser en planet skal igjennom for å bli ett med Gud/Gudinne-kraften vår. Jorden har uendelig mye å gå på - skal gå igjennom en slags 6 og 7 innvielse fra 2012 av. Og det er snakk om flere hundre innvielser. Så det er uendelig mye mer å gå på for å bli ett med Universets fullkomne potensialet - Gud/Gudinne-potensialet. Jeg forklarer utifra det jeg har fått meg meg hvordan det fungerer utifra erfaringer jeg har reaktivert fra tidligere inkarnasjoner og her og nå på Jorden. Og litt fremtids informasjon har det også blitt aktivering av.
GjenopprettetMedlem
Igjen, hvorfor innom alle andres lærere?
Er man i kontakt med sitt høyere selv, så trenger man da virkelig ikke det, tror nå jeg.
For da kan man finne det som er riktig for en selv.
Og man kan koble seg direkte til kilden, uten å gå masse omveier.

psbot [Picsearch]
Æ e forbauset over alt det du klarer å "lire" av deg. Det høres ut som det du prater om e det "eneste" rette når det gjelder høyere selv osv.
Det at man automatisk kommer innom ordener ala Melchizedek når man oppnår kontakt med høyere selv, skurrer i mine ører. Mulig det e sånn for deg, men det e nok ikke det eneste rette her i verden.
Anonymous
"Passopp":
"Melchizedek":
For noe latterlig og tåpelig vrøvl, alt sammen!! Fortell meg en ting, alle disse oppdiktede tullebukkene som her framstilles med skjegg: Klipper de skjegget etter som det vokser, eller er det preservert i en og samme tilstand, til evig tid, der hvor du innbiller deg at de finnes og hoider til?
Håper for øvrig inderlig at du sparer oss for flere idiotiske detaljer!!
De viser seg i formen som da de levde her på Jorden - flere av dem med skjegg. Jesus hadde langt hår og skjegg da han var her på Jorden - flere av de oppstegne mestrene har hatt inkarnasjoner her på Jorden og flere av dem hadde skjegg. Ikke alle om man er observant. Det er ikke hvordan de ser ut som betyr noe - men den energien,kunnskapen,visdommen osv de besitter av. Spirituelle hierarkier i andre dimensjoner handler ikke om maktkamp som en ser i primitive valgkamp her på Jorden. Man blir det man "fortjener" i andre dimensjoners hierarkier. Ikke noe negativ ego-kamp. Det eksisterer ikke dualiteter i andre dimensjoner. Endel innvielser man må igjennom som menneske for å oppnå det ene og det andre i de spirituelle hierarkiene. Planeter går også gjennom innvielser.
Om man har bra forbindelser til sitt indre barn(sitt lavere selv - Moder Jord som 2-6 åring) og sitt Høyere Selv(som kjenner til alt vi har gått igjennom i alle inkarnasjoner her på Jorden) så vil det gi resonans i deres bevissthet. Sjamanismen generelt har vært å jobbe endel med vår dialog med vårt lavere selv - til Moder Jord og dette lille barnet for å si det enkelt. Det er på tide at Sjamanismen også begynner generelt å åpne seg opp for forbindelser til Høyere Selv og vårt multidimensjonale Selv. Gamle sivilasjoner som det gamle Egypt og Andes,Peru blant annet har jeg aktivert minner fra ang tidligere inkarnasjoner. Det er visse likheter med såkalte ordener i den gyldne æraen av Inka-riket,Maya-riket,Druide-riket,det gamle Hellas og det gamle Egypt. For meg er det "obvious". Siden jeg(maaaange andre som lever her og nå på Jorden) har vært inkarnert i disse GOLDEN AGES i alle disse nevnte steder. Og Melchizedek-ordenen har endel like elementer i seg som har blitt praktisert hos mange gamle sivilisasjoner. Å gjenaktivere ANCIENT KNOWLEDGE er det det handler om. Da må man skape forbindelser til sitt Høyere Selv. Og det multidimensjonale selvet.
Min sjel føler seg hjemme i Akashic biblioteket - eterisk bibliotek. Og biblioteket i Alcyone - Pleiadene. Den har forbindelser der. Min sjel har nøkler til dette og ser frem til å åpne mer av informasjon og erfaringer. Folk får takle den informasjonen jeg kommer med som de vil. Det eneste jeg kan gjøre er å respektere folks reaksjoner. Og ikke dvele mer over det. Men jeg kan forklare mer utdypende om diverse emner her som har relavanse til Order of Melchizedek.
Anonymous
"Inger Lise":

Igjen, hvorfor innom alle andres lærere?
Er man i kontakt med sitt høyere selv, så trenger man da virkelig ikke det, tror nå jeg.
For da kan man finne det som er riktig for en selv.
Og man kan koble seg direkte til kilden, uten å gå masse omveier. 

Høyere Selvet vårt eksisterer i 6 dimensjonen. Kristus-bevisstheten eksisterer i 9 dimensjonen,som er maks av det vi kan oppnå. Melchizedek-bevisstheten er fra 10 og oppover. Så endel jobb med å aktivere endel ting ang høyere former for bevissthet så kreves det litt hjelp av engler,erkeengler,guider og oppstegne mestre om det er å aktivere sitt medlemskap i Order of Melchizedek til det fulle. Atlantis og det gamle Egypt blant annet har endel svar på hvordan dette fungerte. Og jeg har nevnt at det finnes endel eteriske - lysbyer rundt omkring tilknyttet Jorden som Shambala blant annet hvor det er tilgang til eteriske bibliotek som Akashic Records. Og siste innvielsen i Order of Melchizedek er å gå igjennom en innvielse i Halls of Amenti som det kalles for - og som pyramidene i Egypt blant annet har tilgang til. Jordas indre - Agartha er også i 4 dimensjonen og noen mennesker har forbindelser til dem. Og de er også med å hjelper til angående innvielser i Melchizedek-ordene.Og det er flere andre som har tilknytning soltempler i Mexico,Andes Peru,Glastonbury i England,pyramidene i Egypt osv osv.. Det vi maks kan erfare i denne inkarnasjonen er Kristus-bevisstheten, som den kalles. Jorden skal inn i 4 dimensjonen hvor våre tanker og følelser blir forsterket fra det vi erfarer i dag blant annet.
Nå forklarer jeg veldig kort. Det ville ha tatt flere 100 sider om jeg skulle ha forklart alt til minste detalj da. Men om man er nysgjerrig i å få mer utdypende svar så er det bare å spørre videre.
Det er faktisk ikke omveier det er snakk om. Fordi det er uendelig mange veier for å være 100 % ett med kilden til alt som er - mor/far gud eller hva man skal kalle det for. Det er en misforståelse som jeg ser det at man "tror" at man kan gå til kilden og tro at man er 100 % ett med den når man gjør det - det er egoet vårt som tror det. Vårt midterste Selv. Det er uendelig mange veier mot det å være 100 % ett med kilden. Uendelig mange dimensjoner. Uendelig mange innvielser. Og Jorden skal som sagt kollektivt sett gå inn i 6 og 7 innvielse fra 2011-2012. Og det er snakk om flere 100 innvielser. Og vi skal erfare endel sykluser før flere innvielser skal skje osv...Jeg snakker utifra det min sjels bevissthet verifiserer av informasjon. Og hva mitt Høyere Selv verifiserer.
psbot [Picsearch]
e det her sannheten, veien og livet.....?
GjenopprettetMedlem
"ædni":
I tilfelle din ironi ikke oppfattes av den stakkars Melkisedek, så antar jeg at du tenker på Jesu ord i Evangeliet etter Johannes, kapittel 14, vers 6:
Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.» Anonymous
"ædni":
Æ e forbauset over alt det du klarer å "lire" av deg. Det høres ut som det du prater om e det "eneste" rette når det gjelder høyere selv osv.
Det at man automatisk kommer innom ordener ala Melchizedek når man oppnår kontakt med høyere selv, skurrer i mine ører. Mulig det e sånn for deg, men det e nok ikke det eneste rette her i verden.
Det er noe du tolker. Ikke noe jeg har sagt. Jeg sier bare som det er som jeg har kjennskap til her og nå eller har forbindelser til - å være et fullkommen menneske så må man ha forbindelse til Høyere Selv - hvordan man gjør det er opp til hver enkelt å gå igjennom ang erfaringer. Man trenger ikke å følge Melchizedek-ordenen. Det finnes mange veier til rom som det kalles for - men å oppnå høyere former for bevissthet så må man gå igjennom visse innvielser - som man gjør i sjamanismens verden for å bli sjaman. Jeg har ikke tenkt å følge en ego-kamp som kalles for at min læring er bedre enn din læring eller jeg vet bedre enn deg. Jeg presenterer informasjon utifra mitt Høyere Selv(det jeg har oppfattet av info via den og verfisering og filtrering - egoet/midterste selv kan skape distraksjoner og misforståelser) og de forbindelser jeg har pr i dag.
Så det handler ikke om den eneste rette veien osv..jeg presenterer litt informasjon om hvordan følge en vei for å bli MASTER BEING of LOVE and LIGHT. Vi er alle lysmestre eller Children of Light. Hva er egentlig lys?Lys er jo alle former for bevissthet,informasjon,minne,vibrasjon og alle deler av skaperens(mor/far - gud/gudinne-kraften) uendelige kjærlighetskraft som kan defineres i frekvenser. Geometriske koder er også et annet ord for minnebrikke eller chip i vår bevissthet, som en kan erfare i meditasjon og med enteogen-seremonier blant annet. Og via mange andre metoder og verktøy. Lys og kjærlighet ja - det er jo bare å se på stjernehimmelen - så mye informasjon som ligger i hver stjerne og det er jo uendelig mange prikker i vår galakse - melkeveien...
Jeg må forklare meg litt kort til tider - så får en tolke det som man føler det og vil. Men det min sjel og Høyere Selv er opptatt av å følge en multidimensjonal vei. Og det er ved å gjenaktivere endel ting i andre inkarnasjoner som i det gamle Egypt da jeg var med på lignende som det jeg gjenaktiverer i Order of Melchizedek. Det samme da jeg var i Andes,Peru blant annet. Jeg liker å videreformidle informasjon. Så får jeg prøve å forklare mer om man har spørsmål. Men om det fører til en slags MIDTERSTE SELV-kamp - ego kamp om jeg vet bedre enn deg..jeg har sterkere pappa enn deg-mentalitet så unngår jeg det - prøver iallefall....
Men om man er åpen for at man har hatt tidligere inkarnasjoner,som vårt høyere selv vet alt om - og det har eksistert gamle sivilisasjoner som oppnådde ganske høye former for tilgang av bevissthet(enn det vi vet via bøker på skolen osv) og at det finnes eteriske bibliotek som Akashic Records som har informasjon til alt som har skjedd her på Jorden til hver minste detalj - så vil man lettere være åpen for det jeg sier. Jeg sier heller ikke at Melchizedek-ordenen er bedre enn sjamanistiske retninger - jeg er en tilhenger av å smelte og ha en viss form for allsidighet. Jeg driver med yoga,meditasjon,er med på enteogen-seremonier og reiser til kraftsteder verden over - og er opptatt av summen og ikke å se bare på ting enkeltvis - men helheten og summen av det en driver på med. Jeg har lyst til å forklare litt hvordan Order of Melchizedek fungerer og det er jo gjenaktivering fra det gamle Egypt og Golden Age of Atlantis som det så fint heter. Og slik tilgang ang info kan en skape selv. Eller få tilgang til. Jeg dikter ikke opp dette. Jeg er såpass ydmyk at dette er info som kommer fra noe høyere enn meg selv....og som jeg har verifisert fragmenter av. Og noen her inne har allerede gjort det.
Det er klart at det jeg kommer med kan provosere noen av forskjellige grunner. Jeg kan ikke ta hensyn til det. Det kan hende de også provoserer meg..

GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":
Det er klart at det jeg kommer med kan provosere noen av forskjellige grunner. Jeg kan ikke ta hensyn til det.
Der kom du for en gangs skyld med en virkelig sannhet! I hvert fall siden 1999 har du skrevet titusenvis av innlegg i forskjellige fora på Internett, og svært mange av dem er provoserende av mange forskjellige grunner. Og det har du ALDRI tatt hensyn til! Helt sant!! Du har bare bulldozet i vei på pøbelaktig vis med det vrøvlet du til enhver tid har vært en hensynsløs misjonær for. Og det har jo som kjent variert en god del siden 1999. Her kan man virkelig snakke om linjeskift og kvantesprang. Men den hensynsløse misjoneringen er lett gjenkjennelig. Du har blitt kastet ut flere steder, eller sterkt amputert, i fora der moderatorene kjenner sin oppgave, og tar den alvorlig.
Anonymous
"ædni":
For å bli et fullkommen menneske så går man igjennom innvielser. Jesus er en av uendelig mange "oppstegne" mestre som har vist veien til vårt fullkomne multidimensjonale potensialet. Og han var i Egypt og hadde innvielser der i Kings Chamber blant annet i pyramidene i Egypt. Og det var i regi av Order of Melchizedek og andre ordener og brorskap. Esseerne var jo sammen med Jesus i Egypt. Hvordan kan man vite slik informasjon?Er slik informasjon ren og i ærlighetens navn? Det har ikke min vanlige våkne bevissthet svaret på iallefall - det er andre deler av oss som har forbindelser til slike bibliotek. Og hvorfor provoserer det deg(og andre) ang slik informasjon jeg kommer med? Det er noe som heter som jeg får opp i min bevissthet:
"Alt det jeg sier eller reagerer på hva andre sier er et speilbilde av min bevissthet - og det potensialet som er i meg". . Så hvis jeg reagerer på noe andre sier - så er det noe i meg som gjelder. Det er speiling i alt vi gjør og sier via vår bevissthet. Og bevisstheten rommer vår våkne bevissthet - underbevisstheten og det ubevisste. Vår tilgang og forbindelse til Høyere Selvet er via vår underbevissthet. I fremtiden så vil det være mer balanse og åpne kanaler mellom vår våkne bevissthet og underbevisstheten. Og en bedre balanse mellom venstre og høyre hjernehalvdel. Mellom det indre feminine og indre maskuline. Det har vært for mye maskulint dominert ang veldig ensidig rasjonell - intellektuell tankegang her på Jorden. Men det skjer jo endringer hele tiden nå i vår bevissthet. Spennende å observere og speile seg.
GjenopprettetMedlem
...måtte omniversets krefter være med deg, Melchizedek...Anonymous
"Passopp":
"Melchizedek":
Det er klart at det jeg kommer med kan provosere noen av forskjellige grunner. Jeg kan ikke ta hensyn til det.
Men den hensynsløse misjoneringen er lett gjenkjennelig. Du har blitt kastet ut flere steder, eller sterkt amputert, i fora der moderatorene kjenner sin oppgave, og tar den alvorlig.

Joda, som en lyskriger så får og mottar man endel skyts her og der - og jeg har taklet det veldig dårlig før. Tatt ting veldig personlig. Og verifiserte informasjon ikke så bra. Men forskjellen før og nå,Passopp er at jeg har bevisst forbindelse til Høyere Selv - det hadde jeg ikke under Zetatalk-perioden. Jeg lærte endel av det fordi det var et materialet som hadde blanding av ren og uren informasjon.
Men en observant leser ser at jeg takler det mye bedre nå av forskjellige grunner. En som følger Children of Light-bevissthet så liker jeg(fordi jeg er veldig glad i menneskeenheten og alt som eksisterer her på Jorden) å dele ang informasjon. Hvordan folk oppfatter,tolker og reagerer på det jeg kommer med er deres business. Jeg har mine styrke og svakheter. Og de har sine. Og noen er bevisste på sider av seg selv - mens andre ikke er så flinke. Det er lett å falle for fristelser og lett å falle i fallgroper.
På et annet forum hadde du vært stengt ute for lenge siden måten du kritiserer meg som person og mine innlegg her og nå er jo langt over grensen. Hvorfor du ikke gjør det er et mysterium i seg selv. Men jeg aksepterer,tilgir og gir dine kritiske ord kjærlighet og lys - og gir slipp på å ta det personlig. Så får du bare gjøre det du vil - men du er heldig som kan si hva du vil om mine innlegg uten å få pepper for det. Tenk på det. Jeg sender tilbake din skyts med energi av aksept,tilgivelse,kjærlighet og lys. Så får du gjøre hva du vil med de energiene som kommer tilbake som jeg har nevnt. Alt det du sier,tenker og føler ang hva andre skriver og sier -er speilbilde av din bevissthet. Det vet jeg av erfaring. Og mange her inne likeså.
GjenopprettetMedlem
Kan vi kanskje holde oss til saken!
Det går altså på ordener og oppstegne mestere/lysvesener/lærere...
IL