Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Inspirert av Melchizedek's innlegg om tallet 12, tillater jeg meg å sitere hva Kenneth Meadows skriver :
(de er arrangert i nummerorden, men det angir ikke noen betydningsorden - hver av dem er like viktige
og intimt forbundet med alle andre).
Lov 1 - Alle ting er en uadskillelig del av et Hele.
Lov 2 - Universet er et hellig utrykk for Kildens vilje og sinn og har blitt skapt med kjærlighet og besjelet med liv.
Lov 3 - Alle ting er særegne former for energi og kan utveksles med alt annet. Så sind/materie/ånd er bare
forskjellige nivåer av den samme energi.
Lov 4 - All energi i bevegelse følger harmoniens lov : det vil oppnå den maksimale effekt med minimal innsats og
vender i siste ende tilbake til sin kilde.
Lov 5 - Alle ting i universet har liv, men de opplever livet på forskjellige måter. Ingenting er i sannhet "dødt",
for det finnes ikke en sådan ting som ingen bevegelse.
Lov 6 - Alle ting er sammensat av de samme primære elementer og mottar de samme energier, men individuelle
"vesener" organiserer seg på forskjellig måte, for de søker hver især å uttrykke en ide i den Store Ånds sinn
på en spesiell måte. Alle ting utvikler seg således innenfor loven for dets eget vesen.
Lov 7 - Alle ting utvikler seg ved konstant å søke harmoni og balanse med alt annet.
Lov 8 - Det eneste konstante i universet er forandring.
Lov 9 - Alle ting er fullstendig og intimt forbundet med alt annet, og alt er underkastet de hellige lover.
Lov 10 - Alle ting er født av en kvinne. Alle ting kommer til verden gjennom det feminine prinsipp.
Lov 11 - Det må ikke gjøres noe som kan skade barn fordi evig liv finnes gjennom barnene.
Lov 12 - Sirkelbevegelse er loven for alle ting. Det lineære er en illusjon. Absolutte begynnelser og
slutninger eksisterer ikke, for det finnes ingen sanne begynnelser.
Vær sikker på ingenting - for du må forstå at i samme øyeblikk du er sikker på noe - kan du være sikker på at du tar feil.
- og det er kanskje i seg selv lov nr. 13 - og 13 handler om å flytte energi fra en dimensjon til en annen. Med andre ord -
når vi forstår det, blir hele dimensjonen i vår eksistens og livserfaring forandret!
* * * *
Sitat slutt...

GjenopprettetMedlem
Hei
Tallet 13 er et lykketall. Ikke som "folk flest" snakker om at det betyr ulykke.
Skriver forresten ut innlegget ditt Hexedoktor

GjenopprettetMedlem
Skriv i vei Healer

- ikke mine ord, men hyggelig at du likte hva du leste.
Tallet 13 er definitivt et lykketall også for meg - har opplevd å våkne med sterke positive drømmer/beskjeder på fredag den 13. f.eks.

GjenopprettetMedlem
Det er bra
Jeg jobber litt med forståelsen av andre tall - tall som jeg føler en kraft med. Og det er tallene 11, 50, 6 og 8. Vet ikke hvorfor, men jeg har en aning om at disse tall brukes i tale for å bemerke, forandre, nullstille diverse man prater om... Vet ikke om du/dere er med, men det er som så

skjønner ikke helt så mye hehe - har kanskje ikke så mye med De 12 hellige lover å gjøre, men det poppet bare inn "tall" i hodet mitt. hehe
Ha en riktig god dag
GjenopprettetMedlem
Tall er tall
Liker ikke lover, men fine setninger...
Ctrl + print
GjenopprettetMedlem
Hei Healer & Bjørnedanser
Jeg liker heller ikke tall - egentlig, men her for noen år siden ramlet jeg over dette 20-talls systemet - som siden har blitt både en velsignelse og en plage

og jeg skjønner ikke stort jeg heller, men jeg prøver. Iflg. dette systemet så er :
5 - avbalansert kraft. Utvidet oppmerksomhet.
6 - Personlig historie og selvoppfattelse.
8 - Regler, lover og karma. Hvordan vårt liv er "betinget". Vårt livs bok - hva vi gjør med det vi har fått og blitt gitt.
11- Inspirasjon og åndelig opplysning.
Så det. Er ikke så veldig glad i lover selv, men tror at skal vi gå denne veien må vi forholde oss til lover - trist, men sant
- også har vi jo loven om alle ting iboende faenskap...

GjenopprettetMedlem
og loven om ingen lover
bare en
og det er selvmotsigende nok for meg
GjenopprettetMedlem
Fine setninger

SLike som setter følelser i sving - eller skaper noe.
Tenk om noe så universielt som tall faktisk kan gjøre det?
Hehe. Det med lover er noe for seg selv
Takk Hexedoktor - 6 oppfatter jeg som et balanserende tall...