Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
i går har jeg sett i hele dagen på et program om synske(kamp mellom ekstrasanser).
Nå lurer jeg på, hva?eller hvor er forskjellen mellom sjamaner og mediumer eller synske?
GjenopprettetMedlem
Nå er ikke jeg noen sjaman, og skal derfor være litt forsiktig med mine uttalelser. Men sånn jeg har forstått det er sjamanen "den som ser", det vil si alt det der og mer til. Et medium er per definisjon en som kan kommunisere med åndeverdenen, mens en som er synsk er en som ser åndene, men ikke kan kommunisere med dem? Sier hun som ikke liker definisjoner

GjenopprettetMedlem
De som deltok på tv program hadde nok evner uten tvil.
De kunne blant annet fortelle om hvordan en døde,omstendighetene rund døden,bare ved å se på bildet til personen.
De kunne finne esken som var skjult i en fem etasjes bygning.
De kunne beskrive en som de hadde kontakt med via internet uten å chate med vedkommende.
De kunne fortelle om hvor personen har hjemt seg,selv vedkommende hjemte seg 56meter under jorda i en sjakt.
De kunne snakke med de døde.
De kunne se og hente informasjon som de trengte for de utfordringene som ble stilt over dem.
Det har blitt kunn fire mest sterke synske på slutten av programmet.
Men hva er forskjellen?
GjenopprettetMedlem
Høres ut som noe lignende "Jakten på den 6. sans", som går på TV Norge. Er det ikke i kveld,tro...?
Der er bl.a. Eirik Myrhaug med, som er sjaman. Han og tre andre ble tatt ut og gikk videre...
GjenopprettetMedlem
"Aventura":
Høres ut som noe lignende "Jakten på den 6. sans", som går på TV Norge. Er det ikke i kveld,tro...?
Der er bl.a. Eirik Myrhaug med, som er sjaman. Han og tre andre ble tatt ut og gikk videre...
kan man se den på nettet tror du?
GjenopprettetMedlem
Åtte var det visst som gikk videre... 21.30 i kveld.
kan man se den på nettet tror du?
Vet ej... Se link ;http://www.tvnorge.no/programportaler/jakten_pa_den_6._sans/jakten_pa_den_6._sans
GjenopprettetMedlem
Hva er det for tv program, en konkuranse i hvem som er mest synsk? Veldig skeptisk
GjenopprettetMedlem
[quote="Sommersky"]
Hva er det for tv program, en konkuranse i hvem som er mest synsk? Veldig skeptisk
[/quote
skepsisen blir borte om du ser den.
vet ikke åssen det er i norge ,men i russland viste de virkelige evner bare at det var ingen sjamaner på denne programmet kunn synske og en magiker som brukte sjamanske atributer.Programmen går ut på hvem som er den beste klarsynte og vinner drar til amerika for å delta på en test til en amerikaner som gir en mil dollar til en som kan overbevise ham om det overnaturlige finns.
Men hva er forskjellen mellom sjamaner og klarsynte eller mediumer?

Anonymous
Ja hva er forskjellen ?
jeg ville svart alt og ingenting :)
hvem vei følger vi for å nå våre mål :)
hvem kanaler i oss bruker vi :wub:
jeg har tatt en utfordring i meg selv ang levitasjon, jeg vet flere lurer på om gal,ikke dere da selvsagt >:(
det kan nok hende det er en lang vei å gå men noe må man jo ha å strekke seg etter, det er værre for de som sier de ikke kan,
for jeg vet jeg har kraften i meg til å gjøre det, å sånn er det bare, en dag :eusa_dance:
10 cm over gulvet holder,i første gang er ikke så glad i høyder.

GjenopprettetMedlem
Får se om jeg får sett programet i dag.
Jeg tror nå at synske evner, er noe som de fleste kan utvikle, noen er vel medfødt, andre utvikler det etterhvert. For min del, får jeg ofte små sniktitter inn i framtida (eller den potensielle framtida (uten at jeg kaller meg synsk og grunnen til at jeg er skeptisk, er så med en gang noe skal bevises og ego blir involvert, så forpurres den evnen til, er min erfaring)).
Sjamaner jobber vel innenfor mye mer enn å være synsk. Som healing og slikt. Det er vel, sånn at om man går inn for å utvikle seg åndelig, så kommer det evner underveis og synskhet er en av de. Dette kommer riktignok fra en som ikke på noen måte betegner seg som sjaman.
(spennende prosjekt Bast!)
GjenopprettetMedlem
"Bast":
Ja hva er forskjellen ?
jeg ville svart alt og ingenting :)
hvem vei følger vi for å nå våre mål :)
hvem kanaler i oss bruker vi :wub:
jeg har tatt en utfordring i meg selv ang levitasjon, jeg vet flere lurer på om gal,ikke dere da selvsagt >:(
det kan nok hende det er en lang vei å gå men noe må man jo ha å strekke seg etter, det er værre for de som sier de ikke kan,
for jeg vet jeg har kraften i meg til å gjøre det, å sånn er det bare, en dag :eusa_dance:
10 cm over gulvet holder,i første gang er ikke så glad i høyder.
kansje dette kan hjelpe deg
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5978150142GjenopprettetMedlem
Siden jeg får det ikke til å legge komentar til ailos artikelen på forsiden ,gjør jeg det her.
sjamaner har en større spekter av ånder,det har de fordi de gjør jobben som synske eller andre ånderelaterte bevegelser ikke ville gjøre.Sjaman gjør den "skitne arbeidet" som regnes som den "reneste arbeidet" fra himmelen.
Sjamaner er forbundet med natur ånder som er ofte utfordringer for sjamaner.
Sjaman kan forandre på fortids ,nåtids eller framtids informasjon etter hellige ønsker.
Kan synske det?,har ikke hørt enda.
mvh dimi.
GjenopprettetMedlem
Creating differences is always painful,just think of it,who is to say,which is the better of the two,when all men and women are stars?
Mvh.Terjeterrier. ( Ah,again he roared his arrogant word,making himself the better than the rest of the world
blind to his own magnificent feeling of being delightfully different and" up there" ,like a duke,or an earl.)

GjenopprettetMedlem
Må bare tilføye... etter å ha sett episoden.
Eirik Myrhaug er bare helt utrolig! Og sjamanen leder altså .....
Hva som er bra med dette programmet er jo at det overbeviser selv de mest skeptiske om at det finnes en sjette sans!
GjenopprettetMedlem
Jeg har også sett programmet - veldig god reklame for sjamanismen da

med Eirik i spissen!
Utrolig bra læring for alle de som tviler og ikke tror.
Vet ikke så mye om forskjellen - annet enn at jeg tror det er "grader" rett og slett -
og vi kan selv velge å utvikle eller la vær - vi er forskjellige - på forskjellige stadier -
og vi trenger alle
Hexedoktor'n
Anonymous
Hei dimi
dette hjelper ikke meg, har ikke tenkt å stå på en krakk, med et ekstra ben he he
nei kansje det er lettere å gå på vannet,det er vel best å gå fra land istedenfor ut fra en båt
å si jeg er jesus hvem er du å plask der forsvandt bast he he
Hva er forskjellen ?
det er et godt spørsmål her
jeg har tenkt meg å holde ki samtidig som jeg løftes fra bakken slippe opp for tyngdekraften
lette min fysiske kropp enkelt å greit.
jobben er ennå på det mentale planet det er mye man kan gjøre der,
jeg vet jeg skal klare det på den ene eller andre måten, jeg har bare ikke knekt hele koden ennå
men det skal jeg gjøre, å da er alt greit.
ting skjer når tiden er inne for det.
for noen år siden nå gikk jeg rundt å sa jeg skulle bli healer, folk så på meg som litt rar alt da,for det var jo ikke noe man bare kunne bli,det var kun de som var født med evnene, da hadde ikke jeg mye å komme med som forsvar for mine ord, i 2008 er jeg plusselig ikke så rar lenger,tidene forandrer seg å jeg blir jo ikke den første som gjør dette heller. I like the power.
the secret er der for å brukes
jeg så også på den 6 sans, ang sjaman Eirik Myrhaug den karn er i god kontakt helt klart, det jeg synes var morro å opservere var at han alt satt med svaret på hvem som måtte forlate programet,han viste det,det skal bli en glede å følge med videre,
jan Erik som er med neste gang er Karuna reiki master,gleder meg til å se han også i sving.
klem bast
GjenopprettetMedlem
Vil bare si at jeg så programmet og ble ørlittegranne revet med. Heiet på sjamanen selvsagt
Det er bare det, at jeg tror ikke man kan overbevise en skeptiker, som har bestemt seg for å være skeptiker. Enda de gjore såpass gode treff noen av de, så bommer de jo også innimellom. Og da er det vel rom for tvil. At Eirik greide å finne fram til Fram museet, syns jeg er bevis nok at det er et fakta at man kan vite mer enn hva som vanligvis annsees å være "naturlig". At en tar feil, handler jo også om mennesklig feilbarlighet. Selv om jeg går og snubler og faller i blant, betyr ikke at jeg ikke kan gå.
Men jeg er glad at det blir normalisert, disse evnene. Selv om jeg vet ikke hvor normalt, det egentlig blir presentert som, når de kaller det "overnaturlige evner". Samtidig får de som er klarsynte, muligheten til å vise hva de selv tenker om det og at det ikke er så spesielt, egentlig. Han ene var jo selv skeptisk rundt dette selv.
Overbevise skeptikere, jeg syns det minner meg litt for mye om å danse etter deres pipe. Kan ikke skeptikerene overbevise oss om at det ikke er mulig i stedet?
Anonymous
Den støtter jeg...(skeptikere som overbeviser...)!

Det hadde vært noe det.
GjenopprettetMedlem
Hva med dette trikset da, bast...?
Nei søren..... Hvem fjernet trampolinen?
Anonymous
Kan det være en som...trommereiser!?

Anonymous
Aventura Det ser bare herlig ut

men ikke noe særlig høyere,

GjenopprettetMedlem
Engasjerende program tvnorge sender (for en gangs skyld?)
Synes alle er flinke, selv om man allerede har et par favoritter.
Gleder meg til neste episode.