GjenopprettetMedlem
Å definere energi er å definere livet, alt er energi og energi er alt.
Når det gjelder healing er den beste metoden en form for viljestyrt energioverføring (E med en tydelig intensjon) -men som heller ikke setter begrensninger.
Dette er et stort tema som egentlig rommer alt som er, hele vår eksistens, så jeg foreslår en ny tråd om energi hvis mer info og flere innfallsvinkler er intr.
P&L!
GjenopprettetMedlem
If you define everything as energy, how can you then use other words such as Soul which is such an important part of a shamans world.
Why dont you connect to a New-Age forum where they dont define anything but energy and love.
Peace and love to you energy.
GjenopprettetMedlem
Bast, I still dream in english since I lived and worked there for 15 years. It was just a couple of years since I moved to Sweden where I worked in American corporations where we had english as the corporate language.
I hope you understand Bast.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Alt som har navn er bare definisjoner på energi i ulike former -også sjelen.
Men greit, jeg hopper videre til et annet forum.
Adjø -for altid, og takk for meg.

GjenopprettetMedlem
Thank you for your enlightment energy,
Good luck in the New-age forum. I believe its a lot of energy there.
Shamans have a lot of respect for the soul, soul healing, soul travelling and symbols.
We also define a lot in shamanism, the spirits helps us do this.
Peace and love to you energy.
GjenopprettetMedlem
Hello! Im back!
Var så mye piss og lover på den new-age-siden, de folka fiser ikke engang -ikke noe for meg
Ikke misforstå, definisjoner er ok så lenge man hele tiden er åpen for å revurdere og oppgradere,
alt annet er å begrense muligheter for læring.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at alt i universet er gjennomstrømmet av livsenergi.
Energien beveger seg og gjennomstrømmer og eksisterer i alt.
Hvordan vi velger å jobbe med den er individuelt og mange tradisjoner er utviklet med forståelse av dette. Den ene tradisjonen kan bygge på den andre og utvikles også i forhold til natur, kultur og tro. Hva de heter er gode redskaper å bruke når vi lærer og snakker med hverandre. Hva som passer akkurat for oss, finner vi ut etterhvert.
Hvis noen mener at den ene eller annen tradisjon er den eneste rette, er det kanskje en sannhet for dem akkurat da, og det gjelder å forstå det. Men som det har blitt sagt her inne tidligere, må en terapeut/healer være ydmyk og ikke springe rundt og legge hendene sine på alle og enhver
Det har også blitt sagt at som hjelper må man kunne sette sitt ego og sine egne energier tilside hvis man blir spurt om å hjelpe, og det er klart det gjør, men det kan koste krefter...
Vel, det er min erfaring så langt.

GjenopprettetMedlem
Det blir sagt at vi er ånd-elige vesen med en fy-sisk opplevel-se.
Navn er nødvendige i det fysiske, det er en del av en nødvendig struktur,
når vi så strekker oss inn i åndeligheten blir det fysiske et hemmende ego.
Men sett i et fysisk perspektiv er et ego (til en viss grad) nødvendig for å ta vare på seg selv.
GjenopprettetMedlem
The spirits have started to speak to you bear.
Of course we all have an ego or we would not be humans. As we all have agreed, there is a big difference between ego and egoism.
Please let the spirits speak to you more bear and you will also become a shaman one day.
Peace and love.
Ps. Here is a link on ego, I guess Freud had some good theories.
http://sv.wikipedia.org/wiki/EgoGjenopprettetMedlem
Hi again sleeping bear,
It is my understandig that the most important parts in shamanism is soul tavelling and soul healing.
Peace and love.
Ps. I have tried to explain these two topics on the forum for you.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
It is my understandig that the most important parts in shamanism is soul tavelling and soul healing.
Hvorfor sier du disse er de viktigste delene innen sjamanismen?
Hva med kunst, ritualer, balansering?
Hva med å føle høre og lytte?
Og hvorfor driver man man med sjelereiser?
Siden du skriver som du gjør, vil jeg gjerne høre/lese din begrunnelse.
Spesielt hva dine tanker er om hvorfor man gjør sjelereiser....
GjenopprettetMedlem
Every time I meet a soul I do as you just mentioned, listen and try to understand the other soul. This I also include under the concept soul travelling. One travell with another persons soul through his or her experiences and words.
I soul travell to get in touch with my soul and spirits in order to find answers to questions I might have about other souls, things and my own soul. I do this to be more conscious of the world Im living in and to bring me to higher level of enlightment (understanding).
I also use art and music when I soul travel, I believe we all shamans have our rituals when soul travelling. It is often that I dont use the drum when I soul travel.
To answer your question shortly, I soul travel in a lot of different ways even though the most common way for a shaman to soul travel is with the use of the drum.
Can you be a little bit more specific of what you define as balancing?
I hope I answered your question.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Jeg finner helheten viktigst.
Ingenting er bedre enn dets svakeste ledd,
jeg er for fixing av svake ledd.
GjenopprettetMedlem
"Biernna":
jeg er for fixing av svake ledd.
Du traff en spiker her synes jeg
GjenopprettetMedlem
Lyden av trommen får mørke skyer til å forsvinne og sjelens lys til å tre frem.
Raslen kan gjøre det samme,
likedan vindens sus i tretoppene og
bølgenes rytmiske drønn fra havet.....
(obs. vinden bør ikke være så sterk at du får treet over deg...
og du bør sitte på behørlig avstand fra bølgene................... ) Bare velmenende råd