Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Inspirert av Melchizedek's innlegg om tallet 12, tillater jeg meg å sitere hva Kenneth Meadows skriver :
(de er arrangert i nummerorden, men det angir ikke noen betydningsorden - hver av dem er like viktige
og intimt forbundet med alle andre).

Lov 1    - Alle ting er en uadskillelig del av et Hele.

Lov 2    - Universet er et hellig utrykk for Kildens vilje og sinn og har blitt skapt med kjærlighet og besjelet med liv.

Lov 3    - Alle ting er særegne former for energi og kan utveksles med alt annet. Så sind/materie/ånd er bare
              forskjellige nivåer av den samme energi.

Lov 4    - All energi i bevegelse følger harmoniens lov : det vil oppnå den maksimale effekt med minimal innsats og
              vender i siste ende tilbake til sin kilde.

Lov 5    - Alle ting i universet har liv, men de opplever livet på forskjellige måter. Ingenting er i sannhet "dødt",
              for det finnes ikke en sådan ting som ingen bevegelse.

Lov 6    - Alle ting er sammensat av de samme primære elementer og mottar de samme energier, men individuelle
              "vesener" organiserer seg på forskjellig måte, for de søker hver især å uttrykke en ide i den Store Ånds sinn
              på en spesiell måte. Alle ting utvikler seg således innenfor loven for dets eget vesen.

Lov 7    - Alle ting utvikler seg ved konstant å søke harmoni og balanse med alt annet.

Lov 8    - Det eneste konstante i universet er forandring.

Lov 9    - Alle ting er fullstendig og intimt forbundet med alt annet, og alt er underkastet de hellige lover.

Lov 10    - Alle ting er født av en kvinne. Alle ting kommer til verden gjennom det feminine prinsipp.

Lov 11    - Det må ikke gjøres noe som kan skade barn fordi evig liv finnes gjennom barnene.

Lov 12    - Sirkelbevegelse er loven for alle ting. Det lineære er en illusjon. Absolutte begynnelser og
              slutninger eksisterer ikke, for det finnes ingen sanne begynnelser.

Vær sikker på ingenting - for du må forstå at i samme øyeblikk du er sikker på noe - kan du være sikker på at du tar feil.

- og det er kanskje i seg selv lov nr. 13 - og 13 handler om å flytte energi fra en dimensjon til en annen. Med andre ord -
når vi forstår det, blir hele dimensjonen i vår eksistens og livserfaring forandret!

* * * *

Sitat slutt...  ;D
GjenopprettetMedlem
Hei :)

Tallet 13 er et lykketall.  Ikke som "folk flest" snakker om at det betyr ulykke.

Skriver forresten ut innlegget ditt Hexedoktor :)
GjenopprettetMedlem
Skriv i vei Healer  ;D - ikke mine ord, men hyggelig at du likte hva du leste.

Tallet 13 er definitivt et lykketall også for meg - har opplevd å våkne med sterke positive drømmer/beskjeder på fredag den 13. f.eks.  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Det er bra :)

Jeg jobber litt med forståelsen av andre tall - tall som jeg føler en kraft med. Og det er tallene 11, 50, 6 og 8.  Vet ikke hvorfor, men jeg har en aning om at disse tall brukes i tale for å bemerke, forandre, nullstille diverse man prater om...  Vet ikke om du/dere er med, men det er som så :) skjønner ikke helt så mye hehe  - har kanskje ikke så mye med De 12 hellige lover å gjøre, men det poppet bare inn "tall" i hodet mitt. hehe :)

Ha en riktig god dag
GjenopprettetMedlem
Tall er tall

Liker ikke lover, men fine setninger...

Ctrl + print
GjenopprettetMedlem
Hei Healer & Bjørnedanser  ;D

Jeg liker heller ikke tall - egentlig, men her for noen år siden ramlet jeg over dette 20-talls systemet - som siden har blitt både en velsignelse og en plage  ;D og jeg skjønner ikke stort jeg heller, men jeg prøver. Iflg. dette systemet så er :

5 - avbalansert kraft. Utvidet oppmerksomhet.
6 - Personlig historie og selvoppfattelse.
8 - Regler, lover og karma. Hvordan vårt liv er "betinget". Vårt livs bok - hva vi gjør med det vi har fått og blitt gitt.
11- Inspirasjon og åndelig opplysning.

Så det. Er ikke så veldig glad i lover selv, men tror at skal vi gå denne veien må vi forholde oss til lover - trist, men sant  ;D

- også har vi jo loven om alle ting iboende faenskap...  ;D
GjenopprettetMedlem
og loven om ingen lover
bare en
og det er selvmotsigende nok for meg
GjenopprettetMedlem
Fine setninger :)  SLike som setter følelser i sving - eller skaper noe.
Tenk om noe så universielt som tall faktisk kan gjøre det?

Hehe. Det med lover er noe for seg selv :)

Takk Hexedoktor - 6 oppfatter jeg som et balanserende tall...