Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Men et poeng her er som jeg sa...
Hvorfor gå gjennom et enteogen når man kan gå og klemme et tre?
Anonymous
"Bjørnedanser":

Men et poeng her er som jeg sa...
Hvorfor gå gjennom et enteogen når man kan gå og klemme et tre?

Ja, takk begge deler er min holdning... :lol: :badgrin:
Men liker å klemme trær nå og da utenom også..men har ikke skapt så sterke forbindelser til trær uten enteogener. Men det kommer nok til å bli mer aktivert.
GjenopprettetMedlem
Hvem skal aktivere da? Har man ikke et ansvar selv, du har selv fortalt om sjamanen i Peru som satt i flere år under ei furu.
Man må virkelig gjøre det, holder ikke med en bekjent klem...
Må putte kjærlighet i det
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

Fint å være nysgjerrig... :icon_lol:
Jeg kjenner ikke mange sjamaner eller som driver på med sjamanisme som er åpen for mye av det jeg kommer med ang multidimensjonelle inkl Order of Melchizedek-utdanningen. Men det er helt sikkert flere enn jeg aner. Jeg har ikke den fulle oversikten der sånn. Men den skepsisen her inne til det jeg kommer med av info om multidimensjonal utdanning og kunnskap blant annet speiler nok også verden generelt - eller gjør den ikke det blant sjamaner? Nei, der skal jeg være åpen for at jeg kan ta feil.  :razz: :lol: :badgrin:

Jeg hører deres stemmer mer klarere på en måte. Jeg er mer sensitiv helt klart. Jeg ser andre mennesker annerledes på en måte ja. Hvordan? Det er vanskelig å sette ord på det. Jeg er nærmere på en måte meg selv og andre. Og jeg klarer lettere å ta tak i mørke sider blant annet enn før - ta tak i diverse former for frykt. Det er også flere andre ting uten å ville utdype det noe særlig. Det er sånn i korte trekk. Det skjer alltid mye mellom seremoniene - ang ting og tang som dukker opp ang hva jeg vil ta tak i osv....

Ja, siden du skriver så vannvittig mye om denne Melchizedek-ordenen og om de seremoniene, så må man jo spørre hva det er du får utav det...

Det er jo spennende tanker, men kanskje mange tenker at dette er ikke særlig effektivt, hvis den som er midt oppi det ikke klarer å peke på noen konkrete eksempler på hva slags betydning det har for deres liv og utvikling.

Jeg sier ikke at man skal måtte bevise noe. Men at man "slå i bordet" og konkretisere er jo alltid ett pluss  ;D

Dessuten sier du at det dukker opp ting du vil ta tak i....hvordan gjør du dette i praksis?
Kan du si noe om hvordan du jobber med det du lærer i seremonier når du er "mellom slagene"?

Mvh
masakråka  :P

:wub:
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

Men norske enteogener iform av sopp fra Finnmark er det stor stor forfedrekraft som jeg har stor sans for og skal besøke Finnmark i høst for sopp-plukking.

Jeg vil også anbefale deg, å sitte ute i naturen og lytte til naturens stemmer, når du først er der.
For meg personlig ga det en særegen ro og harmoni til kropp og sinn.
Anonymous
Det er jo spennende tanker, men kanskje mange tenker at dette er ikke særlig effektivt, hvis den som er midt oppi det ikke klarer å peke på noen konkrete eksempler på hva slags betydning det har for deres liv og utvikling.

Det er mye på som jeg ikke vil røpe som har skjedd og som jeg fornemmer kommer til å skje eller hvor det bærer hen angående å følge Order of Melchizedek-utdanningen. Det er egentlig ikke så mye jeg har videreført av informasjon - ikke akkurat vanvittig mye...men liten brøkdel.. :lol:
Anonymous
"Tullsjura":

"Melchizedek":

Men norske enteogener iform av sopp fra Finnmark er det stor stor forfedrekraft som jeg har stor sans for og skal besøke Finnmark i høst for sopp-plukking.

Jeg vil også anbefale deg, å sitte ute i naturen og lytte til naturens stemmer, når du først er der.
For meg personlig ga det en særegen ro og harmoni til kropp og sinn.

Ja, det blir det tid til helt klart! :respect:
psbot [Picsearch]
Æ trur de lange innleggene man leser om denne "ordenen" (klarer ikke stave det, engang)
skremmer meg fra å tørre å prøve enteogener

Æ vil ikke bli sånn
predikere om det ene eller det andre, som en prest som står å messer

pøse ut en masse informasjon som iallfall ikke æ gidder å lese alt av(mulig æ mister noe, men det får stå sin prøve)

Det e ikke mye info om kossen man forholder seg til alt dette i hverdagen.

De som driver med alt dette, kossen integrere de det i livet sitt?

De fleste av oss, har barn, familie osv. Ka kan det gi oss?
Anonymous
"ædni":

De som driver med alt dette, kossen integrere de det i livet sitt?

De fleste av oss, har barn, familie osv. Ka kan det gi oss?

http://www.tepaire.no/norsk_melchizedekmethod.html
http://www.selftransform.net/Merkabah.htm

Her er det et par søster/bror metode ang Melchizedek-ordenen. De integrer på lik linje som andre healere,kanaliserere,regresjonsterapeuter o.l. De lever vanlige liv som alle oss andre.

En som forklarer litt ang hva Melchizedek-presteskapet innebærer:
http://www.iamuniversity.ch/The-Melchiz ... ?artpage=1

Denne form for presteskap er veldig lik det som inkaene,mayaene og druidene opererte med i sine gyldne tider i fortiden.
GjenopprettetMedlem
For noen år siden kjøpte, og leste, jeg to bøker skrevet av en mann ved navn Drunvalo Melchizedek.

Her er en link til hjemmesiden hans:

http://www.drunvalo.net/

Der står det endel interessante ting, som man kan ta med seg...eller ikke..

Bøkene er interessante, på samme måte som bøkene til Erich Von Däniken er interessante.

Det er kunnskap og innsikt å hente der, men man skal gå sin egen vei, og finne sine egne sannheter. Ikke følge andres slavisk. Det har ingenting med sjamanisme å gjøre. Sjamanismen er en erfaringsvei. Man kan godt følge en religion og samtidig praktisere sjamanisme.
GjenopprettetMedlem
Føler kjærlighet til dere alle og meg selv med skrekkblanda fryd.
Livet lever i hver minste atom, i stillheten og i det skrevne ord.

Takk prinser og prinsesser
Anonymous
"Inger Lise":

For noen år siden kjøpte, og leste, jeg to bøker skrevet av en mann ved navn Drunvalo Melchizedek.

Her er en link til hjemmesiden hans:

http://www.drunvalo.net/

Der står det endel interessante ting, som man kan ta med seg...eller ikke..

Bøkene er interessante, på samme måte som bøkene til Erich Von Däniken er interessante.

Det er kunnskap og innsikt å hente der, men man skal gå sin egen vei, og finne sine egne sannheter. Ikke følge andres slavisk. Det har ingenting med sjamanisme å gjøre. Sjamanismen er en erfaringsvei. Man kan godt følge en religion og samtidig praktisere sjamanisme.

Når man skaper forbindelser og åpner seg opp for det Høyere Selvet,som er en del av det multidimensjonale selvet så vil man møte på informasjon og erfaringsmaterialet som er lik ens eget. Drunvalo har hatt og har solide forbindelser til sitt Høyere Selv og han har også fått endel informasjon via sine guider Thoth(som var en av de store mestrene i Atlantis og det gamle Egypt). Thoth er forøvrig også en av mine guider. Nå er ikke min kontakt pr i dag så bra som Drunvalo og andre som har skapt sine egne Melchizedek-retninger. Men det vil komme etterhvert. Og så får jeg se hvilke prosjekter og planer det kommer ut av den forbindelsen.

Drunvalo sine bøker er også fine bøker å lese om man er nysgjerrig på flere ting angående hvilken kunnskap de hadde fra det gamle Egypt. Det er endel hellig geometri i bilde,som er med å skaper forbindelser til høyere bevissthet og til andre dimensjoner. Og til eteriske steder tilknyttet Jorden og andre steder i vår galakse.Uendelig mye å jobbe med der - mye healing,kanalisering og regresjonsarbeid. Rett og slett mye "lys"-arbeid.

Jeg har også andre guider og veiledere utenom Høyere Selv. Så å sammenlikne Drunvalo og Erik V.Däniken er ikke berettiget,fordi sistnevnte har ikke noe bevisst kontakt med sitt Høyere Selv(det har han aldri nevnt iallefall og det virker ikke sånn som jeg erfarer det) og gjetter endel på sine antakelser. Og han treffer innimellom utifra min verifisering via Høyere Selv.

Alle former for Melchizedek-skoler og verktøy/metoder er guidete meditasjoner for å skape egne forbindelser til f.eks eterisk bibliotek som har all informasjon om ens egne inkarnasjoner her på Jorden. Og disse skolene eller åndelig retning stimulerer selvfølgelig også til at man går egen vei og får de lærerene man er moden for. Og får de erfaringer man er moden får. Og får den infoen man er moden for osv.

Hva skal en kalle Melchizedek-retningene for? Jeg kaller det for multidimensjonell utdanning. Og gjenaktivere erfaringer her og nå som også har med vår fortid å gjøre - fra andre inkarnasjoner og jobbe videre på det man erfarte og hadde kjennskap til da. Gjenaktivere fortid-nåtid-fremtid i ett. En kan lettere verifisere informasjon som dukker opp når man har forbindelser til Høyere Selvet. En veldig fin indre veileder. Og som denne tråden handler om så er det å gi næring til sitt indre barn som er hovednøkkelen. Min erfaringsvei har ført meg til Melchizedek-ordenen - og det er mye healing,kanalisering og regresjon. Man kan få tilgang til endel ting via å skape forbindelser via andre dimensjoner av seg selv. Og Universet og vår galakse har vi i vårt indre. Det handler om å gjenaktivere endel minner fra tidligere inkarnasjoner blant annet - hvor en hadde stor kjennskap til ting og tang og videreføre det arbeidet.

Framtiden til Sjamanismen vil innebære å gå mer og mer i retning av det "golden age" til Mayaene,Inkaene,druidene og det gamle Egypt blant annet hadde stor kjennskap til pga diverse forbindelser med andre dimensjoner. En får følge det man er tiltrukket til. Jeg bruker iallefall plantesjamanismen til å hjelpe meg med å gjenaktivere og fintune endel frekvenser fra min minnebank fra andre inkarnasjoner her på Jorden.
GjenopprettetMedlem
Viktig å ha tunga rett i munnen, bøyd bakover?
GjenopprettetMedlem
Mitt indre barn, påminner meg stadig om at jeg skal leve i nuet. Bruke den kropp og sansene vi har fått tildelt i dette jordiske liv.
Være tilstede i øyeblikket. Betrakte, nyte livet på beste måte, med latter og glede....

Når jeg leser alt dette om multidimensjonnelle fortider, Egypt, Atlantis m.m...... leder det meg bort fra min egentlige  oppgave her...
Men det er nå meg....
Anonymous
"Aventura":

Mitt indre barn, påminner meg stadig om at jeg skal leve i nuet. Bruke den kropp og sansene vi har fått tildelt i dette jordiske liv.
Være tilstede i øyeblikket. Betrakte, nyte livet på beste måte, med latter og glede....

Når jeg leser alt dette om multidimensjonnelle fortider, Egypt, Atlantis m.m...... leder det meg bort fra min egentlige  oppgave her...
Men det er nå meg....

Høyere selvet har forbindelser til alle våre deler av vår sjel ang Jorden ang fortid-nåtid-fremtid i ett via ikke-tid og ikke-rom-tilstanden/frekvensen.  8) Så å bli ett med Høyere Selv innebærer å være ett med all informasjon og erfaringsmateriale som inkluderer fortid-nåtid-fremtid - her og nå. Det er en av mine sjelshovedlivsoppgave å bli 100 % ett med Høyere Selv.  :eusa_dance: En får følge den eller de oppgavene som sjelen vil at man skal følge.  8)
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Interessante fordi de er skrevet av en fullblods svindler og kjeltring, med en usalig blanding av fakta og løgnhistorier?
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

"Inger Lise":

Interessante fordi de er skrevet av en fullblods svindler og kjeltring, med en usalig blanding av fakta og løgnhistorier?

Interessante fordi de setter fantasien i sving, kjære Passopp  ;D
Og kreativiteten.

Anonymous
"ædni":

Æ trur de lange innleggene man leser om denne "ordenen" (klarer ikke stave det, engang)
skremmer meg fra å tørre å prøve enteogener

Æ vil ikke bli sånn
predikere om det ene eller det andre, som en prest som står å messer

:lol: Enteogener jobber med det vi er moden for der og da og hva vi trenger der og da å lære. Og hvilke intensjoner en har og andre faktorer. Jeg tror du vil bli overrasket om du erfarer dem og hvordan de jobber i oss. Veldig intelligente lærere som jeg erfarer det.  :eusa_clap: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Fint alt denn magiske filosoferingen rundt det hoiere selv Lynch!!
jeg tenke det er viktig å ha go kontakt me ens lavere selv også
da tenker jeg føttene,at en har dom,plantet godt i jorden.

Jeg er  en hoiere selv,freak brother,of the secret order,SELV,the yet unrevealed underworld party of Anubis Set RA,som du sikkert har hørt om.
Om du ikke har hørt om det,er det for di den er secret,det vil si,en må være i transe for å kunne komme inn,og fådel i visdommen der.
Det begynte for mange år siden med en svær svart hund som lå under sengen min,flere ganger dukket den opp i drømme for å skremme meg litt
så jeg begynte å be til gud om hjelp.
Det jeg ikke visste var at den guden jeg henvendte meg til i bønnen,var denne svarte hunden.
I denne tiden var jeg ikke særlig intens angående det å be til gud,men dette fikk meg til å begynne å kommunisere med et hoiere selv
som hadde tatt kontakt med meg.
Dette er underbevissthetens vokter,og lar deg ikke komme videre om du viser frykt for hans utseende.
Så han måtte skremme meg til aktivitet i de hoiere regioner,å få meg til å innse nærværet av åndelige krefter,guder,ånder,kraft-dyr,hjelpere.

Underbevisstheten Anubisen,kan ligge helt stille,som om han var død,men det er fordi han prater med de underjordiske
det er hans jobb,de henvender seg til ham,og så kan de passere opp i hoiere verdner der det ligger sovende,kanskje.
Nøkkelen til å få bevisst kontakt med vårt hoiere selv,er via det andre barnet,som er en hund,for min del
og når den bjeffer,er det til de hoiere regioner,for å vekke dem.
Mang engang har den ult mot meg,og nevnt LYNCH,den har sett deg,og den er fornøyd,du er på rett vei.
Du har ingenting å frykte,du er elsket av jorden,David.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

:eusa_clap:

Ja.
GjenopprettetMedlem
Nøkkelen?
Noen som har vært borti Mari-Solei Bakken og SantaKoora?
www.lysbroen.com

Hun er flink :) 
Anonymous
"Haler":

Nøkkelen?
Noen som har vært borti Mari-Solei Bakken og SantaKoora?
www.lysbroen.com

Hun er flink :) 

Spennende side og det virker som hun er troverdig utifra det jeg kjenner etter. En kan jo aktivere mye forskjellige symboler og personlige hellige geometriske symboler og nøkler og hva det skal være via Høyere Selvet.
----------
Historie
Santa – koora er ”livets nøkkel.” Dette er en alkymistisk energinøkkel som låser opp alle våre rollemønster og emosjonelle problemer. Den arbeider på dybden av alle frekvenser og alle lag. Informasjonen om denne nøkkel og energi er kanalisert ned til meg i samarbeid med mitt høyere selv og universets Mestere. Her kan nevnes Sanat Kumara - Lady Venus - Sananda - Sant Germain

Hun nevner også Mayaene,som er også en av hennes støttespillere.(hun gjenaktiverer noe fra tidligere liv) De 4 mestrene hun nevner der er også sentral i Melchizedek-ordenen - så det er mye man kan aktivere og skape egne forbindelser til via Høyere Selv og via hellig geometri ang å skape forbindelser og være en kanal for det her på Jorden. Det skjer i mer og større grad nå.
------------
år 2000 kom ordet Santa – koora frem gjennom min datter som er en budbringer til meg selv og oss mennesker. Hun var den gang 11 år. Mamma sa hun:” Dette er healing for moder jord og menneskene.” Jeg puttet arket i en skuff i den tro at det var en tegning fra et barn og ikke mer. Hun har tidligere tatt ned viktig informasjon fra hun var liten og ikke helt forsto hva hun sa. Men ordene hennes var alltid på en måte opplyste. Blant annet har hun tatt ned det høyeste kjærlighetssymbolet på Reiki healing som heter ”Sananda”. Dette symbolet er nu gått ut på verdensbasis som en del av Reiki læren. Da var hun 8 år. I dette arbeid har vi – mor og datter hatt en åndelig avtale og pakt mellom oss. Vi har båret denne pakt i våre hjerter i forhold til hverandre og til menneskeheten
--------------
Interessant pakt det der og barnet hennes - og i seg selv var en døråpner.  8)
Anonymous
"teleterkji":

Jeg er  en hoiere selv,freak brother,of the secret order,SELV,the yet unrevealed underworld party of Anubis Set RA,som du sikkert har hørt om.
Om du ikke har hørt om det,er det for di den er secret,det vil si,en må være i transe for å kunne komme inn,og fådel i visdommen der.
Det begynte for mange år siden med en svær svart hund som lå under sengen min,flere ganger dukket den opp i drømme for å skremme meg litt
så jeg begynte å be til gud om hjelp.
Det jeg ikke visste var at den guden jeg henvendte meg til i bønnen,var denne svarte hunden.
I denne tiden var jeg ikke særlig intens angående det å be til gud,men dette fikk meg til å begynne å kommunisere med et hoiere selv
som hadde tatt kontakt med meg.
Dette er underbevissthetens vokter,og lar deg ikke komme videre om du viser frykt for hans utseende.
Så han måtte skremme meg til aktivitet i de hoiere regioner,å få meg til å innse nærværet av åndelige krefter,guder,ånder,kraft-dyr,hjelpere.

Underbevisstheten Anubisen,kan ligge helt stille,som om han var død,men det er fordi han prater med de underjordiske
det er hans jobb,de henvender seg til ham,og så kan de passere opp i hoiere verdner der det ligger sovende,kanskje.
Nøkkelen til å få bevisst kontakt med vårt hoiere selv,er via det andre barnet,som er en hund,for min del
og når den bjeffer,er det til de hoiere regioner,for å vekke dem.
Mang engang har den ult mot meg,og nevnt LYNCH,den har sett deg,og den er fornøyd,du er på rett vei.
Du har ingenting å frykte,du er elsket av jorden,David.

Det er som vanlig en nytelse å lese dine svar Orden-brother....eller var det Olsen-brothers... :icon_lol: :w00t: Håper du tilgir meg... :wub:
En kan ikke få noe særlig kontakt med andre dimensjoner eller Høyere Selvet om man ikke har ok forbindelse til lavere selvet. Dess bedre forbindelser til lavere selvet - dess bedre vil også forbindelser til Høyere Selv og andre dimensjoner være. Helt klart,Teleterkij Anubis! :respect:
Anonymous
Negative ego-mønstre vil klamre seg fast i indre barnet - og bare følge det - så det er en svakhet når man har "indre barn" som en av sine kjepphester. Men å transcendere "indre barnet" betyr at man skaper forbindelser til Høyere Selv. Å være 100 % ett med Høyere Selv så er man også fri for negative ego-mønstre.
GjenopprettetMedlem
Som og frigjøre gamle energier i sin kilde... Det er jo det man gjør på sjamanreiser når man jobber med seg selv. Erfaringen "loggfører" man i sin livets-bok. Ingen erfaring som god erfaring?  øh                :w00t: